آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

روشهای افزایش رفتارهای خوب در فرزند

گاه دیده می‌شود که فرزند شما از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد.


مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش رفتار می‌توان رفتار دلخواه را در او افزایش داد.
 

روش تقویت مثبت تقریبا همان روش متداول پاداش است که همه با آن آشنا هستند و غالبا آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال بین پاداش و تقویت مثبت اندک تفاوتی وجود دارد که روان شناسان را بر آن داشته است تا به جای پاداش از اصطلاح دقیق‌تر تقویت مثبت استفاده کنند.


در پاداش دادن افراد هدف ما بطور عمده قدردانی و سپاسگذاری از اعمال گذشته آنهاست و گرچه پاداش یک رفتار معمولا به تکرار آن می‌انجامد هدف ما از پاداش دادن رفتار ضرورتا تکرار آن رفتار در آینده نیست.
 

اما در تقویت مثبت هدف الزاما تکرار رفتار است یعنی اگر پس از تقویت یک رفتار احتمال وقوع آن رفتار در شرایط همسان آتی افزایش نیابد گفته می‌شود که تقویت صورت نگرفته است. تقویت مثبت بهترین و موثرترین روش افزایش رفتار است .


فرایندی که در آن ارائه تقویت کننده مثبت بعد از رفتار منجر به نیرومند شدن آن رفتار می‌شود. وقتی والدی تصمیم می‌گیرد هر وقت فرزندش سلام کند با لبخند زدن به هنگام جواب دادن به سلام او رفتار سلام کردن آنها را تقویت کند در واقع از تقویت مثبت استفاده می‌کند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:35 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی استان با نام«شهید حبیب‌الله ارشدی» به مناسبت هفته بسیج در شهر بلبان‌آباد دهگلان راه‌اندازی می‌شود.

 

 طیب قدیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج با بیان اینکه چهاردهمین بیمارستان صحرایی استان با نام«شهید حبیب‌الله ارشدی» به مناسبت هفته بسیج در شهر بلبان‌آباد دهگلان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در طول چهار سال اخیر  13 بیمارستان صحرایی توسط جامعه پزشکی استان در شهرها و روستاهای مختلف استان برپا شده است.

وی گفت: جامعه پزشکی با همکاری سپاه بیت‌المقدس، فرمانداری، بخشداری، شهرداری دهگلان و بلبان‌آباد، هلال‌احمر، آموزش‌ و‌ پرورش و بیمارستان شهیدقاضی سنندج اقدام به پوشش سلامت و غربالگری مردم مناطق محروم در این بیمارستان صحرایی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان اضافه کرد: هفت ‌نفر پزشک عمومی، هشت‌ متخصص، چهار دندانپزشک، 50 پرسنل پیراپزشکی به همراه 50 نفر پرسنل پشتیبانی از ساعت هشت‌ صبح تا چهار ‌عصر اقدام به غربالگری و ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان صحرایی می‌کنند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه ظهر امروز در مراسم بدرقه این کاروان گفت: این کاروان متشکل از 150 نفر از بسیجیان شهرستان است که فردا همگام با 50 هزار تن از بسیجیان کشور، با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

جعفر کاوه هدف از این دیدار در آستانه هفته بسیج را اعلام آمادگی بسیجیان برای جانفشانی در راه دفاع از حریم ولایت و آرمانهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شاخصه ی مهم نظام حکومتی ولایت فقیه، آن است گفت: این شاخصه در کنار استمرار راه امامت و ولایت، شان و مرتبه انسان و آزادی و اختیار و انتخاب او در این حکومت، جایگاه ویژه‌ای دارد و افراد، با اراده و اختیار خویش، حکومت خداوند بر جامعه خویش را مستقر ساخته‌اند.

کاوه با اشاره به راهبرد دشمنان، برای دلسرد کردن مردم از اصل ولایت فقیه افزود: دشمن درصدد انهدام فکری و فرهنگی ارکان و اساس نظام است و از این رو مهمترین اصل نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده است.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:14 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نیم‌ساعت‌ها!


كتابخوانى را بايد جزو عادات خودمان قرار دهيم. به فرزندانمان هم از كودكى عادت بدهيم كتاب بخوانند؛ مثلاً وقتى مى‌خواهند بخوابند، كتاب بخوانند. يا وقتى ايام فراغتى هست، روز جمعه‌اى هست كه تفريح مى‌كنند، حتماً بخشى از آن روز را به كتاب خواندن اختصاص دهند. در تابستان‌ها كه نوجوانان و جوانان محصّل، تعطيل‌اند حتماً كتاب بخوانند. كتاب‌هايى را معيّن كنند، بخوانند و تمام كنند. افرادى كه كار روزانه دارند مثلاً كارمند ادارى، كارگر، كاسب و يا كشاورز هستند وقتى به خانه مى‌آيند، بخشى از زمان را گرچه نيم‌ساعت براى كتاب خواندن بگذارند.

چقدر كتاب‌ها را در همين نيم‌ساعت‌ها مى‌شود خواند! بنده دوره‌هاى بيست جلدى و بيست و چند جلدى كتاب را در همين فاصله‌هاى ده دقيقه، بيست دقيقه و يك ربع ساعته خوانده‌ام. پشت اين كتاب‌ها را هم يادداشت مى‌كنم كه معلوم باشد. شايد صدها جلد كتاب را همين‌طور در اين فاصله‌هاى كوتاه ده دقيقه‌اى خوانده‌ام. بسيارى از افراد را هم مى‌شناسم كه اين گونه‌اند.
مصاحبه پس از بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب - 19/2/1369

پیش از خواب!


در منزل خود من، همه‌ى افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم، تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه‌ى افراد خانه‌ى ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه‌ى خانواده‌‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقع من، اين است. بايد پدر‌ها و مادر‌ها، بچه‌‌ها را از اول با كتاب، محشور و مأنوس كنند. حتى بچه‌‌هاى كوچك بايد با كتاب انس پيدا كنند.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

خواهران و برادران اولاً این را همه ما می دانیم که امامان ما همه معصوم و پاک آفریده شده اند و همان طور معصوم و پاک از دنیا رفته اند و دارای صفاتی بودند که هرگز یک انسان عادی دارای آن شرایط نبوده است. مانند ....

...سید طاووس می گوید: شبی در سامرا وارد سرداب امام زمان شدم. صدای ملکوتی امام را در حال مناجاتت با خالق یکتا شنیدم که می فرمودند:

«اَللهُمَ اِنَ شیعَتنٰا مِنا خلقوا مِنْ فٰاضل طینتِنا و عجنوا بماءِ ولایتِنا اَللهمَ اغفِرَّ لهمْ مِنَ ... .»

 پروردگارا ! شیعیان ما از ما هستند، از زیادی گل ما خلق شده اند و به آب ولایت ما عجین گشته اند، خدایا آنها را بیامرز و گناهانشان را عفو فرما.

پروردگارا! آنها را روز قیامت در مقابل چشم دشمنان ما مواخذه مفرما چنانچه میزان گناهانشان بیشتر و ثوابشان کم است از اعمال من بر دار و به ثوابشان بیفزای.

 خواهر و برادرم! خیال می کنید در مقابل این همه دروغها، غیبتها، رباخواریها، دنیا پرستی ها و بی حجابی ها و چون حیوانات بخاطر دنیا به جان هم افتادنها و همچنین بی حرمتی  به کلام خداوند یعنی قران و بی اعتنا بودن به امام زمان (ع) عذاب ندارد. به خدا قسم در مقابل این اعمال ما باید از آسمان سنگ ببارد.

 می دانید چه کسی جلو این عذاب الهی را گرفته است؟ آری آن دعاهای شبانه روزی امام زمان ماست. آخر چقدر بی انصافی  و چقدر بی معرفتی! چرا ما به فکر آن حجت الهی نیستیم؟ تا کی در حضورش مرتکب عصیان می شویم و به عنوان یک شیعه بجای این که زینت آقا امام زمان(ع) باشیم، با اعمالمان دل پاک و مطهرش را به درد می آوریم؟


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:10 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
در شرایطی که رئیس جمهور و تیم اقتصادی اش درگیر و مشغول آماده کردن گزارش 100 روزه عملکرد دولت یازدهم هستند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور از تحقق وعده مهار تورم سخن گفت.
رشد نزولی تورم/ مهار تورم؛ بزودی

 حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که در 100 روز اول عمر دولت، اقدامات محسوسی برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم انجام خواهد داد.

این سخنان که به "وعده 100 روزه" معروف شد، پس از ورود دولت یازدهم به میدان عمل و مشاهده مشکلات و موانع موجود، تغییر ماهیت داد و دولتمردان نام آن را "گزارش 100 روزه" نامیدند. به این معنی که این حرکت نه انجام اقدامات عملی و محسوس که تنها ارائه گزارش وضعیت موجود به مردم خواهد بود.

در این میان، برخی دولتمردان از هم در تلاشند که جنبه عملی گزارش 100 روزه هم مورد تاکید قرار دهند تا احساس ملموسی به مردم بدهد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
عمر بن عبدالعزیز آل شیخ، فرزند مفتی اعظم عربستان در عاشورای حسینی مراسم ازدواج خویش را برگزار کرد. در این مراسم بسیاری از مفتی های وهابی سعودی شرکت نموده و این ننگ را به مفتی اعظم و فرزندش تبریک گفتند. وی یکی از کسانی است که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت علیهم السلام در عراق را صادر کرده‌اند.
مفتی اعظم وهابیت کیست؟ + فیلم و تصاویر

به گزارش جهان به نقل از مشرق، عبد العزيز بن عبد الله بن محمد بن عبد اللطيف آل الشيخ مفتی اعظم وهابیت و وزیر فتوا که خصومت عجیبی با امام حسین علیه السلام، شیعیان و ایران دارد. وی که از نسل محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت است، پس از بن باز متصدی این منصب شده و نابینایی اش از جمله ویژگیهایست که از همان ابتدا جلب توجه می کند. وی علاوه بر کوری باطن از ناحیه یک چشم نیز کور می باشد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

« وَ فـَـدَیــناهُ بـِـذِبــح عَـظـیـم » (سوره صافات ، آیه 107)

آجَـــــرَکَ ألله یـا بَـقــیَّـة ألله یـا صـــــاحِـــبَ الــزَّمــان

یـا فـارس الـحـجـاز! تــســـلـّــی دهـم تـو را
مـن عرض تسلیت به ماتم عُظمی دهم تو را
تـا عــرض تـسلـیت ز مـحــبـّـان کنی قـبـول
مـولا ! قـسـم به حضـرت زهـــرا دهم تو را

« أعظمَ ألله أجورَنا بمُصابَنا بالحُسَيـن(ع) وَ جَعَـلنا وَ إيّـاکم مِن الطالِـبـين بـثاره مَع وَليّه الإمام المَهـدي مِن آل مُحَمَّدٍ عَليهمُ السَّلام »
« خداوند اجرمان در عزاداری مصيبت حسين(ع) را بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به همراه ولی امام حسين(ع) ، امام مهدی(عج) از آل محمد(ع)به خون ‏خواهی آن حضرت برخيزيم. »

(امام باقر(ع) ، در مفاتیح الجنان ، توضیحات قبل از زیارت عاشورا)

وقتی حسین(ع) در صحنه است ، اگر در صحنه نیستی ، هرکجا که می خواهی باش !
چه ایستاده به نماز و عبادت ، چه بر سر سفره شراب و هرزگی ...
چه بسا کسانی حسین(ع) را شهید کردند که هم به حساب خود نماز می خواندند و هم سفره شرابشان ترک نمی شد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

شهادت عمه جان امام زمان(عجل الله فرجه) ، دردانه حسین بن علی(علیه السلام) ، حضرت رقیه خاتون(سلام الله علیها) را به مهدی زهرا و شیعیان منتظرش تسلیت عرض می کنم.

حضرت فاطمه صغری بی بی رقیه(سلام الله علیها) ، در 22 شعبان سال 57 یا 58 هـ.ق متولد شده است و ایشان درکربلا سال 61هـ.ق حدود 3 یا 4 سال داشته اند.

ایشان را از چندین جهت به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) تشبیه کرده اند و همچنین پس از 3سال عمر پربار، دوباره همچون مادرشان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با پهلو شکسته و تنی کبود پس از سختی های فراوان در پنجم صفر سال 61هـ.ق در خرابه شهر شام شهید شدند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:28 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

روزگار عجیبی است ...
برخی از مردم فقط امام گذشته را عاشق اند ، نه امام حاضر را !
می دانی چرا ؟!
امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر می کنند، ولی امام حاضر را باید فرمان ببرند !
و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند .
و ایـنچـنـین است که هنــــــوز امام زمانمان در زندان غیبت به سر می برد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:24 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

غدیر کربلای عوام بود
و کـربـلا غدیر خـواص
در غـدیـــر با آنکه بیعت گرفته شد ، جـفـا شد
در کربلا با آنکه بیعت برداشته شد ، وفـا ماند

حال پس از گذشت سال ها از ماجرای غدیر ، دیگر حسین بن علی(ع) دین حق را در خطر می دید و اسلام ناب محمدی که ولایت علی(ع) تکمیل کننده آن بود، کم کم داشت فراموش می شد و بنی امیه قدرت کاذبی را بدست آورده بود ، در این زمان بود که حسین(ع) دیگر بیعت با کفر را صلاح ندید و تصمیم به مقابله گرفت.

این چنین بود که وقتی امام حسین(ع) در مراسم حج به سر می برد، او را مجبور به جنگ کردند و امام حسین(ع) با تمام هستی و زندگیش ، خانواده و یاران با وفایش راهی کربلا شد تا دین حق را با قوانین کاملش برپا کند و امت جدش محمد(ص) اصلاح کرده و ولایت پدرش علی(ع) را دوباره به مردم یادآوری کند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

علامه بحرالعلوم که نام کامل ایشان ( سید محمد مهدى بن مرتضى بن محمد بروجردى ‏طباطبایى ) است ، از عالمان بزرگ شیعه در قرن دوازدهم می باشد که در سال 1155 هـ.ق در کربلا متولد شد.

این عالم ارزشمند تبحّـر خاصی در فقه، اصول ، حدیث ، کلام ، تفسیر، رجال و سیر و سلوک معنوی نیز داشته اند و دارای مقام عرفانی بلندی هستند و همچنین ایشان توسط امام زمان(عج) تایید شده اند و حضرت او را به آغوش کشیده است .

از سيد بحرالعلوم(ره) تشرفی به پيشگاه امام عصر(عج) نقل کرده اند که توجه شگفت انگيز حضرت را به عاشورا و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) نشان می دهد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:21 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

الا رفتن سن در میان جوانان و ناتوانی در انجام سنت حسنه ازدواج از جمله موضوعاتی است که به عنوان یک دغدغه بزرگ اذهان خانواده‌‌ها، مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده است.

خبرگزاری فارس: دغدغه‌ای به نام افزایش سن ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ازدواج از شاخصه‌های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه محسوب می‌شود. در کشور ما که هنجارهای دینی نزد عموم مردم از مقبولیت خاصی برخوردار است و جوانان بخش غالب جمعیت را تشکیل می‌دهند، توجه به این مقوله بسیار حیاتی‌تر است.

هادی سهرابی جوان 33 ساله و مجردی است که معتقد است جریان انسانیت حتماً باید از مسیر ازدواج طی شود و ازدواج یک امر ضروری و قاعده‌ای برای هستی است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:8 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

دبیر سرویس بین‌الملل کانال 10 رژیم صهیونیستی نقش عربستان سعودی در تخریب روند مذاکرات ایران و 1+5 را مهم توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: تحلیلگر اسرائیلی: فشارهای عربستان دلیل اصلی عملکرد فرانسه در مذاکرات اخیر بود

  به نقل از شبکه العالم، "نداف أیال" در پاسخ به سئوال مجری این شبکه مبنی بر اینکه آیا باید از فرانسه به دلیل جلوگیری از توافق ایران و غرب در این مرحله قدردانی کرد، اظهار داشت: "فرانسه در جلوگیری از توافق ایران و 1+5 نقش مهمی داشت، اما در واقع باید از نقش عربستان در این زمینه قدردانی کنی

وی گفت: "فشارهای عربستان دلیل اصلی عملکرد فرانسه در مذاکرات اخیر بود. منافع فرانسه در عربستان در زمینه روابط تجاری گسترده، این کشور را بر آن داشت تا به خواسته های ریاض برای بی نتیجه ساختن مذاکرات هسته ای تن دهد."


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند گفت:‌ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست.

خبرگزاری فارس: ما می‌دانیم آمریکا از حمله به ایران بیش از هر کشوری وحشت دارد/ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست

سرلشکر محمدعلی جعفری عصر امروز در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس وحدت، انسجام و آمادگی نیروهای مردمی پشت سر مقام عظمای ولایت برای دفاع از این وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حاکم بود و امروز نیز این موضوع با عمق بیشتر و توسعه یافته‌تر وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست همچنین اعتقادات و وحدت مردم نسبت به ولی فقیه خود دیگر ثابت شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حمایت از ولایت فقیه امروز به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شده است افزود: راهی که ولی فقیه ترسیم می‌کند قطعاً در راستای تحقق اهداف اسلامی و دستورات قرآنی و الهی است که به مردم دیندار و انقلابی ایران با گوش جان مطیع امر رهبر خود هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند اما وقتی دیدند که ملت ایران مطیع امر رهبر خود است، ترسیدند و دم خود را روی کول خود گذاشته و فرار کردند.

جعفری ادامه داد: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند گزینه نظامی روی میز است دروغ است. آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ما می‌دانیم آنها از حمله به ایران بیش از هر کشوری وحشت دارند و قطعاً چنین خیالی در ذهن دولتمردان آمریکایی وجود ندارد ولی به هر حال به عنوان ابزار سیاسی آن را مطرح می‌کنند.

وی به اقوام مختلف ایران اشاره کرد و گفت: اقوام مختلف کشور از جمله اقوام عرب دشت آزادگان که از نزدیک شاهد دلاوری‌ها و همکاری آنها با رزمندگان منطقه بودند رشادت‌های بسیاری در دوران جنگ تحمیلی آفریدند که مایه افتخار این شهرستان است.

فرمانده سپاه پاسداران کل کشور افزود: پایداری و استقامت عشایر در سراسر مرز ایران اسلامی توسط اقوام عرب، لر و کرد ادامه داشته است و خدا را شکر می‌کنیم که چنین وحدتی امروز در همه اقوام ایرانی به خصوص منطقه خوزستان و دشت آزادگان وجود دارد.

وی در پایان گفت: امنیت دینی و تعصبی که عشایر عرب خوزستان نسبت به خاک خود و جمهوری اسلامی دارند باعث شده است که علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در منطقه دارند مشکلات را تحمل کرده و وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:4 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
[ شنبه 25 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
[ شنبه 25 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، عاشورا تابلو بلند ایثار و رشادت و سرافرازی حسین(ع)، اهل بیت(ع) و یاران باوفایش است که در یک نیم روز اتفاق افتاد اما تلالو انوار آن همه تاریخ را در برگرفت.

مردم قروه اعم از شیعه و سنی در این تاریخ سراسر حماسه و شور، با نوای کاروان حسینی دم می‌گیرند و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را با قلوبی آکنده از شعور حسینی، به نمایش می‌گذارند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 25 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:26 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: غفلت از واقعیت‌هایی که ما را احاطه کرده‌اند به ما خیلی بیشتر ضربه می‌زند، تا غفلت از دستوراتی که به ما می‌رسند. به تعبیر دیگر، غفلت از واقعیت‌ها خیلی بیشتر از غفلت از ارزش‌ها به ما آسیب می‌زند.

خبرگزاری فارس: غفلت از «واقعیت‌ها» بیش از غفلت از «ارزش‌ها» به ما ضربه می‌زند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در دهۀ اول محرم در هیئت دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با موضوع «تعیین‌کننده‌ترین عامل در مقدّرات بشر» به سخنرانی پرداخت که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید:


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:34 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

از دور دست انوار قدسی کاروان،چشمان لبریز از اشتیاق مردمانی به وسعت تاریخ را به نوازش نشسته است

صدای گام های ناقه ها ، هیاهوی بی حاصل زمین را به سکوت دعوت میکند

شاید که صدای "من الغریب الی الحبیبش"در لابه به لای نعره های خفته بی صفتان گم نشود

دگر هرم گرمای بیابان، در آتشین نفس مولاییش ذوب شدن را حس میکند

آری کم کم دلشوره های کاروان رنگ خون به خود میپاشد و در تلالو نگاه خیسشان دریا محکوم به رنگ باختن میشود

فَاخْلَعْ نَعْلَيْك إِنَّك بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طوًي"‏"

 دگر نفس های به شماره افتاده کاروان فهمید، جنس سکوت این زمین جنس رفتن نیست 

آری دل هم رکاب قافله سالارمان در غاضریه به خیمه سبز روضه نشسته است 

مرکب مولا دگر قدم از قدم بر نمیداردتا شاید قاصدی ، پی نام و نشانی از این زمین روانه گردد

دل آئینه صفت خواهری صبور ، دگر مثل سیر و سرکه دارد میجوشد

!!!بارخدایا ، اینجا ، آنجا نباشد

"اللهم انی اعوذ بک من الکرب و البلاء"

"سیل اشک امانم را بریده است....." آقا خودتان که سالمید انشاالله

آری اینچنین قصه خونین کربلا پا به طلیعه عاشقی نهاد

دگر ذره ناچیز دل،گرمای ساحت نورانی حریم با وقارشان را به تحمل نمینشیند 

باشدکه رشته های زخمی از روضه خیال، به مدد یادشان مرهمی یابد و نطق خفته قلم، جانی دوباره بستاند


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

کلمه«شعار» عبارت بوده است از شعرها یا نثرهایی که در جنگ ها می خواندند. افراد که در میان جنگ وارد می شدند. در میدان جنگ کمتر شناخت می شدند. گاهی افراد یک سپاه از افراد سپاه مخالف نیز تشخیص داده نمی شدند. این بود که هر قومی و هر لشکری یک شعار مخصوص به خود داشت و جمله ای را انتخاب می کردند. این کار لااقل فایده ای که داشت افراد لشکرها اشتباه نمی شدند و کسی همرزم خودش را نمی کشت. گاهی شعارها از این هم فراتر می رفت و مرد مبارز علاوه بر شعار عمومی، خودش را هم بعضا با شعر شخصا معرفی می کرد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:27 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

آقا فرمودند:

اینجور نیست که در مجلس مولودى‌خوانى ائمه (ع) هم حتماً باید یک روضه‌اى خوانده شود، یک دمى داده شود، یک اشکى گرفته شود؛ هیچ لزومى ندارد. بگذارید عواطفى که مردم نسبت به ائمه (ع) دارند، در خارج اینجور وانمود نشود که منحصر است در قضیه‌ى گریه و سینه‌زنى و عزادارى؛ نه، عزادارى به جاى خود، مدیحه و مولودى‌خوانى و شادى هم به جاى خود؛ اینها را نباید با هم مخلوط کرد.

 

 


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:24 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ماه محرم در کردستان با آیین‌ها و مراسماتی سنتی همراه است که طشت‌گذاری در سریش‌آباد و گل‌گیران در شهرستان بیجار از جمله مهم‌ترین آیین‌هایی خاص این استان فرهنگی است.

خبرگزاری فارس: محرم در کردستان/ از طشت‌گذاری در سریش‌آباد تا گل‌گیران در بیجار
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

 محرم که می‌آید، فضا تغییر می‌کند، مساجد و تکایا، حسینیه و مهدیه همه فضای محرم به خود می‌گیرند، خیابان و کوچه خبر از یک غم و اندوه می‌دهند، غمی که عاشقان و طرفداران امام حسین(ع) در سینه دارند و این موضوع بعد از قیام عاشورا تاکنون استمرار داشته است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ] [ 1:9 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

عضو شورایعالی امنیت ملی، تهدیدات آمریکا علیه ایران را منطق فرعونی خواند و گفت: اگر ما می‌گوییم مرگ بر آمریکا مرگ بر خودبزرگ‌بینی و تحقیر ملت‌هاست؛ مرگ بر اتاق‌ فکرهایی است که در یک لحظه نابودی هزاران مسلمان را رقم می‌زند.

خبرگزاری فارس: منطق آمریکا فرعونی است/«مرگ بر آمریکا»یعنی مرگ بر اتاق‌فکرهایی که نابودی مسلمانان را رقم می‌زنند 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورایعالی امنیت ملی طی سخنانی در اجتماع بزرگ مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران اظهار داشت: در سالروز رویداد بزرگی هستیم که امام راحل احیاگر مکتب امام‌ حسین(ع) در قرن حاضر، آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:59 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

همزمان با سراسر کشور و در روز ملی مبارزه با استکبار، مردم شهر دلبران هم در خروشی ضداستکباری به صحنه آمدند و با شعار مرگ بر آمریکا، بر تداوم مقابله با استکبار تاکید کردند.



-------------------------------

از همان دقایق اولیه صبح امروز، یعنی زمانی که دانش‌آموزان آماده رفتن به مدرسه بودند، می‌شد، از چهره‌هایشان فهمید امروز برایشان روز دیگری است، روزی که به نامشان رقم خورده است و اینک آنها مصمم بودند در تداوم راه هم کلاسی‌های شهیدشان، گام‌ها را محکم‌تر بردارند.

به گذشته نه چندان دور می‌روم، روزهای آتش و خون، روزهایی که خیلی از ماها هنوز به دنیا نیامده بودیم، فضای ذهنم پر از تلالو الله‌اکبر می‌شود، فریادی که از عمق جان دانش‌آموزان و دانشجویان بلند همت بلند بود.

عزیزانی که در 13 آبان 1357 از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 آبان 1392برچسب:, ] [ 1:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 11 آبان 1392برچسب:, ] [ 12:43 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

بعضی به بهانه «واقعگرایی» (Realism) موضع سلبی نسبت به آمریکا و غرب را مغایر منافع ملی معرفی می‌نمایند. این گروه آرمان‌گرایی را به ایده‌آلیسم ترجمه کرده و آن را متعلق به ماقبل شکل‌گیری حکومت معرفی می‌نمایند. بر اساس اظهارات آن‌ها، آرمان‌گرایی- و در اینجا مخالفت با سیاست‌های آمریکا- به دوره پیش از شکل‌دهی حکومت تعلق داشته و فقط در آن مقطع مناسب است. این‌ها معتقدند آرمان‌گرایی بعد از به قدرت رسیدن دافعه ایجاد می‌کند و با منطق حکومت‌داری نمی‌خواند. بر اساس تلقی این‌ها هرگونه تغییر در محیط بین‌الملل به اراده جمعی بین‌المللی نیاز دارد و از آنجا که شکل‌گیری چنین اراده‌ای محتمل نیست بنابراین باید با همین نظم و نظام موجود کارکرد، هر چند کار کردن با این نظم فقط منافع حداقلی دارد. از نظر این‌ها تن ندادن به نظم مستقر به فرض امکان‌پذیر بودن به هرج و مرج می‌انجامد و به همه دولت‌ها- موافقان و مخالفان نظم مستقر- آسیب می‌رساند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:3 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

مسال سیب‌زمینی‌کاران قروه‌ای سالی بدون ضرر و زیان را تجربه کردند که شیرینی آن تجربه‌ای برای سال‌های آینده آنها شد.

  •  

 تا همین پارسال توجهی به توصیه‌های ترویجی نداشتند و خارج از میزان ذکر شده در پروانه بهره‌برداری اقدام به کشت سیب‌زمینی می‌کردند و برخلاف همه کشاورزانی که برای برداشت محصول خود لحظه‌شماری می‌کردند، آنها هیچ رغبتی برای فرا رسیدن فصل برداشت نداشتند.

سال‌ها بود که پشت سرهم محصولشان سودی برایشان در برنداشت و حاصل یک سال کار و تلاش و همت شبانه‌روزیشان، یا در انبارها خراب می‌شد و یا دلالان به بهای ناچیزی آن را از دستشان در می‌آوردند.

امسال اما برای یک بار هم که شده تصمیم گرفتند که به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی عمل کنند تا نتیجه آن را ببیند و این توصیه‌ها جواب داد و امسال سالی پربرکت برای سیب‌زمینی‌کارانی بود که با کاهش سطح زیرکشت شگفتی‌آفرین بخش کشاورزی شدند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:49 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با تقویت شعار مرگ بر آمریکا خواهان مذاکره با آمریکا هستیم.

خبرگزاری فارس: دیپلماسی تجربه و تعامل با آمریکا جواب نمی‌دهد / آمریکا قابل اعتماد نیست
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، آیت‎الله سید احمد خاتمی بعداز ظهر امروز در دومین کنگره سرداران شهید و شهدای فردوس اظهار کرد: تا زمانی که شیطنت آمریکا ادامه داشته باشد، شعار مرگ بر آمریکا با شکوه‌تر از گذشته در کشور ما طنین‎انداز است.

وی آمریکا‌ را غیرقابل اعتماد دانست و افزود: اوباما دروغ می‌گوید که در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست نه اینکه نمی‌خواهد، بلکه نمی‌تواند و تلاش‌های 35 ساله در این ارتباط بی‌نتیجه مانده است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:47 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
هشدار رهبر معظم انقلاب درباره خطرات پیری جمعیت کشور/ ایران ظرفیت 150 میلیون نفر جمعیت را دارد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی به همایش ملی تغییرات جمعیتی نسبت به خطرات پیری جمعیت کشور هشدار دادند و تاکید فرمودند: بنده همچنان معتقدم کشور ما کشور هفتاد و پنج میلیونی نیست، کشور ما کشور صد و پنجاه میلیونی است.

خبرگزاری فارس: هشدار رهبر معظم انقلاب درباره خطرات پیری جمعیت کشور/ ایران ظرفیت 150 میلیون نفر جمعیت را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش ملی «تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» با اشاره به اهمیت موضوع جمعیّت و ضرورت فرهنگ‌سازی برای اقناع نخبگان در ارتباط با نیاز کشور به افزایش جمعیت، خاطرنشان کردند: مسئله‌ی نمای جوان برای کشور یک مسئله‌ی اساسی، مهم و تعیین‌کننده است و کشورهایی که در دنیا دچار پیری جمعیت شده‌اند به دشواری راه علاجی برای مشکلات ناشی از آن یافته‌اند که لازم است برای حل این مشکل کار علمی، عمیق و اساسی صورت پذیرد.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:45 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 15 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب