آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

محدث قمی می گويد : روزی در وادی السلام نجف أشرف برای زیارت اهل قبور و ارواح مؤمنین رفته بودم. در این میان از ناحیه دور نسبت بجائی که من بودم ناگهان صدای شتری که میخواهند او را داغ کنند بلند شد، و صیحه می کشید و ناله میکرد؛ بطوریکه گوئی تمام زمین وادی السلام از صدای نعره او متزلزل و مرتعش بود. من با سرعت برای استخلاص آن شتر بدان سمت رفتم. چون نزدیک شدم دیدم شتر نیست، بلکه جنازه ای را برای دفن آورده اند و این نعره از این جنازه بلند است؛ و آن افرادیکه متصدی دفن او بودند أبداً اطلاعی نداشته و با کمال خونسردی و آرامش مشغول کار خود بودند. مسلماً این جنازه از مرد متعدی و ظالمی بوده است که در اولین وهله از ارتحال به چنین عقوبتی دچار شده است، یعنی قبل از دفن و عذاب قبر، از دیدن صور برزخیه، وحشتناک گردیده و فریاد برآورده است.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:43 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

مرحوم آقاى محدّث قمى براى فرزندش نقل كرده است :

وقتى كتاب منازلالآخره را تاءليف و چاپ كردم يك نسخه از آن به دست شيخ عبدالرّزّاق مسئله گو كههميشه قبل از ظهر در صحن مطهّر حضرت معصومه عليها السلام مسئله مى گفترسيد.

مرحوم پدرم كربلايى محمّدرضا از علاقمندان شيخ عبدالرّزّاق بود و هر روزدر مجلس او حاضر مى شد.

شيخ عبدالرّزّاق روزها كتاب منازل الآخره را براىمستمعين مى خواند.

 يك روز پدرم به خانه آمد و گفت :

شيخ عبّاس ! كاش مثل اينشيخ عبدالرّزّاق مسئله گو مى شدى و مى توانستى اين كتاب را كه امروز براى ما خواندبخوانى ! چند بار خواستم بگويم : آن كتاب از آثار و تاءليفات من است . امّا خوددارىكردم . چيزى نگفتم .

فقط گفتم : دعا بفرماييد خداوند توفيقى عنايت فرمايد


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:41 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه گروه از زنان اند كه خداوند ، عذاب قبر را از آنان بر مى دارد و با فاطمه دختر محمّد صلى الله عليه و آله ، محشور مى شوند : زنى كه بر غيرت شوهرش شكيبايى مى كند ؛ زنى كه در برابر بداخلاقى شوهرش شكيباست ؛ و زنى كه مهريه اش را به شوهرش مى بخشد . خداوند متعال ، به هر يك از اين گونه زنان ، ثواب هزار شهيد مى دهد و براى هر يك از آنها ، عبادت يك سال مى نويسد


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

یک روز کارمند پستی که به نامه‌هایی که آدرس نامعلوم دارند رسیدگی می‌کرد متوجه نامه ای شد که روی پاکت آن با خطی لرزان نوشته شده بود نامه‌ای به خدا !
با خودش فکر کرد بهتر است نامه را باز کرده و بخواند.در نامه این طور نوشته شده بود:
خدای عزیزم بیوه زنی هشتادوسه ساله هستم که زندگی ام با حقوق نا چیز باز نشستگی می‌گذرد. دیروز یک نفر کیف مرا که صد دلار در آن بود دزدید.
این تمام پولی بود که تا پایان ماه باید خرج می‌کردم. یکشنبه هفته دیگر عید است و من دو نفر از دوستانم را برای شام دعوت کرده‌ام، اما بدون آن پول چیزی نمی‌توانم بخرم. هیچ کس را هم ندارم تا از او پول قرض بگیرم . تو ای خدای مهربان تنها امید من هستی به من کمک کن ...

کارمند اداره پست خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و نامه را به سایر همکارانش نشان داد. نتیجه این شد که همه آنها جیب خود را جستجو کردند و هر کدام چند دلاری روی میز گذاشتند. در پایان نودوشش دلار جمع شد و برای پیرزن فرستادند ...
همه کارمندان اداره پست از اینکه توانسته بودند کار خوبی انجام دهند خوشحال بودند. عید به پایان رسید و چند روزی از این ماجرا گذشت، تا این که نامه دیگری از آن پیرزن به اداره پست رسید که روی آن نوشته شده بود: نامه‌ای به خدا !
همه کارمندان جمع شدند تا نامه را باز کرده و بخوانند. مضمون نامه چنین بود :
خدای عزیزم، چگونه می‌توانم از کاری که برایم انجام دادی تشکر کنم. با لطف تو توانستم شامی ‌عالی برای دوستانم مهیا کرده و روز خوبی را با هم بگذرانیم. من به آنها گفتم که چه هدیه خوبی برایم فرستادی ... البته چهار دلار آن کم بود که مطمئنم کارمندان اداره پست آن را برداشته‌اند!!...


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:38 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

يکی از رذايل اخلاقی ، حب جاه است. حقيقت «جاه‏» ، تسخير قلوب مردم و مالك شدن دلهاى ايشان است. کسانی که به اين صفت رذيله مبتلا هستند بسيار دوست دارند که مورد توجه و احترام مردم قرار گيرند و رفت و آمدشان همراه با تجملات و تشريفات باشد.

به عبارت ديگر هر كس به چيزى علاقه مند است، بعضى به مال عشق مى ورزند، بعضى ديگر به جمال، گروهى خواهان كمالند، ولى جمعى طالب مقامند و اين گروه اخير را جاه طلب مى نامند، دوست دارند مردم همه به آنها احترام بگذارند، و به خانه آنها رفت و آمد داشته باشند، و به اصطلاح از ديگران يك سر و گردن برتر باشند، آخرين سخن، سخن آنها باشد و كسى روى حرف آنها حرف نزند، هر چند عقل و كفايت و درايت لازم براى اين امور را نداشته باشند. اين گونه افراد را جاه طلب و طالب اسم و آوازه و مقام مى نامند.

حب جاه و شهرت، از مهلكات عظيمه، و طالب آن، طالب آفات دنيويه واخرويه است. و كسى كه اسم او مشهور و آوازه او بلند شد، كم مى‏شود كه دنيا وآخرت او سالم بماند، مگر كسىرا كه خداوند عالم به حكمت كامله خود به جهت نشراحكام دين برگزيده باشد.

حب جاه از شقوق حب دنياست که منشأ تمام مفاسد است. و در خطرناک بودن آن بس که در روايت آمده است «آخِرُ ما يَخْرُجُ مِنْ قُلُوبِ الصِّدِّيقينَ حُبُّ الْجاه» يعنی " آخرين چيزى كه از محبت دنيا از قلب مؤمنان راستين خارج مى شود، جاه طلبى است".


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
چند روزی بیشتر از اظهار نظر مجعول علی‌ مطهری درباره علت عدم معرفی توفیقی به‌عنوان وزیر علوم به مجلس نگذشته که وی در مصاحبه‌ای در مقام قضاوت نیز نشست و البته همزمان نقش وکیل‌مدافع فتنه‌گران را نیز بازی کرد.
نماینده ملت یا وکیل‌ مدافع فتنه‌گران؟!

به گزارش جهان به نقل از کیهان، مطهری در مصاحبه با روزنامه قانون، بدون اطلاع کافی از کم و کیف ماجرای ادعایی دختر یکی از سران فتنه مدعی شده است؛ خانواده زندانیان سیاسی به اندازه کافی در رنج هستند، نباید رنج آن‌ها را مضاعف کنیم. حتی اگر جرم یک متهم به اثبات برسد کسی حق آزار رساندن به او چه رسد به خانواده‌اش را ندارد و تعرضی غیر از اعمال مجازات او جایز نیست.

باید از آقای مطهری پرسید کدام آزار و با کدام ادله؟!

وی در ادامه در نقش مدیر بحران نیز ظاهر شده و محاکمه سران فتنه به همراه احمدی‌نژاد را راهکار قضیه عنوان می‌کند و می‌گوید در این صورت همه نتیجه را می‌پذیرند. البته جناب مطهری تغافل می‌کنند چرا که اساساً اگر سران‌ فتنه اهل قانون و پذیرش حق بودند امروز کارشان به اینجا نمی‌کشید و آن ظلم‌ها نیز به نظام و مردم بی‌گناه نمی‌شد.

وی در پایان چشم خود را بر همه بی‌قانونی‌ها و مظالم فتنه‌گران بسته و قضیه را در حد تبلیغات و اتهامات وارده، تنزل می‌دهد و مدعی می‌شود؛ «من فکر می‌کنم آقایان به دنبال محاکمه علنی نیستند چرا که در آن صورت حقایق روشن خواهد شد و همگان متوجه می‌شوند که بسیاری از تبلیغات و اتهامات وارده به افراد در ۴ سال اخیر پایه و اساس درستی نداشته است و خود آن‌ها زیر سوال می‌روند. اما تنها راه ممکن همین محاکمه علنی است که باید برگزار شود.»

البته ما نیز تنها در این مورد با جناب مطهری موافقیم که باید سران‌ فتنه محاکمه و جزای سنگین بی‌قانونی و ظلم خود را بپردازند.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
اعلام اموال روسای جمهور، معاونین، وزرا و اقوام درجه یک آنها، یکی از اصول قانون اساسی است که بر اساس آن مسئولان در برابر این علامت سوال قرار می‌گیرند که «از کجا آورده‌اید؟»
روسای جمهور ایران چقدر دارایی دارند؟

به گزارش جهان به نقل از فارس، «اصل ۱۴۲ قانون اساسی»؛ این همان اصلی است که بیشتر با عنوان «از کجا آورده اید؟» معروف است و بر طبق آن رئیس قوه قضائیه موظف است اموال رهبر، رئیس جمهور، معاونان، وزرا،‌ همسر و فرزندان آنان را بررسی کند تا در طول دوره مسوولیت بر خلاف قانون افزایش نیافته باشد.

آیا روحانی اموالش را اعلام عمومی می کند؟

این اصل که معمولا در آغاز و پایان دولت ها مورد توجه قرار می گیرد، با روش خاصی از سوی قوه قضائیه اعمال می شود.

در آغاز و پایان هر دولت دفترچه و فرمی مخصوص برای رئیس جمهور، وزرا و‌ معاونان ارسال می شود و مسئولان موظف هستند در طول مدت زمان مشخص، اظهارنامه اموال خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:, ] [ 13:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:, ] [ 13:35 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

اولین سوز سرما که می‌آید میکروب‌ها مجال پیدا کرده و عرض اندام می‌کنند. برای همین هم لازم است با مصرف مواد مغذی لازم کمکی به سیستم ایمنی بدنتان برسانید.

سرمای امسال بدون سرماخوردگی با این مواد غذایی

اولین سوز سرما که می‌آید میکروب‌ها مجال پیدا کرده و عرض اندام می‌کنند. برای همین هم لازم است با مصرف مواد مغذی لازم کمکی به سیستم ایمنی بدنتان برسانید.
 
سیستم ایمنی خط مقدم بدن در برابر ویروس‌ها، میکروب‌ها، سلول‌های غیرنرمال و مواد شیمیایی است. باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های بیماری‌زا دشمنان خارجی بدن محسوب می‌شوند و سلول‌های غیر نرمال یا همان سلول‌های سرطانی دشمنان داخلی آن. سیستم ایمنی بدن همچنین حواسش به احیای بافت‌های آسیب‌دیده از یک زخم یا بیماری نیز می‌باشد.

گاهی پیش می‌آید که دستگاه ایمنی بدن یک ماده‌ی بیگانه‌ی غیر مهاجم را نیز دشمن تلقی کرده و عکس‌العمل آلرژیک نشان می‌دهد مثل مواردی مانند تب یونجه یا آسم و غیره. در برخی موارد نادر نیز پیش می‌آید که سیستم ایمنی بدن یک سیگنال داخلی را بد برداشت می‌کند و به بافت‌های بدن آسیب می‌رساند که باعث بیماری‌های خود ایمنی می‌شود مانند دیابت نوع 1، آرتریت روماتوئید و غیره.
 


ویژگی اصلی و مورد توجه سیستم ایمنی بدن این است که می‌تواند ماهیت ترکیبات یا میکروارگانیسم‌های بیگانه را به خاطر بسپارد. زمانی که یک میکروارگانیسم مانند ویروس وارد بدن می‌شود این سیستم پادزهر تولید می‌کند تا ویروس را شناسایی کرده و اولین مقاومت‌ها را از خود نشان دهد. نگاه‌های ارزشمندتان را از مقاله‌ی ما دریغ نکنید تا ادامه دهیم.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
طبق ماده 41 قانون کار، حداقل حقوق کارگران در سال بعد بر اساس نرخ تورم باید 200 هزار تومان افزایش یابد و به 687 هزار تومان برسد.
 

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، کمیته‌های ویژه تعیین مزد سال آینده کارگران در استان‌ها از اوایل آبان ماه آغاز به کار می‌کند. با این حال، با وجود نرخ تورم بالای 40 درصدی و در صورت اینکه افزایش دیگری در این نرخ طی ماه‌های آینده رخ ندهد، حداقل دستمزد سال آینده کارگران بدون توجه به بند تامین معیشت ماده 41 قانون کار و تنها براساس نرخ تورم، 200 هزارتومان افزایش خواهد یافت و به 687 هزارتومان می‌رسد، مگر اینکه دولت تدبیر و امید نیز مانند دولت‌های سابق "مصلحت" را جایگزین "قانون" کند.

 

بنا بر این گزارش، از هفته های آینده نمایندگان کارگران در کمیته های ویژه بررسی وضعیت معیشت خانوار کارگری در استان های مختلف کارشان را برای جمع آوری اطلاعات لازم برای ارائه به کمیته دستمزد کارگران آغاز می کنند.

 

هر ساله در فصل پاییز، کارگران گروه هایی را برای ارزیابی معیشت 11.5 میلیون کارگر کشور تعیین می کنند و این کمیته ها نیز با بررسی اطلاعات جمع آوری شده در استان ها، وضعیت افزایش هزینه های معیشتی کارگران، افزایش های مربوط به سبد خانوار و همچنین نرخ واقعی دستمزد را اعلام خواهند کرد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:31 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

امام جمعه قروه با اشاره به سخنان اخیر محمدعلی نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در یک برنامه تلویزیونی، این اظهارات را تاسف‌بار خواند.

خبرگزاری فارس: اظهارات معاون رئیس‌جمهور تاسف‌بار بود/ هنر دینی جایگزین کنسرت‌های مختلط شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان این نکته اظهار کرد: بیان نقطه نظرات شخصی وی درباره کشیدن قلیان از سوی خانم‌ها، جای تامل دارد.

وی با تقدیر از عملکردی که نمایندگان مجلس در عدم رای اعتماد به این شخص برای تصدی وزارت آموزش و پرورش داشتند، تصریح کرد: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی محل بیان چنین سخنانی نیست.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به سالروز لغو لایحه کاپیتولاسیون گفت: آمریکایی‌ها همواره برای پیشبرد مقاصد خود در کشورهای تحت تسلط‌شان سعی داشتند تا به گونه‌ای این حاکمیت را به سازمان تبدیل کنند و خود را به صورت همیشگی در آن جامعه نهادینه کنند و شاهد مثال این امر اجرای کاپیتولاسیون در ایران برای استمرار حضور خود و توجیه جنایت‌هایشان بود.

احیا افزود: این طرح برای خواری و ذلت مردم ایران طرح شده بود که با درایت امام راحل، راه به جایی نبرد و شکست خورد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از هلاکت و دستگیری پنج نفر از عوامل ضد انقلاب در منطقه بوئین بانه خبر داد.

خبرگزاری فارس: هلاکت و دستگیری 5 نفر از عوامل ضد انقلاب در بانه

سردار محمدحسین رجبی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: در این درگیری که دو ساعت پیش اتفاق افتاد سه نفر از این افراد به هلاکت رسیدند و دو نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: این اقدام به همت نیروهای سپاه و با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی استان صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر تصریح کرد: این افراد می‌توانند از جمله کسانی باشند که 17 مهر ماه امسال با نیروهای سپاه بانه در منطقه ساوان این شهرستان درگیر شدند.


برچسب‌ها:
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:27 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ایران در غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نیامده و نخواهد آمد، گفت: شاخ‌هایی را که گاوها برای خودشان درست کردند، باید شکست تا امت‌ها با آرامش زندگی کنند.

خبرگزاری فارس: ایران در غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نیامده و نخواهد آمد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در سخنانی در خطبه دوم ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، اظهار داشت: اعتمادسازی؛ ما این حرف را دور از حقیقت می‌دانیم، ایران از ابتدا حرکتش، انقلابش، جهادش، انتخاباتش، امامش، امتش، آیینه شفاف و آب زلال بوده و ابهامی در حرکت ما نبوده است.

وی افزود: ما تاکنون کسی را فریب نداده‌ایم، انقلاب ما، انقلاب افشای فریب‌ها و مقابله با دغل‌ها بود ولی چه اعتمادی؟ هیچ امری که مخل اعتماد جهان باشد، تاکنون از سوی ایران رخ نداده است. اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر امت وجود ندارد.

خطیب موقت نماز‌جمعه تهران اضافه‌کرد: وقتی اسلام استفاده از سلاح اتمی را حرام کرده است و رهبر معظم انقلاب و مقتدر امت اسلامی به صراحت این امر را نه تنها حرام می‌دانند بلکه اگر قدرت داشته باشیم، دیگران را هم خلع سلاح می‌کنیم و این شاخ‌هایی را که گاوها برای خودشان درست کردند، باید شکست تا امت‌ها با آرامش زندگی کنند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
استاد پرسید: (( آیا خداوند , هرچیزی راکه وجود دارد ,  آفریده است؟ ))
 
دانشجویی شجاعانه پاسخ داد : (( بله ))
 
استاد پرسید: (( هرچیزی را ؟! ))
 
پاسخ دانشجو این بود: ((  بله ; هرچیزی را. ))
 
استاد گفت: (( دراین حالت ,  خداوند شر را آفریده است . درست است ؟ زیرا شر وجود دارد .))
 
برای این سوال , دانشجو پاسخی نداشت و ساکت  ماند .
 
ناگهان ,  دانشجوی دیگری دستش را بلند کرد و گفت:
 
(( استاد ممکن است از شما یک سوال بپرسم؟ ))
 
استاد پاسخ داد: (( البته ))
 
دانشجو پرسید: (( آیا سرما وجود دارد؟ ))
 
استاد پاسخ داد: (( البته, آیا شما هرگز احساس سرما نکرده اید؟ ))
 
دانشجو پاسخ داد: (( البته آقا, اما سرماوجود ندارد. طبق مطالعات علوم فیزیک, سرما, نبودن
 
تمام و کمال گرماست و شیء را تنها درصورتی می توان مطالعه کرد که انرژی داشته باشد
 
و انرژی را انتقال دهد و این گرمای یک شیء است که انرژی آن را انتقال می دهد . بدون
 
گرما اشیاء بی حرکت هستند, قابلیت واکنش ندارند ; پس سرما وجود ندارد . ما لفظ سرما را
 
ساخته ایم تا فقدان گرما را توضیح دهیم . ))
 
دانشجو ادامه داد : ((  وتاریکی ؟ ))
 
استاد پاسخ دا د : ((  تاریکی  وجود دارد . ))
 
دانشجو گفت: ((  شما باز هم در اشتباه هستید آقا! تاریکی , فقدان کامل نور است. شما می
 
توانید نور و روشنایی را مطالعه کنید اما تاریکی را نمی توانید مطالعه کنید. منشور نیکولز,
 
تنوع رنگ های مختلف را نشان می دهد که در آن طبق طول امواج نور ,  نور می تواند
 
تجزیه شود . تاریکی ,  لفظی ست که ما ایجاد کرده ایم تا فقدان کامل نور را توضیح دهیم. ))
 
و سرانجام دانشجو ادامه داد: (( خداوند, شر را نیافریده است . شر ,  فقدان خدا در قلب افراد
 
است. شر فقدان عشق, انسانیت و ایمان است. عشق و ایمان مانند گرما و نور هستند . آنها
 
وجود دارند و فقدانشان منجر به  شر می شود. ))
 
نام این دانشجو (( آلبرت انیشتین ))  بود .

برچسب‌ها:
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 1:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

گر خدا كفيل است                                                   غصه براي چه ؟

اگر رزق تقسيم شده                                                 حرص چرا ؟

اگر دنيا فريبنده است                                                اعتماد به آن چرا ؟

اگر بهشت حق است                                                 تظاهر به ايمان چرا ؟

اگر قبر يك حقيقت است                                       ساختمانهاي مجلل چرا؟

اگر جهنم راست است                                       اين همه ناحق كردن چرا ؟

اگر حساب آخرت وجود دارد                                     جمع مال حرام چرا ؟

اگر قيامتي هست                                                خيانت به مردم چرا ؟

اگر دشمن انسان شيطان است                              پيروي از او چرا ؟


برچسب‌ها:
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 1:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

به‌ امام‌ مجتبى‌ - علیه‌ السلام‌ - عرض‌ شد : اى‌ پسر پیامبر خدا در چه‌ حالى‌ هستى‌ ؟ فرمود : خدایى‌ دارم‌ که‌ بر من‌ مسلط است‌ ، و آتش‌ جهنم‌ در پیش‌ روى‌ من‌ است‌ ، و مرگ‌ مرا مى‌خواند ، و حساب‌ آخرت‌ مرا احاطه‌ کرده‌ است‌ ، و در قید و بند اعمالم‌ هستم‌ ، نمى‌توانم‌ آنچه‌ را که‌ دوست‌ دارم‌ به‌ دست‌ آورم‌ و آنچه‌ را دوست‌ ندارم‌ از خود دور کنم‌ چون‌ انجام‌ امور به‌ دست‌ دیگرى‌ است‌ اگر بخواهد ، مرا عذاب‌ مى‌کند و اگر بخواهد ، مرا مى‌بخشد . پس‌ کدام‌ فقیر و محتاجى‌ است‌ که‌ محتاج‌ تر از من‌ باشد ؟ (بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 113)


برچسب‌ها:
[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, ] [ 1:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

هفت راهنمایی برای آنکه والدین بهتری باشیم

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به دلایل مختلف والدین نمی‌توانند، نمی‌خواهند یا نمی‌دانند چطور با کودکشان رفتار کنند. در نتیجه بسیاری از کودکان امروزی نه تنها بی‌ادب، مخرب و حرف گوش نکن می‌شوند، بلکه خود والدین نیز گرفتار دردسرهای آتی و حاصل از پیش نگرفتن تدابیر مناسب می‌شوند. برای اینکه شما هم چنان والدینی نباشید، برخی راهکار‌ها و راهنماییهای پی آمده ممکن است سودمند باشد.


۱. ثابت قدم باشید. حرفتان را عوض نکنید. سست و ضعیف نباشید. اگر فرزندتان فکر کند که بعد از ده بار صدا کردن، می‌تواند بیاید و جوابتان را بدهد، هر دفعه باید ده بار صدایش کنید تا بیاید.


۲. مرزگذاری کنید. یک تحقیق در مدرسه‌ای انجام شد که بدین قرار بود: وقتی زنگ تفریح زده می‌شد بچه‌ها به حیاط می‌ریختند و اطراف حیاط بازی می‌کردند و می‌خندیدند و بعد از زنگ تفریح به کلاس برمی گشتند. فردای آن روز حصارهای اطراف حیاط برداشته شد.


تغییری که ایجاد شد چشمگیر بود. چون بچه‌ها به مرکز حیاط آمده و با اضطراب و ناامنی و نه مثل همیشه در حیاط بازی می‌کردند. روز بعد که حصار‌ها دوباره سر جایشان گذاشته شدند، دوباره بچه‌ها با شادی و امنیت بازی می‌کردند.
بچه‌ها ذاتاً نمی‌خواهند در دنیایی بدون مرز زندگی کنند. آن‌ها دوست دارند والدینشان برایشان محدودیت و مرز بگذارند، از آن‌ها محافظت کنند، به آن‌ها غذا بدهند و بزرگشان کنند.


۳. در داخل مرزهای مناسب، بگذارید بچه‌ها کارشان را بکنند. زیاد به آن‌ها گیر ندهید. اغلب والدین دوست دارند که بچه‌هایشان ورژن کوچکی از خودشان باشند. چنین توقعاتی معمولاً به ناامیدی ختم می‌شوند.


۴. رفتارهای مثبت را تشویق کنید. دنبال کارهای خوب بچه باشید و او را تحسین کنید. در هر فرصتی کارهای خوب او را تشویق کنید و از او تعریف کنید.


۵. شورش را بیشتر از اشتباهات سرزنش کنید. درست است که بعضی وقت‌ها اشتباهات مکرر باید عواقب منفی داشته باشند، ولی در کل این رفتار بچه است که از همه مهم‌تر است و باید درست شکل بگیرد.


۶. هرگز نگذارید بچه یکی از والدین را به جان دیگری بیندازد. اگر مادر بچه به کاری نه بگوید و بچه بداند که پدرش اجازه آن کار را می‌دهد، حتماً انجامش خواهد داد و در خانه ناپایداری و هرج و مرج ایجاد می‌شود.


باید به بچه‌ها یاد داد که پدر و مادر هر دو قدرتی مساوی دارند و اگر یکی از آن‌ها نه بگوید جواب قطعاً نه است. این قضیه در موقعیت‌های طلاق سخت‌تر می‌شود، ولی بخاطر بچه‌ها والدین باید اختلافات را کنار بگذارند و با هم هماهنگ باشند.


۷. رفتاری که از بچه انتظار دارید را خودتان هم انجام دهید. بچه رفتارهای والدینشان را الگو قرار می‌دهند.


اگر ببینند که شما دروغ می‌گویید، تقلب می‌کنید، فحش می‌دهید، دزدی می‌کنید یا حتی انتخاب‌های نادرستی در مورد سلامتی و سبک زندگیتان دارید، فکر می‌کنند که اشکالی ندارد آن‌ها هم‌‌ همان کار را بکنند. اگر شما و همسرتان دعوا‌هایتان را با داد زدن حل کنید، آن‌ها هم همین کار را خواهند کرد. شما باید آخرین و تنها الگوی بچه‌هایتان باشید.


منبع:برترین‌ها


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:49 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بازسازی وقایع تاریخ اسلام، یکی از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ اسلامی است و غدیر به عنوان نقطه اشتراک همه مسلمانان، یکی از وقایعی است که کار بازسازی این واقعه عظیم همزمان با 122 نقطه کشور در شهرستان قروه نیز بازسازی شد.

نیمه راه حجة‏الوداع، آغاز بیدارى چشم‏هاى زمینیان بود، آسمان، در بلندى‏ها، توقفی ملیح کرد تا شعر شعور على، در سینه عاشقانش سروده شود، آن روز، نگاه محمد صلى‏الله‏علیه‏و‏آله، اشاره به جبروت کرد و آرامش على علیه‏السلام اشاره به ملکوت.

در این نگاه مقدس پیوند خجسته «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجى به نام غدیر خم رقم خورد و غدیر، گره محکمى شد براى رشته دیانت.

حادثه‌ای که تمام تاریخِ از این پس تا به قیامت را آبستن است؛ حادثه‌ای به وسعت این صحرا، به حرمت حجةالوداع نبی و به قیمت اسلامِ از این پس.

پیامبر، نگاه‌هایش، قدم‌هایش، سخنانش بوی رفتن می‌دهد و در چشمانش تنها یک التهاب و دلواپسی موج می‌زند؛ دلواپسی امت پس از خود، دلواپسی اسلام پس از این.

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ. (آل عمران: 144)

و خدا از این رو، صدایش کرد و او را بشارت داد به هارون پس از موسی، به تکیه گاه آتیه دین حق، به پشت و پناه امت اسلام، به چراغ فروزانی که تا قیامت یکه و تنها، در مسیر تندباد و طوفان هستی خواهد سوخت و مشعل شب‌های تار آدمیان خواهد ماند و خدا از این رو، کلمات شور و شعف و بشارت خویش را بر دل منزله محمد(ص) ریخت و در آن صحرای برهوت، دریایی از جمعیت گواه پدید آورد و اشک‌های شوق ملایک را بر سر و روی آن جماعت ریخت....

محمد، دست‌های مردی را در دست گرفت و به آسمان برد؛ محمد، مردی را شانه به شانه خویش تا فراز قله خلافت و وصایت بالا برد و به تمام خلقت نشانش داد.

محمد، مردی را به نام، صدا زد و ولایت پس از خویش را به دستان او سپرد؛ مردی که بیگانه نبود، مردی که تازه از راه نرسیده بود، مردی که نومسلمان و نوظهور نبود، آن مرد، از آغاز داستان بلند رسالت، هر لحظه سایه به سایه رسول همه جا می‌دوید، آن مرد، سپر بلای رسول خدا بود.

 

نخستین لبیک ایمان به محمد را در میان مردان او به زبان آورد، نخستین نماز اسلام را او به محمد(ص) اقتدا کرد، آن مرد، شیر دلاوری بود که روز و شب، گرداگرد رسول، اسلام را پاس می‌داشت. آن مرد، محرم اسرار مگویِ پیامبری، آیینه‌دار دانش و عصمت رسول خدا؛ آن مرد «علی» بود.

و خدا از فراز زمین و زمان، لبخند مهر خویش را بر خاک می‌بارد و عالمیان را چنین نجوا می‌کند: «امروز دینتان را کامل ساختم و نعمتم را بر شما تمام کردم».

علی چه نام برازنده‌ای است امروز که از لبان محمد شنیده می‌شود، علی چه کلمه مقدسی است که اینک تمام عالمیان به تبرک نجوایش می‌نند، علی چه راز بلندبالایی است که امروز سر می‌شاید و آشکار می‌شود.

علی، معمای عاشقانه هستی است که اینک، از اسرار قدسی خویش پرده بر می‌دارد، هستی دنیا برای بودن علی است و بودن علی، برای بودن این روز یگانه است.

امروز علی ورد زبان کائنات است، امروز علی تمام علت آفرینش است، امروز علی، محمد است که در ادامه تاریخ چهره می‌نماید. «نادَ عَلِیّاً مَظْهَرَ الْعَجائِبِ. تَجِدْهُ عَوْناً لَکَ فِی النَّوائِبِ».

اینک تمام گذشته و آینده زمین، از هر کجا که هست، سرک کشیده و غدیر را می‌نگرد، تمام چشم‌ها به چهره یگانه خورشید غدیر دوخته شده و گوش‌ها همه به صدای ماندگار غدیر سپرده شده است.

تمام دست‌ها به بیعت با امام غدیر بالا رفته‌اند، تمام قلب‌ها به شوق جاودانگی غدیر می‌تپند و تمام لبخندها، به روی عید غدیر لب می‌گشایند و شکرانه این سرور را به درگاه خدای عزیز سجده می‌برند.

عید غدیر عید پیوند و الفت و برادری میان مؤمنان است و ولایت‌مداران باور دارند که عهد اخوت از مهم‌ترین وظایف این روز است تا روابط میان غدیریان مستحکم‌تر شود و بنیان دوستی و برادری استوارتر...

و محمد صلى‏الله‏علیه‏و‏آله، دست را به سمت آسمان بالا مى‏برد تا على علیه‏السلام را به همگان نشان دهد که این، حسن ختام زیباى رسالت محمدی است. 

مشارکت 500 بازیگر در بازسازی واقعه غدیر

دبیر ستاد غدیر قروه گفت: این همایش بزرگ همزمان با 122 نقطه کشور در قروه نیز بازسازی شد که 500 بازیگر در آن شرکت دارند.

جعفرکاوه افزود: هدف اصلی از برگزاری این مراسم، تبدیل فرهنگ غدیر به عنوان فرهنگی همه‌گیر همچون فرهنگ عاشوراست.

وی با بیان اینکه کار تمرین این مراسم نمادین از 45 روز گذشته آغاز شده بود،افزود: کار بازسازی این واقعه تاریخی از صدر اسلام و در 5 بخش آغاز می‌شود و به غدیرخم منتهی می‌شود.

آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یک‌جا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود، چنان که حضرت زهرا(س) در این‌باره می‌فرمایند: «پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی علیه السلام محکم کرد». غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های شیطانی شان شد.

غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس غدیر را ثمره نبوت و میوه رسالت عنوان کرد و گفت: غدیر تعیین کننده خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست.

حجت‌الاسلام محسن حیدریان تصریح کرد: غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خالصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست، بلکه این نام مقدس عنوان عقیده ما و اساس دین ماست.

به گفته وی غدیر، برترین عید است و جایگاه ویژه‌اش در میان سایر مناسبت‌ها آن گاه روشن می‌شود که بدانیم پس از هزاران پیامبر الهی، آنگاه که اسلام به بشریت عرضه شد غدیر تکمیل کننده اسلام شد و حج که زمین حتی یک روز بی آن برقرار نمی‌ماند، در غدیر معنا گرفت.

حیدریان خاطرنشان کرد: غدیر که مهر صحت همه محبت‌های پیش از خود را به همراه دارد، منشأ ایجاد محبت‌های شریف بعدی شد و امروز در عصر غیبت محبت الهی، «ولایت فقیه» تجلی غدیر است.

غدیر نقطه تکامل اسلام است

امام جمعه قروه نیز درباره فلسفه عید غدیر به خبرنگار فارس گفت: حج و کعبه و روزهای دهم و هجدهم ذی‌‌الحجه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا برگزیده شدن حضرت ابراهیم به مقام امامت پس از نبوت را نشانه همراهی امام با امت برشمرد و افزود: حج بدون نماز طواف در مقام ابراهیم ناتمام است و اسلام نیز اگر امامت را نداشت ناتمام جلوه می‌کرد.

به گفته احیا، اسلام اگر مقام امامت و ولایت را نداشت، دینی ناقص به شمار می‌رفت و اهمیت و جایگاه امامت تا حدی است که خداوند، این ولایت و امامت را شرط اکمال دین و اتمام نعمت اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر نقطه تکامل اسلام است که اصل امامت شبهه‌های وارد بر این دین مقدس را بی‌اساس می‌کند، استقبال مردم قروه از شیعه و سنی از این مراسم نمادین را نشان دهنده پویایی مکتب ولایت عنوان کرد.

احیا با تاکید براینکه اسلام دین کاملی است که هرگاه جلوه‌ای از حقیقت آن تجلی یافته، فلسفه بیمه شدن اسلام در برابر هجمه‌ها را ناشی از امامت و ولایت عنوان و اظهار داشت: در طول تاریخ راه نجات اسلام برگرفته از این حقیقت بوده است و جلوه واضح آن در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران است که از اصل ولایت فقیه پیروی می‌کند.

امام جمعه قروه ، این شهرستان را مهد فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت در کردستان عنوان کرد و افزود: اهل سنت شافعی مذهب این شهرستان، امروز همپای شیعیان در این مراسم بزرگ شرکت کرده‌اند که نشان دهنده جلوه‌ای از ولایت تام و امامت عظمای ائمه اطهار است که در حال حاضر ولایت یک فقیه جامع الشرایط است.

مردمی بودن بازسازی واقعه غدیر بارزترین جلوه ولایت پذیری

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت‌وگو با فارس گفت: در 3 سال گذشته یکی از رویکردهای فرهنگی سپاه بازسازی واقعه غدیر بوده است.

سردار محمدحسن رجبی تصریح کرد: همه ساله یکی از شهرستان‌های استان به عنوان منتخب استان برای برگزاری این همایش انتخاب می‌شود، که با همکاری مسئولان و مردم و پیش گامی سپاه انجام می‌گیرد.

وی افزود: این برنامه در سال‌های آتی با تجربه حاصل از برگزاری همایش، به صورت منسجم‌تر انجام خواهد شد.

 ----------------------------------


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
عبد العزيز بن مسلم گويد ما در روزگار على بن موسى الرضا(ع) در مرو بوديم و يك روز جمعه در مسجد جامعش گرد آمديم و تازه وارد بوديم. مردم موضوع امامت را مورد گفتگو داشتند و اختلافات بسيار میان مردم بود. من شرفياب حضور سيد و مولايم رضا(ع) شدم و موضوع بحث روز مردم را به او خبر دادم. لبخندى زد و فرمود اى عبد العزيز! مردم نادانند و از دين خود فريب خوردند. به راستى خداى عز و جل پيغمبرش را قبض روح نكرد تا دين او را كامل كرد و قرآن را به او نازل فرمود كه تفصيل هر چيز در آن است. حلال و حرام و حدود و احكام و آنچه مردم بدان نياز دارند در آن بيان كرد و فرمود «ما در اين كتاب چيزى فرو گذار نكرديم» [انعام/ 38]. و در سفر حجة الوداع كه آخر عمر پيغمبر بود فرمود «امروز دين را براى شما كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام كردم و اسلام را براى شما پسنديدم تا دين شما باشد» [مائده/ 3]. امر امامت از كمال دين و تماميت نعمت است.


و آن حضرت از دنيا نرفت تا براى مردم معالم دين آنان را بيان كرد و راه آنها را روشن كرد و آنها را بر جاده حق واداشت على(ع) را براى آنها پيشوا ساخت و چيزى كه امت بدان حاجتمند باشند وانگذاشت كه بيان نكرده باشد. هر كس گمان كند خدا دينش را كامل نكرده كتاب خداوند عزيز را رد كرده و هر كس كتاب خدا را رد كند كافر است. آيا شما قدر امامت و موقعيت آن را در ميان ملت مي‌دانيد؟ تا اختيار و انتخاب مردم در آن روا باشد؟ به راستى امامت اندازه‌‏اى فراتر و مقامى بزرگوارتر و موقعيتى بالاتر و آستانى والاتر و باطنى عميق‏تر از آن دارد كه عقل مردم بدان رسد و رأى و نظرشان بدان اندازه دهد تا بتوانند براى خود امامى انتخاب كنند. امامت مقامى است كه حضرت ابراهيم خليل پس از مقام نبوت و خُلّت از خدا، بدان رسيد و اين سومين درجه و فضيلتى بود كه بدان مشرف گرديد. و خداى تعالى جل ذكره بدان اشاره فرموده «به راستى تو را امام مردم ساختم» [بقره/ 124]. حضرت خليل از شادمانى بدين درجه و مقام، عرض كرد «و از ذريه و نژاد من هم بهره‏مند باشند؟» خداى تبارك و تعالى فرمود: «عهد و فرمان من به دست ظالمان نمي‌رسد» [بقره/ 124]. و اين آيه، امامت هر ظالمى را تا قيامت باطل كرده و آن را مخصوص برگزيدگان دانسته.

سپس خداى عز و جل او را گرامى داشت و امامت را در ذريه و نژاد برگزيدۀ او نهاد و فرمود: «اسحاق و يعقوب را به ابراهیم غنيمت بخشيديم و همه را شايسته نموديم و آنها را رهبرانى ساختيم كه به دستور ما هدايت مي‌كردند و كارهاى خير را به آنها وحى كرديم و بر پا داشتن نماز و پرداخت زكاة را و براى ما عابدان بودند» [انبیاء/ 72]. اين امامت هميشه در ذريه او بود و از هم ارث مي‌بردند قرن به قرن تا به پيغمبر(ص) رسيد و خدا فرمود: «به راستى سزاوارترین مردم به ابراهيم پيروان اويند و همين‏ پيغمبر و كسانى كه گرويدند و خدا ولى مؤمنان است» [آل‌عمران/ 68].

اين مقام امامت به آن حضرت اختصاص داشت و به دستور خدا آن را دريافت. به راستى كه خداى تعالى آن را واجب كرده بود و به ذريه برگزيده منتقل گرديد كه خدا به آنها علم و ايمان داده. طبق گفته خداى عز و جل: «گفتند آن كسانى كه به آنها علم و ايمان داده شد هر آينه در كتاب خدا مانديد تا روز قيامت» [روم/ 56]. آنها فرزندان على(ع) هستند تا قيامت، زيرا پس از محمد پيغمبرى نيست.



اين نفهم‌ها چطور براى خود امام مي‌تراشند با آنكه امامت مقام انبياء و ارث اوصياء است؟! امامت خلافت از طرف خدا و رسول خدا و مقام امير المؤمنين است و ميراث حسن و حسين است. امامت زمام دين و نظام مسلمين و عزت مؤمنين است. امامت بنياد پاك اسلام و شاخۀ با بركت آن است. به وسيله امامت نماز و روزه و زكاة و حج و جهاد درست مي‌شوند، غنيمت و صدقات بسيار مي‌گردند، حدود و احكام اجرا مي‌شوند، مرزها و نواحى كشور مصون مي‌شوند. امام حلال و حرام خدا را بيان مى‏كند و حدود خدا را بر پا مي‌دارد و از دين خدا دفاع مى‏كند «با حكمت و پند نيك» [نحل/ 125] و دليل رسا به راه خدا دعوت مي‌نمايد. امام مانند آفتاب در عالم طلوع كند و بر افق قرار می‌گيرد كه دست و ديدۀ مردم بدان نرسد.

امام ماه تابنده، چراغ فروزنده، نور برافروخته و ستارۀ رهنما در تاريكى شب‌ها و بيابان‏هاى تنها و گرداب درياها است. امام آب گوارایي است براى تشنگى و رهبر بحق و نجات بخش از نابودي است. امام چون آتشى است بر تپه براى سرمازدگان، و دليلى است در تاريكي‌ها كه هر كه از آن جدا شود هلاك است.

امام ابري است بارنده، بارانى است سيل آسا، آفتابي است فروزان و آسماني است سايه‌بخش و زميني است گسترده و چشمه‌‏اي است جوشنده و غدير و باغى است. امام، امينى است يار و پدري است مهربان و برادرى است دلسوز و پناه بندگان خداست در موقع ترس و پيش‌آمدهاى بد. امام، امين خداى عز و جل است در ميان خلقش و حجت او است بر بندگانش و خليفه او است در بلادش و دعوت‏كننده به سوى خداى عز و جل است و دفاع‏كننده از خداى جل جلاله است.

امام كسى است كه از گناهان پاك است و از عيوب بركنار، به دانش مخصوص است و به حلم و بردبارى موسوم. نظام دين است و عزت مسلمين و خشم منافقين و هلاك كفار. امام، يگانۀ روزگار خود است. كسى با او برابر نيست و دانشمندى با او همتا نيست و جایگزين ندارد. مانند و نظير ندارد. بدون تحصيل [علم] مخصوص به فضل و از طرف مفضَّل منانِ وهابِ جواد و كريم بدان اختصاص يافته. كيست که به حقّ شناسایى امام برسد و تواند او را انتخاب كند؟ هيهات! هيهات! خِرد‌ها درباره‌اش گمراهند و خاطرها در گمگاه. عقل‌ها سرگردان و چشم‌ها بى‏ديد، بزرگان در اينجا كوچكند، و حكيمان در حيرت، و سخنوران گنگ. بردباران كوته ‏نظر و هوشمندان گيج و نادان. شعراء لال و ادباء درمانده و پيشوايانِ بى‏‌زبان شرح يك مقامش نتوانند و وصف يكى از فضائلش ندانند. همه به عجز معترفند.

چگونه توان كنهش را وصف كرد و اسرارش فهميد؟ چطور كسى به جاى او ايستد و حاجت مربوط به او آورد؟ نه! چطور؟ از كجا؟ او در مقام خود اختري است كه بر افروزد و از دسترس دست‏يازان و وصف واصفان فراتر است. انتخاب بشر كجا به اين پايۀ برتر رسد؟ عقل كجا و مقام امام كجا؟ كجا چنين شخصيتى يافت شود؟ گمان برند كه در غير خاندان رسول(ص) امامى يافت شود؟ خودشان تكذيب خود كنند. بيهوده آرزو برند و به گردنۀ‏ بلند لغزاننده‏‌اى گام نهند كه آنها را به نشيب پرتاب كند. خواهند به عقل نارساى خود امامى سازند و به رأى گمراه‏كننده پيشوایى پردازند، اما جز دورى از مقصد حق بهره نبرند.

«خدا آنها را بكشد! تا كى دروغ گويند؟» [توبه/ 30]. به پرتگاه برآمدند و دروغ بافتند «و سخت به گمراهى افتادند» [نساء/ 167] و به سرگردانى گرفتار شدند. دانسته و فهميده امام خود را گذاشتند و پرچم باطل افراشتند «شيطان كارشان را برابرشان آرايش داد و آنها را از راه بگردانيد با آنكه حق جلوی چشم آنها بود» [عنكبوت/ 38]. از انتخاب‌شدۀ خداى جل جلاله و رسول خدا، روى برتافتند و به انتخاب باطل خويش گرایيدند. قرآن ایشان را ندا می‌دهد: «پروردگار تو آنچه خواهد بيافريند و آنچه براى آنها انتخاب كند اختيارى در كار خود ندارند. منزه است خدا و برتر است از آنچه شريك او شمارند» [قصص/ 68].

و خدا فرموده است: «در برابر حكم خدا و رسولش براى هيچ مرد و زن با ايمان، اختيارى در امرى از امورش نيست» [احزاب/ 36]. و فرموده است: «چيست براى شما؟ چگونه قضاوت می‌كنيد؟ يا بلكه كتابى داريد كه از آن درس مي‌خوانيد؟ كه حق داريد چه اختيار كنيد؟ يا بر ما سوگندى داريد كه امضاء شده و تا قيامت حق قضاوت داريد؟ بپرس كدامشان در اين موضوع پيشوا است؟ يا براى آنها شريكانى است؟ بياورند شركاى خود را اگر راست گويند» [قلم/ 36 تا 41].

و خداى عز و جل فرموده است: «آيا در قرآن تدبر نكنند يا قفل بر دل دارند؟» [محمد/ 24]. يا «خدا دلشان را مهر كرده و نمي‌فهمند» [توبه/ 87]، یا گويند «مي‌شنويم و شنوایى ندارند. به راستى بدترین جانوران نزد خدا كرها و گنگ‌‌هایی هستند كه عقل ندارند. اگر خدا در آنها خيرى مي‌دید به آنها شنوایى مي‌داد و اگر هم مى‏شنيدند پشت مي‌كردند و رو بر مي‌گردانيدند» [انفال/ 21 تا 23]. يا گويند شنيديم و عمداً مخالفت كرديم، «بلكه آن فضلى است كه خدا به هر كه خواهد دهد، خدا صاحب فضل بزرگ است» [جمعه/ 4].


چگونه مي‌توانند امام اختيار كنند با آنكه بايد امام‏ شخصيتى باشد كه 1- دانا باشد و نادانى نداشته باشد 2- راعى و سرپرستى باشد كه شانه خالى نكند و نكول ننمايد 3- معدن قدس و طهارت و نور و زهد و علم و عبادت باشد 4- مخصوص باشد به دعوت از طرف رسول خدا و از جانب او معين شود 5- از نژاد فاطمه زهراء مطهره بتول باشد 6- در نسب او تيرگى و گفت‌وگو نباشد و از بالاترين خاندان در قبيله قريش و كنگره رفيع بنى هاشم و عترت رسول اكرم و پسند خداى عز و جل باشد 7- شرف اشراف و زادۀ عبدمناف باشد 8- شكافنده حقائق علم و داراى مقام كامل بردبارى و حلم باشد 9- مملو از معنويات امامت و داناى به تدبير و سياست باشد 10- واجب الاطاعة باشد و به امر خدا قيام كند 11- ناصح بندگان خدا و حافظ دين خداى عز و جل باشد.

به راستى پيغمبران و امامان(ع) را خدا توفيق دهد و از مخزون علم و حكمت خود به آنها چيزها عطا كند كه به ديگران ندهد و دانش آنها برتر از دانش همۀ اهل زمان‏هاى آنها است، چنانچه خداى عز و جل فرمايد: «آيا كسى كه هدایت كند شايسته پيروي است يا كسى كه نيازمند هدايت است؟ چه شده؟ شما چگونه قضاوت كنيد؟» [یونس/ 35] و فرمود: «به هر كه حكمت داده شد خير بسيار داده شده» [بقره/ 269]. دربارۀ طالوت فرمايد «به راستى خدا او را بر شما برگزيد و افزونى در علم و جسم داد، خدا به هر كه خواهد ملكش را بدهد، خداوند واسع و دانا است» [بقره/ 247]. دربارۀ پيغمبر خود فرموده: «و فضل خداوند بر تو، بزرگ است» [نساء/ 113]. دربارۀ خاندانش كه از آل ابراهيم هستند فرمود: «يا حسد بردند به مردم، در آنچه خدا از فضل خود به آنها داد؟ محققاً عطا كرديم به آل ابراهيم كتاب و حكمت و به آنها بزرگى داديم. برخى بدان ايمان داشته و برخى نداشته، دوزخ آتشى افروخته به قدر كفايت دارد» [نساء/ 54 و 55].

به راستى چون خدا بنده‌‏اى را براى اصلاح كار بندگان خود انتخاب كند به او شرح صدر عطا كند و در دلش چشمه‏هاى حكمت و فرزانگى بجوشاند و دانش خود را از راه الهام به او آموزد و در پاسخ هيچ سؤال و پرسشى در نماند و از حق و حقيقت سرگردان نشود. زيرا از طرف خداوند معصوم است و مشمول كمك و تأييد او است، از خطا و لغزش و برخورد ناصواب در امان است. خدا او را بدين صفات اختصاص داده تا حجت بالغه بر هر كدام از خلقش باشد كه او را درك كند. «اين فضل الهى است كه به هر كه خواهد عطا كند، خدا صاحب فضل بزرگى است» [حدید/ 21].

آيا بشر قادر است چنين امامى انتخاب كند يا فرد منتخب آنها داراى چنين صفاتى بوده و آن را پيش انداخته‏‌اند؟ به حقّ خانۀ خدا كه تعدى كردند و «قرآن را پشت سر انداختند. مثل اينكه مطلب را نمي‌دانند» [بقره/ 101]. هدايت و شفا در كتاب خدا است كه پشت بدان دادند «و پيرو هواى خود شدند» [محمد/ 14] و خدا آنها را نكوهيد و دشمن داشت و بدبخت ساخت و فرمود: «كيست گمراه‏تر از آنكه پيرو هوس خويش است، بى‏رهبرى از جانب خدا؟ به راستى خدا مردم ستمكار را هدايت نمي‌كند» [قصص/ 50]. و فرمود: «هلاك شوند و خدا اعمالشان را باطل سازد» [محمد/ 8]، و خداوند فرمود: «بزرگ است در دشمنى نزد خدا، و آنها كه گرويدند همچنان خداوند بر دل هر متكبر جبارى مهر زند» [غافر/ 35].


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
سیدحسن خمینی: امام(ره) به بحث حجاب توجه بسیار ویژه‌ای داشتند/ تقید جدی حضرت امام به ظواهر دینی

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر تقید رهبر کبیر انقلاب اسلامی به تمام جزئیات دین، گفت: در بحث موسیقی هم، امام شب‌ها که رادیوهای بیگانه را گوش می‌کردند، به محض آنکه صدای موسیقی از رادیو بلند می‌شد، آن را قطع می‌کردند.

خبرگزاری فارس: سیدحسن خمینی: امام(ره) به بحث حجاب توجه بسیار ویژه‌ای داشتند/ تقید جدی حضرت امام به ظواهر دینی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جماران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی صبح روز گذشته در آغاز جلسه درس اصول خود در مدرسه دارالشفاء قم، با اشاره به عید بزرگ غدیرخم و شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع)، اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم در مباحث عرفان اسلامی، بحث «انسان کامل» است. از دیدگاه عرفا انسان کامل آینه تمام نمایی است که از ملک تا ملکوت را در خود تجلی می دهد و مانند یک گوهر نایاب در میانه هستی که یک وجهه حق و یک وجهه خلقی دارد، همه ویژگی ها را در خود جمع کرده است.

وی افزود: هرچه انسان بیشتر مطالعه می کند، بیشتر پی می برد که بعد از وجود مبارک پیامبر(ص)، اتمّ مصادیق انسان کامل، امیرالمؤمنین علی(ع) است و لذا اینکه تلاش کنیم در خدمت مکتب آن بزرگواران باشیم سعادتی بزرگ و امری ارزشمند است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه از ویژگی های امیرالمؤمنین(ع) جمع شدن اضداد در شخصیت ایشان است، گفت: از یک طرف شجاعت علی(ع) زبانزد است؛ تا جایی که محمدبن حنفیه که خودش از قهرمانان عرب در آن زمان بود، نقل می کند که در هنگام اوج درگیری ها و شمشیرزنی ها در جنگ جمل، یکباره دیدم کسی پرچم را از دست گرفت و با شکافتن جمعیت به جلو رفت که آن فرد علی(ع) بود. از سوی دیگر ویژگی بارز آن حضرت، «زهد» است؛ کسی که در دوره خلافت خود و قبل از آن، توانایی انجام هرکاری را دارد، در اوج ساده‌زیستی زندگی می کند.

وی ادامه داد: «صبر و بردباری» دیگر خصلت امیر مؤمنان است و هرچه نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که زندگی علوی از حیث صبر بی نظیر است. البته من فکر می کنم که ایشان، این صبر را در خانه پیغمبر(ص) یاد گرفته است؛ پیامبر(ص) در زندگی شخصی شان خیلی سختی کشیدند، اما صبر کردند. البته داستان های اوایل نبوت پیامبر(ص) کمتر نقل می شود؛ در آن زمانی که مشرکین بر سر نماز پای خود را محکم روی گردن ایشان می فشردند و پیشانی ایشان به زمین فشرده می شد و نیز سایر اتفاقات، می بینیم که سالهای ابتدایی رسالت پیامبر(ص) بسیار سخت و تکان دهنده است. من گاهی فکر می کنم که آیا در زندگی، به خود پیامبر(ص) سخت تر گذشته است یا فرزندانشان که به اسم دفاع از پیامبر(ص) آنها را قربانی کردند؟ امیرالمؤمنین(ع) صبر را در خانه پیغمبر(ص) یاد گرفته است و صبر علوی در دوره 25 سال خانه نشینی، خلافت معاویه و سایر ادوار به خوبی دیده می شود. میزان ارزش انسانها نیز به همین  صبر کردن، دندان روی جگر گذاشتن و حرف های ناگفته آنهاست.

تولیت آستان امام خمینی(ره) با اشاره به تعبیری در خطبه معروف شقشقیه امیرمؤمنان(ع)، گفت: علی(ع) در اوج مظلومیت، مستشار معتمدی هم هست و برای آنکه «اصل» گم نشود سکوت می کند. این مظلومیت امیرالمومنین(ع) واقعا چیز تکان دهنده ای است؛ خیلی دردآور است که نزدیک ترین فرد به پیامبر(ص) بعد از کشته شدن متهم می شود که نماز نمی خواند. البته اتفاقاتی که بر سر صدیقه طاهره(س) هم از این حادثه تکان دهنده تر است.

وی با بیان اینکه این جمع اضداد در ویژگی امیرالمؤمنین(ع) او را به نقطه ای رسانده است که 1400 سال است مقابل ایشان خضوع داریم، یادآور شد: هرکس وارد سلسله زاهدان می شود تا وارد مسیر آسایش درون و تصفیه روح شود، سلسله اش به امیرالمؤمنین(ع) می رسد.

سید حسن خمینی همچنین گفت:در حوزه توانمندی علمی، علی(ع) در کدام مکتبخانه این علوم را یاد گرفته است؟ این نهج البلاغه که سید رضی گردآوری کرده است، قسمتهایی از سخنان امیرالمؤمنین است؛ او کجا یاد گرفته است که ادبیات و توامندی او از تمام رده ها بالاتر است؟ آیا جز این است که کانون پیامبر(ص) این آثار را داشته است؟ هرکس وارد مطالعه زندگی امیرالمؤمنین(ع) می شود در این جهات از شخصیت ایشان متحیر می شود.

وی با اشاره به اینکه داستان های زیادی از زندگی علی(ع) در ذهن می آید که مهمترین آنها در باب «ادب» ایشان است، در جمع بندی خود از شخصیت امام اول شیعیان، اظهار داشت: این جمع صفات متعدد که در روح امیرالمؤمنین(ع) جمع شده است، این بزرگوار را تبدیل به عنصری کرده که آن را می توان انسان کامل نامید و این یک معجزه است؛ در آن فضای عربی جاهلی تولید چنین گوهری معجزه است. این تعبیر امیرالمؤمنین(ع) که می فرمایند «هَلَکَ فِیَّ رَجُلانِ مُحِبٌّ غال وَ مُبْغِضٌ قال»، یعنی اگر به جمع کانون اضداد، یک وجهی نگاه کنیم، گمراه می شویم؛ پس به این آینه تمام نما نباید یک وجهی نگاه شود.

وی یادآور شد: من پیش از این، بحث نگاه کاریکاتوری را مطرح کرده بودم، بدین معنا که یک بعد شخصیت کسی را ببینیم و بعد دیگر را نبینیم. باید همیشه حواس ما باشد که نگاه ما به افرادی که جمع اضداد هستند کاریکاتوری نباشد. البته در این صورت، اول از همه به خودمان ظلم کرده ایم.

تولیت آستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از فرزندان امیرالمؤمنین(ع) که ما در روزگار خودمان دیدیم و از آن بهره بردیم، امام بزرگوار ماست. ایشان نیز چنین جمع اضدادی در وجودش نهفته بود؛ البته هرکس امام را تحلیل کند، چند بعد را نمی تواند نبیند؛ اولین بعد این است که امام مرجع تقلید است. امام کسی است که اگر وارد حوزه های دیگر می شود ، به خاطر دین داری است. درد اول امام، درد دینی است و اگر او انقلاب می کند به خاطر دین داری مردم است. لذا همه باید در زندگی متنبه باشیم که نمی توان امام را تحلیل کرد و این بعد شخصیت امام را به عنوان یک بعد پررنگ مدنظر قرار نداد؛ تقیِّد آن بزرگوار در طول زندگی شخصی شان، به جزیی ترین مسائل دینی، از ظواهر دینی تا بواطن دینی، به وضوح دیده می شود، زیرا امام به دین بصورت کاریکاتوری نگاه نمی کرد و لذا در جلوی امام نه می شد ظواهر دینی را کنار گذاشت و نه اخلاق دینی را رعایت نکرد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: خیلی اوقات ما نسبت به درنظر گرفتن یک ظاهر دینی برمی آشوبیم، اما وقتی کسی جلوی ما غیبت می کند حساس نمی شویم. وای به حال ما اگر خودمان غیبت کنیم، خودمان تهمت بزنیم و خودمان بد دیگران را بخواهیم! اگر کسی جلوی امام غیبت می کرد، ایشان از جا بلند می شد و می رفت یا او را نهی می کرد. از آن سو، ظواهر دینی را هم نمی شد مقابل امام فراموش کرد، زیرا عده ای درگیر ظواهر می شوند و در نقطه مقابل آن عده ای به بهانه اخلاقیات، ظواهر را کنار می گذارند. واقعا امام نسبت به بحث حجاب و اختلاط نامحرم توجه بسیار ویژه ای داشتند؛ در خانواده ما وقتی نوه های پسری به سن بلوغ می رسیدند امام آنها را از نشستن سر یک سفره با نوه های دختری منع می کردند. این تقیدات بسیار سنگینی که امام به ظواهر دینی داشتند را نمی توان در تحلیل شخصیت ایشان نادیده گرفت.

وی افزود: در بحث موسیقی هم، امام  شبها که رادیوهای بیگانه را گوش می کردند، به محض آنکه صدای موسیقی از رادیو بلند می شد آن را قطع می کردند. لذا همه افراد باید مراقب باشند که خدای نکرده امام را به گونه ای تحلیل نکنند که بُعد عنایت ایشان به فقه و احکام فقهی، بخصوص مظاهر اجتماعی و فرهنگی دین، کمرنگ جلوه داده شود. قدم به قدم زندگی امام آمیخته به تقیدات کامل و بدون تسامح به احکام دینی است. البته در رفتار ایشان با کسانی که احیانا در نکاتی تقیدات لازم را ندارند، برخوردی کاملا انسانی، تربیتی بود؛ نه اینکه به صرف یک لغزش کسی را از دایره دین داران خارج کنند و با تهمت های ناروا او را برانند.

وی تصریح کرد: در عین حال، مهم این است که امام در بند ظواهر نماندند؛ گوهر دین از دست نرفت که به ظاهر بسنده کنیم. همین امام می فرماید که بیان احکام و نجات دین فدایی می خواهد؛ همین امام می گوید خون دلی که من از مقدسین خوردم، از هیچ کس دیگری نخوردم. در همین فیضیه که من و شما صحبت می کنیم، ظرف پسر امام را آب کشیدند. اگر روی سر پیامبر(ص) را هنگام نماز فشار می دادند، مشابه آن اتفاقات برای امام ما هم افتاده است.

سید حسن خمینی یادآور شد: یکی دیگر از ابعاد شخصیت امام که نمی توان از آن گذشت، حق الناس و حقوق مردم است. زندگی امام آمیخته به حقوق مردم است. اینکه ایشان برای مردم حق تعیین سرنوشت قائل است، دلیلی جز این ندارد که مردم آزاد آفریده شده اند و خودشان تصمیم می گیرند. البته گاهی اشتباه برداشت می شود و گفته می شود مردم حق اشتباه دارند؛ خیر! کسی حق اشتباه ندارد، اما مردم خودشان باید انتخاب کنند.

تولیت آستان امام خمینی(ره)‌با بیان اینکه از بحث های دیگر در شخصیت امام که هنگام تحلیل ایشان باید به آن توجه کرد، توجه به عزت اسلامی و عزت مسلمانان است، گفت: همه باید به این نکته توجه کنند؛ جوهره شعار کلیدی انقلاب یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نمونه ای از کلیت اهداف امامی است که باید او را بشناسیم. استقلال به این معنا نیست که هیچ کالایی نباید وارد شود و همه را خودمان بسازیم. معنای استقلال این است که نباید ذلیل برخی ارتباطات شویم، ولی این به معنای آن نیست که مصلحت را کنار بگذاریم.

وی تأکید کرد: آزادی مردم به معنای حق الناس است و اسلام عمده مسأله است؛ لذا اگر دین نبود، امام به این عرصه ها ورود نمی کرد. همه ما به عنوان کسانی که سربازان امام زمان(عج) هستیم، باید حواسمان باشد که اگر چیزی می گوییم در جهت تقویت فرهنگ دینی مردم باشد.

سید حسن خمینی در پایان سخنان خود یادآور شد: زندگی علی(ع) در خانه پیامبر(ص) منشائی برای آن است که این بزرگوار اضداد و صفات مختلفی را در خود جمع کند؛ از شجاعت و همیّت گرفته تا مظلومیت و صبر. نه شجاعت باعث شد که علی(ع) وقتی باید صبر کند، صبر نکند و نه صبر او ناشی از ضعف بود.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:28 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

کجایند گناهکارانی که به بهانه گناه و معصیت، از امام مهـربانـشان می ترسند و ظهورش را به ضرر خود می دانند ؟!

ببینید حضرت صاحب(ارواحنا فداه) چطور برای ما شیعیان دعا می کنند و تا چه حد به فکرمان هستند ولی ما از دعایی ساده برای ایشان دریغ می کنیم...!!!؟
و حتی این را بهانه می کنیم که ایشان که دیگر به ما توجهی ندارند!
ولی غافل از اینکه حضرت روی تک تک ما حساب باز کرده اند...

سید بن طاووس(رحمةالله علیه) می فرماید:
سحرگاهی در سرداب مقدس سامراء بودم، ناگاه صدای مولایم امام زمان(روحی فداه) را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند :

« خدایا شیعیان ما را از شعاع نور ما و باقیمانده طینت(گِل) ما خلق کرده ای ، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت و ولایت ما انجام داده اند؛ اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده ای و آنچه از گناهان آنها در ارتباط با خودشان هست خودت بین آنها را اصلاح کن و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنها را با دشمنان ما در خشم و غضب خود جمع نفرما.»
(برکات حضرت ولی عصر(سلام الله علیه) ، ص۳۹۹)

گرچه امام زمان(عجل الله فرجه) از گناهان و خطاهای ما آزرده خاطر می شوند، همچنان که در نامه ای مرقوم فرمودند:
« جاهلان و احمق های شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنان برتر و محکم تر است ما را آزار می دهند. »
(الإحتجاج ، شیخ مفید ، ج2 ، ص474)

اما باز هم مانند پدری مهربان برای گناهکاران شیعه دعا می کنند و از خدا برای آنان طلب آمرزش می نمایند ؛ و جالب تر این که به خداوند متعال عرضه می دارند:
                     « اگر آنها را بیامرزی ، ما را راضی کرده ای. »

خدایا به بزرگی خودت، مارا شرمنده لطف امام زمانمان(ارواحنا فداه) مگردان!

هـر چـنـد گــنـاه مـا دلـــت  آزارد  /  لـطـف و کرم تـو بـر سـر ما بـارد
یک چیز ز نـوکـری  خود فهمیدم  /   اربـــاب هـوای نــوکــرش را دارد


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:14 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
مدیر مسوول کیهان نوشت: اعلام محرمانه بودن مذاکرات از یکسو دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونه‌ای که مطلوب خود باشد، باز می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند و از سوی دیگر، دست رسانه‌های خودی را برای بیان واقعیات و مقابله با عملیات روانی حریف می‌بندد و این مصداق همان گلایه سعدی در گلستان است که «سگ‌ها را گشاده‌اند و سنگ‌ها را بسته»!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در یادداشتی نسبت به مذاکرات ژنو اظهار نگرانی کرد. متن این یادداشت را از نظر می گذرانید:

1- اگرچه آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه کشورمان تاکید کرده است مذاکرات ژنو محرمانه است!- که به آن خواهیم پرداخت- ولی ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف و اظهارنظر مقامات رسمی کشورهای طرف مذاکره که بعد از پایان دور دوم مذاکرات در بیانیه‌ها و یا کنفرانس‌های خبری مطرح شده و حجم انبوهی از اخبار مربوط به مذاکرات ژنو را به خود اختصاص داده است، حکایت از آن دارد که در مقابل امتیازهایی که داده‌ایم و یا قول داده‌ایم و قرار است بدهیم، هیچ امتیازی نگرفته‌ایم. این واقعیت تلخ واضح‌تر از آن است که «محرمانه» بماند! به بیان دیگر، ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف نشان می‌دهد در جریان مذاکرات ژنو، امتیازات برجسته‌ای که برای آنها غیرمنتظره بوده است، دریافت کرده و یا قول دریافت آن را گرفته‌اند.

از سوی دیگر، مقامات رسمی کشورهای 5+1 با صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی ایران نداده‌اند و تاکید کرده و می‌کنند که ایران اسلامی ابتدا، بایستی «اعتماد» آنها را جلب کند و گام‌های عملی و موثری در این زمینه بردارد و سپس درباره امتیازاتی که قرار است به ایران داده شود، مذاکراتی صورت پذیرد! بنابراین آنچه با جرات درباره مذاکرات ژنو می‌توان گفت این است که حریف امتیاز- و یا قول امتیاز- گرفته و در مقابل هیچ امتیازی نداده است. اگر اینگونه باشد- که شواهد از آن حکایت می‌کنند- با پوزش باید پرسید؛ غیر از امتیازاتی که احتمالا به حریف داده و یا قول آن را داده‌ایم، چه نکته و بخش درخور توجه دیگری هست که باید محرمانه بماند؟!
2- به این اظهارنظرها که مقامات رسمی کشورهای گروه 5+1 بر آن تاکید ورزیده‌اند توجه کنید.
- خانم «وندی شرمن» رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا بعد از پایان مذاکرات در پاسخ به سؤال خبرنگار CNN که پرسیده بود؛ آیا هیئت ایرانی در این مذاکرات دستاوردی داشته است؟ می‌گوید؛ «آنها باید خودشان به این سؤال پاسخ بدهند. آنها معتقدند که در این مذاکرات دستاوردهایی داشته‌اند» و سپس تاکید می‌کند؛ «تا وقتی ایران، اقداماتی را که ما می‌خواهیم انجام ندهد هیچ تعدیلی در تحریم‌ها ایجاد نخواهد شد. هنوز اتفاقی نیفتاده که بخواهد تحریم‌ها تعدیل شود. زمان بسیار طولانی خواهد بود. اختلافات زیادی هست و هیچ توافق فوری در میان نیست».
شرمن در همان مصاحبه می‌گوید؛ «با صراحت کامل موضع خود را بیان کرده‌ایم، ایران باید به همه تعهدات و مسئولیت‌های خود بر اساس NPT و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند».
- ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس می‌گوید؛ باید گام اول را ایران بردارد و اعتمادسازی کند، ما به گام ایران پاسخ خواهیم داد.
- یک مقام رسمی و عالی‌رتبه آمریکایی- که نخواسته نامش فاش شود و حدس زده می‌شود که همان خانم شرمن باشد- به خبرنگاران گفته است؛ سیاست ایالات متحده آمریکا این است که فشار اقتصادی بر ایران را در طول دوران مذاکرات حفظ کند.
- سخنگوی کاخ سفید تاکید می‌کند، طرح ارائه شده از سوی ایران در ژنو، به لحاظ جدیت و عمل‌گرایی بی‌سابقه بود.
- وزیر خارجه فرانسه می‌گوید؛ پاریس با نگاهی محتاطانه پذیرای رویکرد دیپلماتیک جدید ایران است.
- جی کارنی می‌گوید؛ من در این مدت هرگز شاهد چنین مذاکرات فشرده، مفصل، مستقیم و صریحی با هیئت ایرانی نبوده‌ام.
- وزیر خارجه آلمان تصریح می‌کند؛ مذاکرات ژنو امید ما را برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک با ایران تقویت کرده است.
- کاترین اشتون، مذاکرات ژنو را مفصل‌ترین و پرمحتواترین مذاکرات برگزار شده بین دو طرف معرفی می‌کند.
... و ده‌ها نمونه مشابه دیگر که در گزارش خبری امروز کیهان آمده است و تکرار آن به درازا می‌کشد و ضرورتی ندارد.
3- از مجموع اظهارنظر مقامات رسمی حریف می‌توان نتیجه گرفت که؛
- تمامی اعضای گروه 5+1 و مقامات عالی‌رتبه کشورهای متبوعشان از نتیجه مذاکرات خشنود هستند و طرح ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران را، «بی‌سابقه»، «امیدوارکننده»، «جدی» و در صورتی که عملیاتی شود، تامین کننده خواست و نظرات خود می‌دانند.
- اعضای گروه حریف تاکید می‌کنند که هیچ امتیازی به ایران نداده‌اند.
- نمایندگان و مقامات بلندپایه کشورهای عضو 5+1 تصریح دارند که جمهوری اسلامی ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود- که قطعنامه‌های باج‌خواهانه شورای امنیت سازمان ملل نیز بخشی از آن است- عمل کند.
- مقامات آمریکایی و اروپایی و مخصوصا اوباما به عنوان بالاترین مقام رسمی آمریکا، رویکرد جدید ایران را که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در ژنو نمایندگی کرده است، ناشی از فشار تحریم‌ها ارزیابی می‌کنند و...
اکنون و با توجه به موارد فوق جای این سؤال است که غیر از «نرمش نقد» و دادن امتیاز- یا قول امتیاز- به حریف، چه دستاوردی داشته‌ایم؟! حریف حتی «وعده نسیه» هم نداده است و اقدام متقابل را به تامین کامل نظرات و خواسته‌های خود مشروط کرده است!
4- در این میان، تاکید بر محرمانه بودن مذاکرات ژنو! تعجب‌آور است؛ چرا که؛
اولا؛ مذاکرات با حضور نمایندگان گروه 5+1 و هیئت‌های همراه آنان صورت پذیرفته که هیچیک از آنها نمی‌توانند محرم اسرار جمهوری اسلامی ایران باشند و تنها در یک حالت، به تعهد خویش پای‌بند خواهند بود که محرمانه ماندن مذاکرات را به نفع خود ارزیابی کنند. یعنی به زیان ایران اسلامی.
ثانیا؛ اعضای 5+1 و رسانه‌های نزدیک به آنها در مصاحبه‌ها و گزارش‌های خود تقریبا هیچ نکته محرمانه‌ای را باقی نگذاشته‌اند و روند مذاکرات را- اگرچه به صورت احتمالا ناقص و با حذف یا تحریف برخی موارد- انتشار داده‌اند. به عنوان مثال؛
سایت دبکا فایل وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، گزارشی با 7 محور را به عنوان پیشنهاد ایران- گام اول- منتشر کرده است، وبسایت «المانیتور» طی گزارشی از سوی خانم «باربارا اسلاوین» نیز گزارش تقریبا مشابهی را روی خروجی خود گذارده است، روزنامه نیویورک‌تایمز در شماره دیروز خود طی مقاله‌ مبسوطی به قلم «مارک رندلر»، متن پیشنهاد ایران به 5+1 را انتشار داده است و....
ثالثا؛ اعلام محرمانه بودن مذاکرات از یکسو دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونه‌ای که مطلوب خود باشد، باز می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند و از سوی دیگر، دست رسانه‌های خودی را برای بیان واقعیات و مقابله با عملیات روانی حریف می‌بندد و این مصداق همان گلایه سعدی در گلستان است که «سگ‌ها را گشاده‌اند و سنگ‌ها را بسته»!
رابعا؛ خودداری از اعلام آنچه در مذاکرات گذشته است، به این تلقی - و شاید توهم- در افکار عمومی داخل کشور دامن می‌زند که اگر مذاکرات آنگونه که آقای ظریف در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده است «با استحکام» صورت پذیرفته چرا باید محرمانه باشد؟! به بیان دیگر، تیم محترم هسته‌ای کشورمان با اعلام محرمانه بودن مذاکرات، این تردید را در افکار عمومی پدید می‌آورد که مبادا، امتیازات «نابه‌جایی» به حریف داده‌اند که از اعلام آن بیم دارند؟!
گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات ژنو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «هیچ اقدامی که نگرانی اسرائیل را در پی داشته باشد، انجام نخواهیم داد»! و مسئولان ارشد مذاکره‌کننده آمریکا، از جمله، ویلیام برنز- در گذشته- و خانم وندی شرمن- مسئول ارشد کنونی- بلافاصله بعد از مذاکرات به تل‌آویو رفته و رسما اعلام کرده بودند که هدف از سفر آنها، ارائه گزارش نشست 5+1 با ایران به مقامات رژیم صهیونیستی است.
5- و اما، با توجه به مسائلی که در چالش 10 ساله هسته‌ای کشورمان با طرف مقابل در میان بوده است، و نیز با استناد به اظهارات رسمی حریف، محتوای مذاکرات ژنو چندان دور از دسترس نیست که پرداختن به آن در این وجیزه به درازا می‌کشد و تنها به این نکته اشاره می‌کنیم که؛ هرچند به نظر می‌رسد انگیزه مسئولان محترم دولت از نرمش در مذاکرات، بهره‌گیری تاکتیکی برای پیشبرد اهداف فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی بوده است ولی این «تغییر لحن» از نگاه حریف به «تغییر استراتژی» ترجمه شده است به عنوان مثال، مقامات رسمی آمریکا تاکنون با صراحت ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای متهم نکرده بودند و با توجه به داده‌های- هرچند مغرضانه- بازرسان آژانس، از تعبیر «احتمال تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای» استفاده می‌کردند، ولی اوباما در نطق اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد!

و یا اینکه، گرایش جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا- اشاره به مکالمه تلفنی آقای روحانی با اوباما- را ناشی از فشار تحریم‌ها دانست و تعجب‌آور آن که رئیس جمهور محترم کشورمان نیز با اشاره به اینکه «خزانه کشور خالی است»! آنهم در حالی که تیم هسته‌ای عازم ژنو بود، به گونه‌ای ناخواسته ادعای اوباما را تایید کرد! و... و بالاخره باید به این نکته توجه داشت که در دنیای امروز، سهم هر کشوری را- بخوانید حق هر کشوری را- متناسب با اقتدارش می‌دهند و نه نرمش نابه‌جا در سر میز مذاکره. بدیهی است در این یادداشت، بخشی از روند مذاکرات به تناسب موضوع دنبال شده است و صد البته باید گفت در پی نادیده گرفتن تلاش بی‌وقفه تیم مذاکره‌کننده کشورمان و نقاط مثبت آن نبوده و نیستیم.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

شهردار جديد شهر دلبران معرفي شد.

با حکم استاندار کردستان شهردار دلبران منصوب شد
با حکم علیرضا شهبازی استاندار کردستان عباس سنتی به سمت شهردار شهر دلبران منصوب شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری در این حکم آمده است؛

 

جناب آقای عباس سنتی

باتوجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر دلبران  به موجب این حکم جنابعالی به سمت شهردار دلبران منصوب می شوید.

امید است با اتکال به نیروی لایزال الهی و بر مبنای اصول  چهارگانه دولت  اسلامی( عدالت گستری،مهرورزی،خدمت به بندگان خدا و تعالی مادی و معنوی کشور )  با استفاده از کلیه امکانات موجود در جهت توسعه و عمران شهری گام  برداشته و در حفظ  و حراست از اموال  عمومی، بهبود وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ  شهرنشینی با هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین محلی در ایفای کامل مسئولیت های محوله کوشا باشید.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی از علمای برجسته و از بزرگان اهل معرفت می باشد که در روضه ها و مجالس ذکر اهل بیت(سلام الله علیهم) از ایشان و تمثیل های زیبایشان بسیار یاد می شود ، ایشان درخصوص انتظار فرج تمثیل بسیار زیبایی دارند که نقل آن خالی از لطف نیست.

پدری چهار بچه خود را درون اتاقی گذاشت و گفت اینجا‌ را مرتب کنید تا من برگردم، خودش هم رفت پشت پرده.
از آنجا نگاه می کرد و می دید هر بچه چکار می ‌کند و داخل کاغذی یادداشت می کرد که بعدا حساب و کتاب کند .

یکی از بچه ها که گیج بود ، حرف پدر یادش رفت. سرش گرم شد به بازی . یادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنید .
یکی از بچه‌ ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ریختن و داد و فریاد که من نمی گذارم کسی اینجا را مرتب کند.
یکی که بسیار نا امید بود و روحیه خوبی نداشت ، ترسید . نشست وسط و شروع کرد به گریه که آقا بیا ، بیا ببین این نمی گذارد مرتب کنیم .


اما آنکه زرنگ بود و دلش پر از امید ، نگاه کرد از پشت پرده رد تن آقاش را دید. سریعا شروع کرد به مرتب کردن و می دانست آقاش دارد توی کاغذ می‌نویسد .
نگاه می کرد سمت پرده و می‌خندید. می‌دانست که آقاش همین ‌جاست، توی دلش هم گاهی می‌ گفت اگر یک دقیقه هم دیر‌تر بیاید باز من کارهای بهتر می کنم .

آن بچه‌ شرور هم هرچه همه جا را به هم می ریخت، ولی می دید این خوشحال است، ناراحت نمی شود، وقتی همه جا را به هم ریخت، آن وقت آقا آمد

آنکه نا امید بود، و فقط گریه و زاری کرد و چیزی را اصلاح نکرد خیلی چیزی  گیرش نیامد ولی آن دیگری که زرنگ بود و دلش سرشار از امید، کلی چیز گیرش آمد 

زرنگ باش . شرور که نیستی الحمدلله . گیج و نا امید هم نباش .

نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببین و کار خوب کن، خانه را مرتب کن، تا آقا امام زمان(عجل الله فرجه) بیاید، او هم دارد می بیند و همه چیز را یادداشت می کند


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

به نام پروردگار زیبایی ها ، خداوند منّان ، آفریننده ی من و تو و تمامی کاینات که طاعت و عبادتش واجب ولازم گردید.

به نام خدایی که برای هدایت بندگانش حجت پنهان و آشکار قرار داد تا در زمین سرگردان نمانند.

ابتدا پیامبری عظیم الشأن فرستاد ، پیامبری که رحمتٌ للعالمین است و رسالت خود را با ولایت امیرالمؤمنین علی به کمال رساند و سپس امامانی را قرار داد که با تحمل سختی های فراوان ، آن اسلام ناب محمدی را حفظ کردند و در زمان وانفسای کنونی آن حجت و هدایتگر الهی ، مولا و پدر مهربانمان مهدی صاحب زمان است که در زندان گناهان ما ایام سختی را سپری می کند.

به راستی او در زندان است یا ما ؟!

آیا ما نیز زندانی نفس و دنیای خود نیستیم ؟!

به قول بزرگانی همچون آیت الله بهجت ، نبود و غیبت حضرت از ماست و کلید آن زندان غیبتی که برای حضرت درست کرده ایم در دستان خودمان است.

به یاد دارید که چگونه با ولایت و امامت حضرت علی مخالفت کردند و تنها حامی او ، همسر شجاع و مهربانش حضرت فاطمه بود که بارها فرمود علی یار نداشت وگرنه قیام بر او واجب می شد وعلی از طرف خدا و پیامبرفقط مأمور به صبر بود و چه صبر تلخی ... کسی که درب قلعه خیبر را به دوش کشید حال باید صبر کند و مهدی فاطمه نیز مأمور به چنین صبری است.

نکند که ما خود حجاب گردیم و ندانسته باعث تأخیر در ظهور شویم !

پیامبراکرم(ص) فرمودند :

امام مانند کعبه است که مردم باید به سمت او روند ، نه اینکه او به سوی مردم آید.  (بحارالأنوار ج36)

حضرت برای ما بسیار دعا می کند ، ما چقدر به یاد ایشانیم و برایشان دعا و کار می کنیم؟

به راستی ما منتظر اماممان هستیم یا ایشان منتظر ما ؟!

امام زمان آمـدنـی است یا آوردنــــی ؟!

همانقـدر که در غیبتش مقصریم، در ظهورش مؤثریم... او می آید، اگر مــا بخواهیم.

 

أللّهُمَ عَجّل لِوَلیّکَ الفَرَج بِحَقِّ فاطمَه وَ أبیها وَ بَعلَها وَ بَنیها وَ سِرِّ المُستَودَعَ فیها(مهدی)


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

حجت الاسلام محمدی

رادیو معارف

پرسش و پاسخ اعتقادی مجموعه اول

   
پرسش و پاسخ اعتقادی مجموعه اول


 

 

 


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 18:5 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

دو ركعت است و مثل نماز صبح مى باشد. اين نماز داراى دو قنوت است . قنوت اول قبل از ركوع ركعت اول و قنوت دوم پس از ركوع ركعت دوم است . نماز جمعه داراى دو خطبه است كه مانند اصل نماز، واجب بوده و بايد توسط امام جمعه ايراد شود. بدون اين دو خطبه ، نماز جمعه محقق نمى شود و واجب است دو خطبه را قبل از نماز جمعه بخواند.(376)

آداب و مستحبات نماز جمعه عبارتند از:

1 - مستحب است كه در هنگام خطبه نماز جمعه ، مردم ساكت باشند و از حرف زدن بپرهيزند، كه صحبت كردن در وقت خطبه ها مكروه است .(377)

2 - مستحب است كه امام حمد و سوره را با صداى بلند بخواند.(378)

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 18:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

امضای قرارداد تسلیحاتی پنتاگون با عربستان و امارات
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از امضای قرارداد 11 میلیارد دلاری فروش سلاح به امارات و عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شبکه روسیاالیوم، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا تسلیحاتی به ارزش 11 میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات می‌فروشد.قرارداد فروش سلاح این هفته به کنگره می‌رود و بر اساس آن واشنگتن 1000 بمب از نوع «جی‌پی‌یو 39» ضد اهداف زیرزمینی به عربستان و 5000 بمب از همین نوع به امارات و نیز موشک‌های دوربرد به این دو کشور تحویل می‌دهد.عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس از مشتریان تسلیحات آمریکا هستند و در سال 2010 عربستان به تنهایی قراردادی به ارزش 60 میلیارد دلار برای خرید جنگنده و هلی‌کوپتر به امضا رساند.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 15 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب