آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب


ظریف: آمریکا حسن‌نیت خود را در عمل نشان بدهد
مذاکرات ایران و گروه 1+5 طی دو روز گذشته در ژنو سوئیس در حالی انجام شد که رئیس و سخنگوی تیم مذاکره‌کننده کشورمان، هر چند فضای مذاکرات را مثبت دانستند اما رسیدن به توافق را زمان‌بر و دشوار ارزیابی کردند.
مذاکرات ژنو در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در 4 نوبت در محل دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد.
در جلسه صبح روز سه‌شنبه این مذاکرات محمدجواد ظریف طرح پیشنهادی ایران را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری آغازی بر افق‌های جدید» به صورت پاورپوینت و به زبان انگلیسی ارائه کرد.
دقایقی بعد از شروع مذاکرات بود که مایکل‌ مان، سخنگوی کاترین اشتون همچون دوره‌های قبلی با برگزاری کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد تا ضمن پاسخگویی به پرسش خبرنگاران، مواضع 1+5 و خواسته‌های آنها را در قالب پاسخ به خبرنگاران، تشریح و تبیین کند. از این رو بود که او در جای‌جای کنفرانس خبری 20 دقیقه‌ای خود، از هر فرصتی بهره جست تا بارها بر این نکته تاکید کند که طرف غربی منتظر رویکرد سازنده ایران و گام‌های عملی تهران برای اعتمادسازی و شفاف‌سازی درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.
مثبت‌ترین نکته‌ای که در سخنان سخنگوی اشتون بیان شد، این بود که او گفت، تیم مذاکره‌کننده 1+5، با «خوشبینی محتاطانه‌ای» طرح ایران را بررسی می‌کند.
بعد از مذاکرات نوبت صبح روز سه‌شنبه سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی ژنو حضور یافت و صرفا در جمع خبرنگاران داخلی به تشریح چارچوب‌های طرح ایران پرداخت. وی تاکید کرد که این طرح محرمانه است و محرمانه باقی خواهد ماند تا مذاکرات به نتیجه برسد.
تشریح طرح پیشنهادی ایران


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:21 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: مشورت کردن با خردمند خیرخواه، مایه هدایت و میمنت است و توفیقی است از جانب خداوند؛ پس هر گاه خیرخواه خردمند، تو را راهنمایی کرد، مبادا مخالفت کنی که موجب نابودی می‌شود.

 


مشورت کردن

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

رأی و نظر کسی برتر است که خود را از رأی مشاور، بی نیاز نداند. (غررالحکم و دررالکلم، ح 3152)

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

بهترین مشاوران، دارندگان عقل، علم، تجربه و دوراندیشی‌اند. (غررالحکم، ح 4990.)

امام حسن (علیه‌السلام) فرمودند:

هیچ گروهی در کارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... با یکدیگر مشورت نکرده‌اند مگر آن که به رشد فکری و عملی و ... رسیده‌اند. (بحارالأنوار، ج 75، ص 105، ح 4)

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

وظیفه مشورت شونده، کوشش در ارائه نظر [درست] است؛ امّا ضمانت پیروزی بر عهده او نیست. (غررالحکم و درر الکلم، حدیث 6194)

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

هیچ بخیلی را به مشورت خود درنیاور، که تو را از میانه‌روی بازمی‌گرداند و از فقر می‌ترساند. (غررالحکم و درر الکلم، حدیث 10348)

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 


یکی از شبهاتی که از گذشته به قرآن وارد می گردیده و پیوسته مورد انکار و رد علما و محققین بزرگ اسلام بوده، شبهه تحریف قرآن است.

با توجه به اهمیت این موضوع به بررسی آن می پردازیم.

 


تحریف

تحریف از ریشه «حرف» به معنای کناره می باشد، و تحریف کلام، کناره زدن از مسیر طبیعی آن است و اگر چیزى یا كلمه‏اى از مورد خود تغییر داده شود و در غیر مورد و معناى واقعى‏اش استعمال شود، این عمل را نوعى تحریف مى‏نامند.

لذا تحریف کلام را چنین وصف نموده اند: «تفسیره علی غیروجهه، تفسیر نمودن آن بر خلاف آنچه ظاهر آن است.»

این گونه تفسیر نوعی تأویل نارواست، یعنی دگرگون ساختن کلام و برگرداندن آن به سوی دیگر است.

این گونه تحریف را تحریف معنوی گویند و در قرآن هر کجا واژه تحریف آمده به همین معنا (تحریف معنوی) آمده است.

مرحوم طبرسی در تفسیر آیه "یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ " می گوید: (ای یفسرونه علی غیر ماانزل و هو سوء التأویل، آن را بر خلاف آنچه خداوند اراده کرده تفسیر می کنند و آن بد تأویل کردن است.)

اینکه در قرآن تحریف رخ داده باشد، به معنای اضافه شدن به قرآن و یا کم شدن از قرآن و یا تبدیل کلمات و آیات در قرآن به دلایل ذیل متنفی است:

1-گواهی تاریخ قرآن از روز نخست به طور ویژه مورد توجه همه مردم به خصوص مسلمین بوده است.

پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) شخصاً محافظ قرآن بود و پیوسته دستور حفظ ، ثبت و ضبط آن را می داد و مسلمانان موظف بودند آن را ثبت و حفظ کنند .

به همین دلیل از آن نسخه های متعدد تهیه می کردند و در خانه های خود در میان صندوق یا کیسه های مخصوص نگهداری می کردند.

از همان زمان مسأله حفظ قرآن رواج یافت و عده زیادی حافظ قرآن بودند.

علاوه بر این، بزرگان و دانشمندان توجه خاصی به این کتاب داشتند و در علوم مختلف اسلامی پایه و اساس شمرده می شده است.

سید مرتضی می گوید:"یقین به صحت نقل قرآن، مانند یقین به شهرهای بزرگ جهان و حادثه های بزرگ تاریخ و...است، زیرا قرآن معجزه اسلام و دلیل صدق نبوت است و نیز منبع و مأخذ همه معارف دینی و احکام شریعت است..."

 

2-ضرورت تواتر قرآن

دیگر دلیل مهم دفع شبهه تحریف، مسأله ضرورت تواتر قرآن است.

شرط پذیرفتن قرآن، چه در کل و چه در بعض، متواتر بودن آن است. قرآن در هر حرف و هر کلمه و حتی در حرکات و سکنات نیز باید متواتر باشد، یعنی همه ی مسلمانان آن را نقل کرده باشند.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:25 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

گفت‌و‌گو با «ابوالفضل جلیلی» كارگردان سینما

 


روزهای رونق فیلم كودك و نوجوان و بحث داغ اینكه محتوای مناسب برای این قشر سنی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و به‌دنبال آن برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم كودك و نوجوان در اصفهان باعث شد تا به سراغ «ابوالفضل جلیلی» فیلمساز و مستندسازی برویم كه تا به حال كارگردانی 14 اثر در حوزه كودك و نوجوان را برعهده داشته، هیچ كدام از فیلم‌های جلیلی نتوانسته اكران عمومی داشته باشد اما اكران آثارش چه در جشنواره‌های داخلی و چه جشنواره‌های مختلف خارجی همراه با جایزه بوده و البته برخی آثار این فیلمساز در تلویزیون به نمایش در آمده است. جلیلی از جمله سینماگران موفق در حوزه فیلم‌های كودك و نوجوان است.

ابوالفضل جلیلی

جلیلی تاكنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوكارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است.آثار متعددی متناسب با گروه سنی كودكان و نوجوانان در كارنامه كاری او به ثبت رسیده است. گال، درنا، میلاد،‌دان، قصه‌های كیش، شطرنج، رقص خاك، دت یعنی دختر، ابجد، یك داستان واقعی و... از جمله آثاری است كه باید كارگردانی آن را به وی نسبت داد. وی به تازگی سخنگوی جشنواره فیلم شاپرك‌های شهر شده، جشنواره‌ای در حوزه كودك و نوجوان كه قرار است آذر ماه در برج میلاد برگزار شود. به بهانه برگزاری جشنواره كودك و نوجوان و همچنین جشنواره فیلم شاپرك‌های شهر به سراغ جلیلی رفتیم تا از فیلمسازی با موضوع كودك و نوجوان و نوع نگاه این فیلمساز به سینمای كودك و نوجوان صحبت كنیم.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو از افزایش 100 ریالی قیمت هر متر مکعب آب مشترکان شهری در سکوت کامل خبری حکایت دارد.
به گزارش مهر، در تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو (7 مهرماه 92)، بندهای جدید اضافه شده که نرخ مصرف آب مشترکان شهری را با افزایش مواجه کرده است.
بررسی‌ها حکایت از آن دارد که وزارت نیرو، هر متر مکعب آب مصرفی مشترکان شهری را در سکوت کامل خبری، به ازای هر متر مکعب 100 ریال در قالب «بند 76 قانون بودجه» گران‌تر کرده است.
در همین حال، جالب‌تر آن‌که وزارت نیرو بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی، مابه‌التفاوت این افزایش قیمت در نیمه اول سال را در قبض مشترکان در قالب‌بندی به نام «مانده قبلی» محاسبه کرده است.
در بند 76 قانون بودجه سال 92 کل کشور آمده است: «وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ یکصد (100) ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. 100 درصد وجوه دریافتی تا سقف 390 میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می‌یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع 3 ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین معاونت برنامه‌ریزی استانداری‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها هزینه شود. اعتبار مذکور حسب وصولی‌ها 100 درصد تخصیص یافته و وجوه فوق به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نشده و مشمول مالیات نمی‌شود.»
یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: دو ماه پیش اجرای بند 76 قانون بودجه 92 به شرکت‌های آبفای شهری کشور ابلاغ شد و براساس همین قانون شرکت‌ها تغییرات جدیدی را در قبوض آب مشترکان شهری اعمال کرده‌اند.
وی بیان داشت: برای گسترش خدمات‌رسانی به آب و فاضلاب روستایی کشور، قرار است از ماه جاری که در واقع آخرین قبض صادر شده برای شهروندان اعمال شده است، برای هر متر مکعب آب مصرفی مشترکان 100 ریال اضافه دریافت صورت گیرد و منابع حاصل از آن به توسعه آبرسانی در روستاها اختصاص یابد.
این مقام آگاه خاطرنشان کرد: بنابراین دو بند جدید در قبوض دوره جدید مشترکان شهری کشور وارد شده که یکی مربوط به مانده بدهی‌ مشترکان در 6 ماه اول سال از محل اجرای بند 76 قانون بودجه 92 است که تا اکنون اعمال نشده بود و دیگری نیز اجرای این بند در ماه جاری و دریافت مبلغ 100 ریال برای هر متر مکعب مصرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این باره گفت: براساس بند 76 قانون بودجه، بابت هر متر مکعب مصرف آب شهری 10 تومان به نرخ آب افزوده شده است.
محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: براساس بند 76 قانون بودجه بابت هر متر مکعب مصرف آب شهری 10 تومان افزایش یافته است که این مبلغ از مشترکان دریافت و به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی واریز می‌شود، بنابراین این افزایش 10 تومانی را نباید به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب شهری گذاشت.
وی تاکید کرد: سرجمع این افزایش 10 تومانی مبلغی حدود 40 میلیارد تومان خواهد شد که آن را شرکت‌های آب و فاضلاب شهری از مشترکان دریافت و به حساب آب و فاضلاب روستایی واریز می‌کنند.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:20 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


تولید آزمایشی بنزین یورو 5
تولید آزمایشی بنزین با استاندارد بین‌المللی یورو 5 در پالایشگاه نفت تبریز با ظرفیت روزانه 4/2 میلیون لیتر آغاز شده و مراسم بهره‌برداری رسمی از این طرح مهم به‌زودی انجام خواهد شد.
مدیر مهندسی اجرای طرح‌های پالایشگاه نفت تبریز در گفت‌وگو با شانا افزود: تولید آزمایشی این کالای استراتژیک که حاصل بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده در این پالایشگاه است با 60 درصد ظرفیت اسمی آغاز و در برخی روزها تا 90 درصد نیز رسیده است.
صمد شهری با بیان این که پالایشگاه نفت تبریز این تولید آزمایشی را از 30 شهریور امسال آغاز کرده تصریح کرد: از آن زمان تاکنون به طور متوسط 5/1 میلیون لیتر در روز بنزین به تولید پالایشگاه موجود اضافه شده است.
وی ظرفیت کنونی پالایشگاه موجود را 7/2 میلیون لیتر در روز اعلام و اظهار کرد: با اجرای طرح بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده، ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه تبریز به 3/5 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
به گزارش شانا، طرح بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز سه زیر پروژه دارد که نیروگاه جدید با مشخصه دو دستگاه ژنراتور گازی، سیستم بازیافت حرارتی و ایستگاه برق، زیر پروژه نخست آن است.
گوگردزدایی از نفتا، واحد افزایش عدد اکتان بنزین، احیاء کاتالیست مداوم و اکستروکشن بنزین زیر پروژه دوم و زیر پروژه سوم نیز مخازن ذخیره، تجهیزات جانبی و تکمیلی را شامل می‌شود.
افزایش تولید بنزین موتور به میزان روزانه یک میلیون لیتر و قابل افزایش تا سه میلیون لیتر در روز (در صورت تامین خوراک) امکان تولید بنزینی با اعداد اکتان 90، 92 و 95 براساس استاندارد یورو 5، همچنین تولید روزانه 750 هزار بشکه محصول بنزن با درجه خلوص 9/99 درصد و کاهش هزینه‌های عملیاتی از جمله اهداف پیش‌بینی شده در طرح بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده پالایشگاه تبریز است.
طرح بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه نفت تبریز با سرمایه‌گذاری 265 هزار یورو به ثمر نشسته است.
بر پایه این گزارش: سرمایه‌گذاری بخش نیروگاهی پالایشگاه تبریز 640 میلیارد ریال و بخش فرایندی این پالایشگاه نیز 230 میلیون یورو بوده است.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:20 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


* مدیر اداره بررسی و سیاست‌‌های اقتصادی بانک مرکزی خبر داد: حجم نقدینگی در مرداد ماه امسال با 8/6 درصد رشد نسبت به اسفند سال گذشته به 492 هزار میلیارد تومان رسید.پیمان قربانی اظهار داشت: براساس آخرین برآوردها رشد نقدینگی در پایان مرداد ماه امسال به 492 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی گفت: این میزان نسبت به عدد 460 هزار میلیارد تومانی اسفند سال گذشته 8/6 درصد رشد نشان می‌دهد.
* سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه 45500 تومانی مهر ماه، سه‌شنبه 23 مهر ساعت 24 واریز و قابل برداشت است. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر اعلام کرد: یارانه مرحله سی‌ودوم مربوط به مهر ماه 1392 به ازای هر نفر 45500 تومان سه‌شنبه 23 مهر ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.
* وزیر جهاد کشاورزی در احکام جداگانه‌ای مدیران عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت شهرک‌های کشاورزی را منصوب کرد. طی این احکام، حسین صفایی و سیدنظام‌الدین سجادی به ترتیب به عنوان مدیران عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت شهرک‌های کشاورزی منصوب و مشغول به کار شدند.
* 98 میلیون اوراق به ارزش 990 میلیارد ریال در پایان معاملات دیروز فرابورس مبادله شد و شاخص بر روی عدد 806 ایستاد. در میان شرکت‌‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد و ستد بیش از 19 میلیون سهم بانک دی اختصاص یافت و کمترین حجم معاملات نیز مربوط به معامله 110 سهم شرکت عمران و توسعه شاهد بود.
* رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از برگزاری مانور بزرگ مبارزه با قاچاق سیگار در روزهای آینده خبر داد. شمس‌الدین نیک‌منش در نشستی با فعالان عرصه دخانیات با تشریح اهداف و برنامه‌های کلان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، گفت: صیانت از تولید داخلی، شناسایی بازارهای هدف، اشتغالزایی، مبارزه با قاچاق سیگار با هدف افزایش توان تولیدات داخلی کالای دخانی و توجه به سلامت بهداشت شهروندان ایرانی از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی بخش حاکمیتی در عرصه دخانیات است.
* بانک صادرات ایران به منظور افزایش رفاه مشتریان و ترویج خدمات بانکداری نوین امکان صدور آنی کارت‌های الکترونیکی را در 520 شعبه در سراسر کشور عملیاتی کرد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف افزایش رضایت‌مندی مشتریان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش آلودگی هوا و ترافیک، ترویج خدمات الکترونیکی متنوع را در اولویت سیاست‌‌‌های خویش قرار داده است و در این راستا با نصب و راه‌اندازی 520 دستگاه ویژه صدور آنی کارت در شعب سطح شبکه آماده ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان می‌باشند.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:16 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از امکان قطع پرداخت یارانه نقدی در صورت تامین نشدن مطالبات دولت خبر داد.
به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین آمارها در زمینه پرداخت یارانه از بودجه دولت گفت: در بودجه دولت حدود یک هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد که با توجه به پیش‌بینی‌ها باید از محل افزایش قیمت‌ها تامین شود. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای جبران کسری بودجه، دولت قیمت سوخت را افزایش خواهد داد یا خیر؟ گفت: قبل از این که به موضوع افزایش قیمت‌ها بپردازیم باید بگویم که مجلس دولت را موظف کرده که 38 درصد از قیمت‌ها را افزایش دهد، ولی این موضوع تا به امروز اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: طبق ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نباید مبلغ پرداختی به صورت مساوی در بین مردم توزیع شود، لذا باید دهک‌هایی که نیازمند دریافت یارانه هستند شناسایی شده و یارانه به آن‌ها پرداخت شود.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

مهارت‌های زندگی > فرد- همشهری آنلاین:

پیشگیری و درمان طبیعی در مشکلات روحی و جسمی اولین اقدام و بهترین روش برای سلامتی و درمان انسان به شمار می‌روند.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در مورد مشکلات روحی و جسمی خود بسیار حساس بوده و دوست دارید به صورت طبیعی آنها را درمان و پیشگیری کنید. به همین خاطر اینجا نمونه‌ای از درمان طبیعی و حتی پیشگیرانه از یک ناراحتی، یعنی "اظطراب" را که بیشتر افراد با آن دست به گریبان هستند، می‌نویسیم.

 برای این منظور فرقی نمی‌کند، اینکه همیشه اضطراب داشته باشید یا به طور موقت دچار این مشکل شده باشید. احتمالا جز آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید، دارو مصرف کنید.

شاید واقعا هم نیازی به دارو نباشد. درمان‌‌های طبیعی و غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. البته برخی از این درمان و  تکنیک‌‌ها در لحظه پاسخگو هستند در حالیکه برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان‌گر دارند.

ما در اینجا چند روش درمان طبیعی را برای شما یاد‌اوری می‌کنیم.

نوشیدن چای‌ گیاهی

اگر دچار دلشورهو اضطراب هستید، چای بابونه به همراه مقدار کمی سنبل الطیب می‌تواند باعث آرام شدن شما شود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می‌کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می‌دهند.

تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که 8 هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف ‌کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می‌خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است. افزودن سنبل الطیب (والرین) به چای بابونه خواص آن را افزایش می‌دهد چرا که این گیاه، خواب آور و حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

جهان > اروپا- دنیا در حال نظاره برلین است. آیا آنگلا مرکل که‌به‌تازگی برای بار سوم در انتخابات پیروز و در مقام صدراعظمی ابقا شده، رفتار محتاطانه را کنار می‌گذارد و به همان رهبر قاطع و مدعی اروپایی تبدیل می‌شود که بسیاری از او توقع داشتند؟

 آیا شدت عملش را بیشتر می‌کند و اتحادیه اروپا را از بحران یورو خارج می‌کند؟

بحران یورو تنها چالش سیاست خارجی نیست که دولت آینده آلمان خواهد داشت. آمریکایی‌ها بیش از گذشته تمایل خود را به استفاده از زور از دست می‌دهند و نظم دنیای لیبرال لرزان و سیال شده ‌است. آلمان به‌عنوان یک قدرت مهم اروپایی باید سیاست خارجی‌اش را تحکیم کند و در غیراین صورت با زوال نظم جهانی در همسایگی‌اش و در سراسر جهان روبه‌رو خواهد شد.

اول از همه، برلین نیازمند همکاری با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای ارائه سیاست خارجی مشترک و نیرومند است. سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرصت بزرگی برای برلین است تا نفوذ آلمان را تقویت کند و همزمان این کشور را در چارچوب همکاری‌های چند جانبه قرار دهد. ساختارهای نهادی اکنون وجود دارند اما گویی حیات در آنها جریان ندارد. درباره موضوعات کوچک توافق وجود دارد اما درباره مسائل مهم و بزرگ سیاست خارجی، توافق چندانی نیست. کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید آماده سرمایه‌گذاری بیشتر در این ساختارها باشند تا زمینه ایفای نقش بیشتر اتحادیه اروپا در عرصه جهانی را فراهم کنند.

آلمان هم نیاز دارد که در زمینه دفاعی کار بیشتری انجام دهد. ناتو هر روز کمرنگ‌تر از گذشته می‌شود و آمریکا حضورش را در اروپا از دست می‌دهد. دنیای بعد از آمریکا پیچیده‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد. آلمان بدون قدرت نظامی کافی، ظرفیت لازم برای بازدارندگی را نخواهد داشت. آلمان بدون توان استفاده از قدرت سخت، توان دیپلماتیک خود را از دست می‌دهد.

درحالی‌که اتحاد نظامی میان آمریکا و اروپا ضعیف‌تر می‌شود، غرب این فرصت را دارد که ارتباطات اقتصادی‌اش را تقویت و خود را به‌عنوان یک بازار مشترک دوباره احیا و تثبیت کند. مرکل که به‌خاطر قدرت نرمش در مقابل آمریکا و دیگران مشهور است، از حامیان سرسخت تجارت 2 سوی اقیانوس اطلس میان آمریکا و اروپاست. اکنون مذاکراتی در این‌باره در جریان است. دولت جدید آلمان باید از این تلاش‌ها حمایت کند چرا که این تلاش‌ها می‌تواند مشارکت دوران جنگ سرد را به یک رابطه پایدار تبدیل کند. این مشارکت می‌تواند هسته و کانون ثبات در جهان باشد.

آلمانی که بیشتر از گذشته در اتحاد 2 سوی اطلس مشارکت داشته‌باشد، نقش بزرگ‌تری در رابطه غرب با روسیه خواهد داشت. مرکل بعد از آنکه در ابتدای کارش، در ارتباط با روسیه دنباله‌روی گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین بود، در سال گذشته سردی بیشتری نسبت به ولادیمیر پوتین نشان داد. او از اهمیت روابط تجاری اقتصادی روسیه و اروپا مطلع است اما اروپا از او انتظار دارد که رویکرد جدیدی به نمایندگی از اتحادیه اروپا در قبال روسیه‌ای داشته باشد که نسبت به غرب سرکشی بیشتری نشان می‌دهد.

برلین می‌تواند در کنار کشورهایی چون لهستان و همچنین اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا، نقش مهم‌تری در شکل‌دهی به استراتژی جدید در قبال روسیه داشته ‌باشد. آلمان همچنین باید برای دفاع از کشورهای اروپایی نزدیک مرز روسیه، کار بیشتری انجام دهد.

شرق همواره اولویت سنتی آلمان بوده ‌است اما برلین نمی‌تواند مشکلات جنوب اروپا را نادیده بگیرد. درباره ایران، آلمان باید از سیاست آمریکا پیروی کند. درباره سوریه، اروپایی‌ها به جز فرانسه، همه کار را به آمریکا و روسیه سپرده‌اند و خودشان کنار کشیده‌اند. اکنون یک استراتژی مشترک اروپایی در قبال سوریه وجود ندارد.

هدف مهم دیگری که باید در برنامه سیاست خارجی آلمان باشد، رابطه استراتژیک‌تر با چین است. آلمان در میان دیگر قدرت‌های اروپایی، بیشترین نزدیکی و ارتباط را با پکن دارد اما اجازه داده که روابط دوجانبه‌اش با چین توسط کسب و کار تجارت تعریف و اداره شود. منافع استراتژیک آلمان در چین فقط مسائل تجاری نیست برای برلین امنیت آسیا هم اولویت دارد و باید برای جلوگیری از بروز تنش در آسیا، با دیگر کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا همکاری کند.

سیاست خارجی آلمان به‌صورت طبیعی، چندجانبه است. اما چندجانبه‌گرایی نباید بهانه‌ و پوششی باشد برای انفعال. سپردن امور امنیتی به آمریکا و سیاست خارجی به اتحادیه اروپا، کارساز نیست. آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا باید کاری کند که این قدرت اقتصادی مابه‌ازا هم داشته باشد و سیاست خارجی‌اش هموزن این قدرت باشد.

اولریک اسپک
تحلیلگر سیاست خارجی در مؤسسه کارنگی اروپا


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:57 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

عربستان تا سرکوب همه اخوانی‌ها آرام نمی‌گیرد

جهان > خلیج‌فارس- وقتی می‌بینیم عربستان و دیگر کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج‌فارس چنین در حمایت از سرکوب خونین در مصر صف کشیده‌اند، به این نتیجه می‌رسیم که این پادشاهی‌های محافظه‌کار آماده‌اند تا آخر و تا ریشه‌کنی آخرین عضو اخوان‌المسلمین به مبارزه ادامه دهند.

آنها این رویارویی را از نظر خود، جنگی علیه تهدید منطقه‌ای افراط‌گرایی اسلامی می‌دانند. وقایع چند هفته گذشته حاصل روندی است که از فوریه سال 2011آغاز شد؛ وقتی حسنی مبارک از قدرت برکنار شد. بسیاری از سعودی‌ها به این رویداد به‌عنوان پشت کردن آمریکا به یک هم‌پیمان سنتی نگاه کردند. از آن زمان، سعودی‌ها و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در محافل خصوصی و عمومی می‌گفتند که قدرت آمریکا رو به افول است و آنها خودشان باید به فکر تأمین امنیتشان باشند.

رهبران عربستان، امارات و بحرین از اینکه آمریکا در موضع‌گیری در قبال تحولات مصر کنار آنها نایستاد، ناامید شدند. آنها این موضوع را نمونه‌ای دیگر از عقب‌کشیدن آمریکا از صحنه قدرت جهانی می‌دیدند. عده‌ای دیگر اما این اقدام آمریکا را نوعی درس گرفتن از وقایع عراق و افغانستان و مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای مسلمان می‌دیدند.این لحن «ما به آمریکا نیاز نداریم» به‌طور واضح در نقل قولی از سعود‌الفیصل وزیر خارجه عربستان در دیدارش از فرانسه شنیده شد وقتی که گفت: آنها که اعلام کردند کمک‌هایشان را به دولت مصر(بعد از برکناری مرسی توسط ارتش) متوقف می‌کنند، باید بدانند که کشورهای عرب به اندازه کافی ثروت دارند و می‌توانند به مصر کمک کنند.اما درباره کمک و حمایت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از ژنرال‌های مصر در سرکوب اخوان‌المسلمین، ماجرا را می‌توان از منظر دیگری دید. این منظر، دخالت سعودی‌ها و دیگر کشورهای محافظه‌کار عربی در مناقشات کشورهای عربی دیگر برای بیرون نگه داشتن هرج و مرج و اغتشاش خارج از مرزهایشان است. این همان کاری است که بریتانیایی‌ها با استراتژی تفرقه بینداز و حکومت کن برای پیشبرد اهدافشان می‌کردند.

فهرست مداخلات سعودی‌ها در امور دیگر کشورها، فهرستی طولانی است که شامل کویت و چند کشور دیگر می‌شود. آنها از سازمان آزادیبخش فلسطین، تا پای یک جنگ داخلی علیه دولت تحت هدایت مسیحیان لبنان حمایت کردند؛ جنگ داخلی‌ای که 15سال طول کشید. آنها از صدام حسین در 8سال جنگش علیه ایران حمایت کردند. وقتی صدام درسال 1990به کویت حمله کرد، خواستار مداخله آمریکا برای عقب راندن او شدند. در سال 2003وقتی آمریکا برای بار دوم به عراق حمله کرد و می‌خواست صدام را سرنگون کند، سعودی‌ها از گروه‌های سنی عراق حمایت کردند.

بعد هم که جنگ‌های نیابتی سعودی‌ها علیه اتحاد شوروی سابق پیش آمد و مهم‌ترین آن در افغانستان بود. سعودی‌ها با حمایت شدید آمریکا، نیروهای اسلامگرا ازجمله گروه‌های مجاهد افغان را در جنگ افغانستان علیه شوروی تجهیز و تشویق می‌کردند؛ گروه‌هایی که بعدها به طالبان و القاعده تبدیل شدند. آمریکا بعد از 11سپتامبر با دردسرهای این گروه‌ها روبه‌رو شد و هنوز هم گرفتار است.مشکل اصلی برای عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس این است که حکومت‌هایشان در اختیار سیستم‌های سیاسی محافظه‌کار است. این حکومت‌ها در مقابل هر تغییری مقاومت می‌کنند اما جمعیت جوانشان با جهان خارج در ارتباط هستند. امارات متحده عربی مدتی تلاش کرد خود را نیرویی میانه‌رو جا بزند که به‌دنبال مدرن‌گرایی است اما این روند ادامه نیافت.

دیوید ایگناتیوس
دیلی استار


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:56 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ادامه بحران مالی در آمریکا؛ زیان ۳۸۰ میلیون دلاری بانک جی پی مورگان

جهان > آمریکای‌شمالی- همشهری آنلاین:
بانک آمریکایی جی پی مورگان پس از نخستین شکست فصلی خود به میزان ۳۸۰ میلیون دلار زیان دید.

فارس به نقل از النشره الکترونیه لبنان نوشت: بانک «جی پی مورگان» پس از نخستین شکست فصلی خود در زمان ریاست شورای اداری و مدیرعاملی (جیمی دیمون) این بانک خبر داد که این ضررها با انجام تحقیقات و گزارش‌های قانونی روی اسنادی به مبلغ 7.2 میلیارد دلار انجام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس اداری این بانک قادر بود، تا از خسارت‌های مالی بانک مورگان جلوگیری کند. این بانک با دوری جستن از سرمایه‌های وام مسکن توانست از خطر دور شود.

اما آن چیزی که این بانک از آن رنج می‌برد، پیش آمدن مشکلات قانونی است که با نقض آن و خرید اوراق در زمان بحران از بانک‌های انجام داده است.

جی پی مورگان از بزرگترین بانک‌های آمریکایی است که با خسارت 380 میلیون دلاری مواجه شده است. برای هر سهم در سه ماهه آخر سال 17 سنت متضرر شده است و نخستین خسارتش از زمان سه ماهه دوم سال 2004 را تجربه کرد.

این بانک آمریکایی سال گذشته با سود 5.71 میلیارد دلاری مواجه شد، یعنی برای هر سهم 1.40 دلار سود داد.

این سودها با صرف نظر از هزینه‌های قضایی و برخی موارد دیگر به 5.82 میلیارد دلار رسید، یعنی برای هر سهم 1.42 دلار برای این بانک سود در بر داشت.

به گزارش رسانه‌ها؛ جی.پی. مورگان اندکو بانک تجاری و موسسهٔ مالی ارائه‌کننده خدمات بانکداری سرمایه گذاری آمریکایی است، که در سال 1871 توسط جی‌پی مورگان تاسیس شد.

در سال 2000 در پی ادغام جی.پی. مورگان اند کو. و چیس بانک بزرگترین بانک ایالات متحده؛ جی‌پی مورگان چیس تشکیل شد.

شعبه مرکزی این بانک در شهر نیویورک قرار دارد.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

جهان > خلیج‌فارس- همشهری آنلاین:
پانزده انفجار پیاپی شهرهای مختلف عراق را لرزاند و دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، در انفجارهای دیشب و امروز یکشنبه در عراق چهل و پنج نفر کشته و بیش از 80 نفر زخمی شدند.

در استان واسط در جنوب بغداد پیش از ظهر یکشنبه چهار خودروی بمب گذاری شده منفجر شد.

تاکنون آماری از قربانیان این انفجارها منتشر نشده است اما خبرگزاری ها از کشته و مجروح شدن دهها نفر خبر داده اند.

در شهر دیوانیه مرکز استان القادسیه در جنوب بغداد نیز دو خودروی بمب گذاری شده منفجر شد.

آمار اولیه این انفجارها چهار کشته و پانزده زخمی اعلام شد.

در شهر حله مرکز استان بابل هم دو خودروی بمب گذاری شده منفجر شد. یکی از این انفجارها در نزدیک باب الحسین بوقوع پیوست و پنج تن کشته و پانزده نفر زخمی شدند.

در شهر حله مردم توانستند یک عامل انفجاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود بازداشت کنند.

در شهر محمودیه از توابع بغداد هم خودروی بمب گذاری شده منفجر شد که بر اثر آن سه عراقی کشته و پنج تن زخمی شدند.

در استان المثنی نیز دو موتورسیکلت بمب گذاری شده منفجر شد که تاکنون شمار تلفات آن اعلام نشده است.

به گفته مسئولان امنیتی موتورسیکلت نخست زیر پل شهر رمیثه از توابع این استان منفجر و پس از ازحام جمعیت موتورسیکلت دوم نیز منفجر شد.

دو خودروی بمب گذاری شده در بصره عراق منفجر شد.

خودروی نخست در منطقه الجنینه و خودروی دوم نزدیک بیمارستان نظامی منفجر شد.

تاکنون آماری از شمار احتمالی تلفات این دو انفجارمنتشر نشده است.

ازصبح یکشنبه پانزده انفجار در استان های بصره، بغداد، القادسیه ، المثنی ، الدیوانیه ، واسط ، بابل و شهر سامرا در استان صلاح الدین بوقوع پیوست.

در شهر سامرا هم بمبی درمسیر تشییع کشته شدگان انفجار دیشب منفجر شد که هفت تن کشته و یازده نفر زخمی شدند.

دیشب یک خودروی بمب گذاری شده در بازار شهر سامرا منفجر شد که به کشته شدن بیست و چهار عراقی و زخمی شدن سی تن منجر شد.

در حادثه ای دیگر نیز افراد مسلح با استفاده از خمپاره شهر مدائن در جنوب بغداد را هدف قرار دادند. آمار اولیه این حمله خمپاره ای به شهر مدائن دو کشته و دوازده زخمی اعلام شده است.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:54 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
ارز 2500توماني مبناي قيمت‌گذاري در بازار

قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی‌یابد

اقتصاد > قیمت‌ها- گروه اقتصادی- علی ابراهیمی:
مسئولان و اتحادیه‌های صنفی در حالی بر بررسی تأثیر افزایش هزینه تمام‌شده تولید بر قیمت محصولات پروتئینی تأکید دارند که تازه‌ترین خبرها از اجرایی نشدن پرداخت مابه‌التفاوت ریالی، واردات همه مواداولیه و نهاده‌های تولید با ارز مصوب ۲۵۰۰ تومانی و آزادسازی قیمت‌ها از یک‌ماه پیش حکایت دارد.

در شرایطی که مناقشه تعیین قیمت سقف و کف، مرغ و تخم مرغ و چانه زنی تولید‌کنندگان شیر و لبنیات برای افزایش چندباره قیمت‌ها در کارگروه‌های تخصصی همچنان ادامه دارد، سخنگوی کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه تصمیم‌گیری خاصی در زمینه قیمت‌گذاری مواد پروتئینی در نشست روز شنبه هفته جاری کارگروه تخصصی این محصولات اتخاذ نشده، به خبرنگار ما گفت: عدم‌ قیمت‌گذاری این محصولات به‌معنای رها‌سازی‌ بازار نبوده و تولید‌کنندگان موظف به عرضه رقابتی محصولات خود براساس ضابطه سازمان حمایت مبتنی بر آنالیز نرخ نهاده‌های تحویل شده هستند.

علی پورکاوه قیمت‌های کنونی بازار مواد پروتئینی در سراسر کشور را براساس نرخ مصوب ارز 2500تومانی بودجه قلمداد کرد و افزود: از یک‌ماه پیش واردات و عرضه نهاده‌های تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ نیز براساس نرخ ارز مصوب در قانون بودجه صورت می‌گیرد و بر این اساس محصولات پروتئینی نیز قیمت مصوب نخواهد داشت. پورکاوه با رد تعیین قیمت سقف و کف برای این محصولات تصریح کرد: از این پس هیچ‌گونه افزایش رسمی قیمت مواد پروتئینی و کالاهای اساسی را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: نرخ گوشت قرمز در کمیسیون‌های نظارت هر استان بر حسب شرایط استان متفاوت است. همچنین برنج، روغن و دیگر کالاهای مورد نیاز با قیمت‌های قبلی ذخیره‌سازی‌ شده و هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال حتی با افزایش 10تا 15درصدی تقاضا برای کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

نرخ 6هزار و 400تومانی مرغ

رئیس سازمان صنعت استان تهران نیز با بیان اینکه هیچ قیمتی برای گوشت مرغ تعیین نشده است، به فارس گفت: قیمت مرغ در تهران باید ۶۴۰۰ تومان باشد و فروش این محصول بدون دلیل با قیمت بالاتر توسط واحدهای صنفی گرانفروشی محسوب شده و تخلف است.
یدالله صادقی در مورد قیمت 6هزار و 400تومانی گوشت مرغ افزود: برای اینکه مبنایی برای قیمت داشته باشیم، قیمت مرغ زنده در کشتارگاه را با بقیه هزینه‌ها جمع زده و به یک عدد رسیده‌ایم. اگر مرغ زنده بین 4400تا 4500تومان در هر کیلوگرم باشد هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم باید با معدل قیمتی 6هزار و 400تومان عرضه شود.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

ا
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه اعلام کرد: طرح پیشنهادی ایران به ۱+۵ مراحل نهایی خود را طی می‌کند و روز سه شنبه در جلسه رسمی به ۱+۵ ارائه خواهد شد.

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بسته پیشنهادی ایران به 1+5 مراحل نهایی خود را طی می‌کند و مذاکرات نهایی درباره بسته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح پیشنهادی ایران روز سه شنبه در جلسه رسمی به 1+5 ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف به همراه هیأت ایرانی فردا برای انجام مذاکرات ایران و 1+5 راهی ژنو می شوند. ظریف فردا شب در ضیافت شام با کاترین اشتون شرکت می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که طرح پیشنهادی ایران در ضیافت شام ارائه خواهد شد که عباس عراقچی تأکید کرد: پیش از روز سه شنبه و جلسه رسمی طرح به 1+5 ارائه نخواهد شد.

با این حال خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد پیشنهاد جدید ایران مشتمل بر سه بخش است .این طرح دارای چارچوب زمانی مشخص است و گام های اول و آخر در آن تعیین شده است.

تحلیلگران معتقدند جمهوری اسلامی ایران در دور جدید مذاکرات قطعا از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد و به خصوص هر پیشنهادی که در ان هریک از حقوق ایران لحاظ نشود رد خواهد شد که در این چارچوب بر اساس سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران می توان تاکید کرد که تعلیق غنی سازی،پیشنهاد خروج اورانیوم از ایران،تعطیلی فردو یا آب سنگین اراک از جمله خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و اساسا مطابق مواضع پیشین مقامات جمهوری اسلامی ایران اصل غنی سازی قابل مذاکره و چانه زنی نخواهد بود.

مذاکرات ایران و 1+5 روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ژنو برگزار خواهد شد . محمد جواد ظریف در جلسه افتتاحیه نشست در روز سه شنبه حضور خواهد داشت و ادامه نشست با حضور معاونین وزرای خارجه 6 کشور و ایران برگزار خواهد شد . ریاست هیأت ایران را در نشست معاونین عنباس عراقچی به عهده دارد.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:50 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
نسخه چاپيارسال به دوستان
فرمانده سپاه کردستان خبر داد
شهادت و زخمی شدن 5 نفر از پاسداران سپاه بیت‌المقدس

فرمانده سپاه کردستان گفت: 5 نفر از پاسداران سپاه بیت‌المقدس بر اثر انفجار مین‌های به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی زخمی و به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فارس: شهادت و زخمی شدن 5 نفر از پاسداران سپاه بیت‌المقدس
 

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در این حادثه که دیروز در محور فرعی کامیاران روی داد سه نفر از پاسداران به شهادت رسیدند و دو نفر نیز زخمی شدند.

دو سال قبل نام جاده شاهو به نام شهیدان هاشم ابراهیمی و اسماعیل عزیزی نامگذاری شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.....


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:49 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ظریف در آستانه مذاکرات ژنو خواستار شد؛

حمایت همه گروه‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده ایران

وزیر خارجه کشورمان در تازه ترین مطلب در صفحه اجتماعی خود خواستار حمایت همه گروهها و جناح‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مذاکرات ژنو شد.

 
 

به گزارش فارس، محمد جواد ظریف در تازه ترین مطلب خود در فیس بوک نوشت؛

سلام دوستان

ساعت 9 و ربع شب یکشنبه است و فردا برای مذاکرات 1+5 عازم ژنو خواهم بود. انشاءالله در جلسه افتتاحیه این مذاکرات، چارچوب پیشنهادی ایران برای راه حل هسته ای را ارائه خواهم داد و سپس همکاران من مذاکرات را با اعضای 1+5 ادامه می دهند و در صورت ضرورت من هم مداخله خواهم کرد.

همانطور که قبلا هم گفته ام، فردا تازه شروع یک راه دشوار و نسبتا زمانبر است. امیدوارم تا چهارشنبه بتوانیم در مورد نقشه راهی برای رسیدن به راه حل به تفاهم برسیم. ولی حتی در صورت حسن نیت طرف مقابل، برای توافق در مورد جزئیات و شروع به اجرا احتمالا به یک جلسه دیگر در سطح وزرا نیاز خواهیم داشت.

گرچه ما تلاش خواهیم کرد که در سریع ترین زمان مذاکرات را به نتیجه برسانیم و اجازه ندهیم مذاکره خود به هدف تبدیل شود، ولی نباید فراموش کنیم که تیم مذاکره کننده جدید تلاش دارد روندی که 6 سال ادامه داشته و به هیچ توافقی نیانجامیده است را تغییر دهد. بدون آنکه قصد قضاوت داشته باشم، معتقدم که حتماً مذاکره و تلاش برای رسیدن به تفاهم دشوارتر و پرمخاطره تر از اعلام مواضع صرف است. به همین دلیل نیاز به همراهی داخلی و خودداری از قضاوت های عجولانه و به ویژه اظهارنظرهای سیاسی و جناحی برای این مذاکرات بیشتر از هر زمان دیگری است.

قرار است تیم مذاکره کننده کشورمان و گروه کشورهای موسوم به 1+5 روز سه شنبه و چهارشنبه در ژنو جدیدترین دور گفت وگوهای هسته ای را از سر بگیرند.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:1 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
چگونه مي‌توانيم ديگران را ببخشيم

 

مهارت‌های زندگی > فرد- گردآوری-یکتا فراهانی:
همه ما بارها با این دغدغه‌ها همراه بوده‌ایم؛ «آیا می‌توانم خودم را ببخشم»، «چطور می‌توانم او را ببخشم، نه هرگز نمی‌توانم» و....


برای بسیاری از ما گذشتن و بخشیدن کاری بسیار سخت و گاه غیرممکن است، درصورتی که برای بعضی دیگر چندان هم سخت نیست و می‌توانند به راحتی دیگران را ببخشند و اشتباهاتشان را فراموش کنند. در واقع وقتی از بخشیدن دیگران خودداری می‌کنیم ترجیح می‌دهیم به جای آنکه گامی در جهت بهبود اوضاع برداریم، در گذشته و مشکلات آن باقی بمانیم و همواره دیگران را سرزنش کنیم. هنگامی هم که نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم ماندن در احساس گناه را ترجیح می‌دهیم و بدین‌ترتیب در شرایط روحی بدی قرار خواهیم گرفت.

بخشش چیست؟

بخشیدن، فراموش کردن و ازخودگذشتگی نیست و با تحمل کردن افرادی که ما را رنجانده‌اند فرق دارد. شما مجبور نیستید دیگران را ببخشید ولی هنگامی که بدانید اگر از اشتباهات دیگران بگذرید و به آنها نچسبید، چقدر آرامش بیشتری دارید، هرگز کینه‌توزی، خشم و قهر را انتخاب نمی‌کنید. فراموش نکنید که بخشیدن نشانه عزت‌نفس بالای شماست. بخشیدن، فراموش کردن و رها شدن از احساسات شدیدی است که به حوادث گذشته مربوط می‌شود. وقتی نمی‌توانیم دیگران را ببخشیم، خود را فردی فراموش‌شده، مأیوس و ناتوان می‌دانیم. در واقع ما نمی‌توانیم منکر اشتباهات خود شویم؛ اما می‌توانیم رفتار خود را تغییر دهیم تا شرایط مطلوب‌تر و آینده بهتری را به‌خود نوید دهیم.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 1:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 قال رَسولُ الله( صلّی الله علیه و اله و سلّم ):

  • برترین شما،نیکوترین شما از نظر اخلاق است؛ آنان که خود را آماده خدمت کرده و همنشین نوازند؛ با مردم انس می گیرند و مردم با آنان انس می گیرند.

منبع : اصول کافی،ج٢/ص١٠٢، حدیث١۶.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله( صلّی الله علیه و اله و سلّم ):

  • آفرین بر مردمی که جهاد کوچکتر را به پایان بردند وجهاد اکبر بر عهده ی آنان باقی مانده است. پرسیدند :« ای رسول خدا ! جهاد اکبر کدام است؟» فرمود:«جهاد با نفس.»

منبع : بحارالانوار،ج۶٧/ص۶۵،حدیث ٧

 

 

قال رَسولُ الله(ص):

  • آن کس که سکوت کند، نجات می یابد.

منبع : کنزالعُمّال،ج٣ /ص٣۵١ ، حدیث۶٨٩٠.

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • کسی که غیبت را می شنود، یکی از دو غیبت کننده است.

منبع : مستدرک الوسائل،چاپ رحلی ج ٢ / ص١٠٨.

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • ای اباذر! هیچ کس از پرهیزکاران محسوب نمی شود مگر آنکه نفس خود را محاسبه کند، سخت تر از حسابرسی شریک از شریک خود، تا در نتیجه ی این محاسبه بداند که خوردنی ها و نوشیدنی ها و پوشیدنی هایش از کجاست.آیا از حلال[ بدست آورده] است یا از حرام؟ [سپس فرمود:] ای اباذر! کسی که [به قوانین ومقررات الهی اعتنا نکند و]پروا نداشته باشد که از چه راهی مال کسب می کند، خدا هم باک ندارد از چه راهی او را وارد جهنّم می کند.

منبع : وسائل الشیعه،ج  ١١ /ص٣٧٩، حدیث٣.

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • بی تردید مخوف ترین چیزی که از آن بر شما بیمناکم،شرک اصغر است. پرسیدند:«ای رسول خدا ! شرک اصغر کدام است؟» فرمود:«ریا. خداوند عزوجل در روز رستاخیز هنگامی که جزای عمل بندگانش را می دهد،[به ریاکاران] می گوید: بروید نزد آنان که برایشان ریا می کردید و ببنید آیا پاداش اعمال خود را نزد آنان می یابید؟»

منبع : عُدّۃ الدّاعی٬ص٢٢٨

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • و اما نشانه ی ریا کار چهار است: الف-هنگامی که کسی نزد اوست به عبادت خدا حریص است.ب- در تنهایی تنبل وبی حال است. ج- در همه ی امورش به دنبال ستایش دیگران است.د- با تمامی توان در نیکوکارکردن ظا هرش می کوشد.

منبع : تحف العقول٬ چاپ جامعه مدرسین٬ ص٢٢

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • کسانی که در دنیا مردم را مسخره می کردند٬[در روز قیامت] دری از بهشت به روی آنان می گشایند و به او می گویند:«بیا! بیا!» او با سختی و ناراحتی به پیش می آید و همین که [نزدیک] می آید، در به روی او بسته می شود. سپس در دیگری به روی او باز می شود وگفته می شود :«بیا! بیا!»[این بار نیز]او با اندوه وسختی حرکت می کند وهمین که[نزدیک]می آیدآن در به روی او بسته می شود٬ وهمین طور این کار تکرار میشود تا جایی که در را به روی او می گشایند ئ می گویند:«بیا! بیا!» و او نمی رود.

 

منبع : جامع السادات٬ ج٢/ ص٢٩٨.

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • کسی که به مؤمنی خیانت کند٬ از ما نیست.

منبع : وسائل الشیعه٬ ج۶/ ص٢٢۶٬  حدیث٣.

---------------------------------------------------------------------------------------

قال رَسولُ الله(ص):

  • صبر بر سه گنه است: صبر هنگام مصیبت٬ صبر بر طاعت وصبر از گناه ومصیبت.

منبع : کنزالعُمّال٬ ج٣/ ص ١١٣٬ حدیث ۵٧٣٧


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 23:9 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
حدیث(701)حضرت علی(ع) فرمودند:

اِحذَر كُلَّ عَمَلٍ یرضاهُ عامِلُهُ لِنَفسِهِ وَ یکرَهُهُ لِعامَّةِ المُسلِمینَ
بپرهیز از هر کارى که انجام‏دهنده‏اش آن را براى خود می ‏پسندد، امّا براى عموم مسلمانان نمی ‏پسندد

 غررالحکم و دررالکلم، ح 2596

حدیث(702)حضرت علی(ع) فرمودند:

کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ

هر روزی که در آن گناه نشود همان روز ، روز عید است

نهج البلاغه ج4 ص100

حدیث(703) پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

مَن یشتَهِ كَرامَةَ الآخِرَةِ یدَع زینَةَ الدُّنیا
هر که کرامت آخرت را می ‏خواهد ، زینت دنیا را وا می ‏نهد

مسند الشهاب ، ج 1 ، ص 251

حدیث(704) امام علی(ع) فرمودند:

ایاكُمْ وَ الْحَلْفَ فَاِنَّهُ ینْفِقُ السِّلْعَةَ وَ یمْحَقُ الْبَرَكَةَ
از قسم خوردن بپرهیزید، چرا که کالا را تلف مى ‏کند و برکت را از بین مى ‏برد.

کافى، ج 5، ص 162، ح 4

حدیث(705) پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

نِعمَتانِ مَغبونٌ فیهِما كَثیرٌ مِنَ النّاسِ : اَلصِّحَّةُ وَ الفَراغُ
دو نعمت است که بیشتر مردم در آنها زیانکارند : سلامت و فراغت

الأمالى ، طوسى ، ص 526

حدیث(706) امام صادق(ع) فرمودند:

ثَلاثَةٌ تُورِثُ المَحَبَّةَ : الدّینُ وَالتَّواضُعُ وَالبَذل
سه چیز است که محبّت می ‏آورد : دین ، فروتنى و بخشش

تحف العقول، ص 316

حدیث(707) امام علی(ع) فرمودند:

اِقبَل عُذرَ أخیكَ و إنْ لَم یكُن لَهُ عُذرٌ ، فَالْتَمِس لَهُ عُذراً
عذر برادرت را بپذیر و اگر عذرى نداشت ، عذرى برایش بتراش

بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 165

حدیث(708) امام علی(ع) می فرمایند:

إنَّ أهنَأ النّاسِ عَیشاًَ مَن کانَ بِما قَسَمَ اللهُ لَهُ راضیاً

گواراترین زندگی برای کسی است که به آنچه خداوند قسمت او کرده، خرسند و راضی باشد

غررالحکم و دررالکلم، ح 3397

حدیث(709) امام علی(ع) می فرمایند:

اِبنُ آدمَ أشبَهُ شَى‏ءٍ بِالمِعیارِ ، إمّا ناقِصٌ بِجَهلٍ أو راجِحٌ بِعِلمٍ
آدمیزاده ، شبیه‏ترین چیز به ترازوست : یا با نادانى سبُک شود و یا به‏دانش ، سنگین گردد

تحف العقول، ص 212

حدیث(710) امام صادق(ع) می فرمایند:

 لَو أدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ أیامَ حَیاتی
اگر او [امام زمان‏ علیه السلام‏] را در یابم ، تمام عمر به او خدمت می ‏کنم

الغیبه ، نعمانى ، ص 245

حدیث(711) پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:

العِبَادَةُ مَعَ أکلِ الحَرََامِ كَالبِنَاءِ عَلیَ الرَّمل
عبادت همراه با لقمۀ حرام همچون ساختمانی است که بر ماسه بنا شده باشد

بحار الأنوار، ج 84، ص 258


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 23:4 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

س 606: نظر جنابعالى درباره شرکت در نماز جمعه با توجه به اينکه در عصر غيبت حضرت حجت(عجل الله تعالى فرجه الشريف) به سر مى‏بريم، چيست؟ اگر افرادى اعتقاد به عدالت امام جمعه نداشته باشند، آيا تکليف شرکت در نماز جمعه از آنان ساقط مى‏شود؟

ج: هرچند نماز جمعه در عصر حاضر واجب تخييرى است و حضور در آن واجب نيست، ولى با توجه به فوائد و آثار شرکت در آن، سزاوار نيست که مؤمنين خود را از برکات حضور در اين نماز به مجرد تشکيک در عدالت امام جمعه و يا عذرهاى واهى ديگر، محروم سازند.

س 607: معناى وجوب تخييرى در مسأله نماز جمعه چيست؟

ج: معناى آن اين است که مکلّف در اداى فريضه واجب ظهر روز جمعه بين خواندن نماز جمعه يا نماز ظهر مخير است.

س 608: نظر جنابعالى در مورد شرکت نکردن در نماز جمعه بر اثر بى‌مبالاتى، چيست؟

ج: ترک حضور و شرکت نکردن در نماز عبادى سياسى جمعه به خاطر اهميت ندادن به آن، شرعاً مذموم است.

س 609: بعضى از مردم به دليل عذرهاى واهى و گاهى بر اثر اختلاف ديدگاهها، در نماز جمعه شرکت نمى‏کنند، نظر جنابعالى در اين‌باره چيست؟

ج: نماز جمعه هرچند واجب تخييرى است، ولى خوددارى از شرکت در آن به‌صورت دائمى وجه شرعى ندارد.

س 610: آيا اقامه نماز جماعت ظهر همزمان با اقامه نماز جمعه در مکان ديگرى نزديک محل اقامه نماز جمعه جايز است؟

ج: اين کار فى‌نفسه اشکال ندارد و موجب برائت ذمّه مکلّف از فريضه ظهر جمعه مى‏شود، زيرا در عصر حاضر، نماز جمعه واجب تخييرى است، ولى با توجه به اينکه اقامه نماز جماعت ظهر در روز جمعه در مکانى نزديک محل اقامه نماز جمعه باعث تفرقه صفوف مؤمنين مى‏شود و چه بسا در نظر مردم بى‏احترامى و اهانت به امام جمعه و کاشف از بى‌اعتنايى به نماز جمعه است، بنا بر اين سزاوار است که مؤمنين اقدام به انجام آن نکنند، و حتى در صورتى که مستلزم مفاسد و حرام باشد، واجب است از اقامه آن اجتناب کنند.

س 611: آيا خواندن نماز ظهر در فاصله زمانى بين نماز جمعه و نماز عصر، جايز است؟ اگر نماز عصر را شخصى غير از امام جمعه بخواند، آيا اقتدا به او در نماز عصر جايز است؟

ج: نماز جمعه مجزى از نماز ظهر است، ولى خواندن آن بعد از نماز جمعه از باب احتياط اشکال ندارد و اقتدا در نماز عصر روز جمعه به غير امام جمعه اشکال ندارد، ولى هرگاه بخواهد با مراعات احتياط در خواندن نماز ظهر پس از خواندن نماز جمعه نماز عصر را به جماعت بخواند، احتياط کامل اين است که به کسى اقتدا نمايد که نماز ظهر را احتياطاً بعد از نماز جمعه خوانده است.

س 612: اگر امام جمعه نماز ظهر را بعد از نماز جمعه نخواند، آيا مأموم مى‏تواند آن را احتياطاً به جا آورد؟

ج: براى او جايز است.

س 613: آيا بر امام جمعه کسب اجازه از حاکم شرع واجب است؟ مراد از حاکم شرع چه کسى است؟ و آيا اين حکم در شهرهاى دور دست هم جارى است؟

ج: اصل جواز امامت براى اقامه نماز جمعه متوقف بر اين اجازه نيست، ولى ترتب احکام نصب وى براى امامت جمعه متوقف بر اين است که منصوب از طرف ولى امر مسلمين باشد و اين حکم شامل هر سرزمين و شهرى که ولى امر مسلمين در آن حاکم و مطاع است، مى‏شود.

س 614: آيا جايز است امام جمعه منصوب در صورت نبودن مانع يا معارض نماز جمعه را در غير از مکانى که براى آنجا نصب شده، اقامه نمايد؟

ج: اين عمل فى‌نفسه جايز است، ولى احکام انتصاب براى امامت جمعه بر آن مترتب نمى‏شود.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی یک تونل 5/2 کیلومتری از غزه به داخل فلسطین اشغالی را کشف کردند که ناظران سیاسی آن را یک رسوایی بزرگ برای اسرائیل ارزیابی کرده‌اند.
به گزارش فارس، تلویزیون اسرائیل در این باره گزارش داد که این بزرگترین تونلی است که کشف شده و بسیار مجهز است تا برای اجرای عملیات علیه اسرائیلی‌ها از آن استفاده شود فلسطینی‌ها می‌خواستند از طریق این کانال سربازان اسرائیلی را به اسارت بگیرند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت مدعی شده که این تونل روز پنجشنبه در نزدیکی یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیک غزه کشف شده است.
این روزنامه ادعا کرد در این تونل مقادیر زیادی مواد منفجره وجود داشته و قرار بود از این تونل 5/2 کیلومتری برای انجام عملیاتی بزرگ استفاده شود.
خبرنگار المیادین هم با تائید این خبر تصریح کرد که وجود چنین تونلی یک شکست برای دستگاه‌های امنیتی اسرائیل است چرا که فلسطینی‌ها تمام موانع صهیونیست‌ها را رد کرده‌اند.
ناظران سیاسی منطقه کشف این تونل یک زلزله سیاسی در اسرائیل به وجود آورده و مسئولان را دچار وحشت کرده و بار دیگر انتقادها از دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.
گروه‌های فلسطینی هنوز در قبال کشف این تونل اعلام موضع نکرده‌اند.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:57 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


نیروهای رژیم آل خلیفه بار دیگر با حمله به تظاهرکنندگان بحرینی در منامه تظاهرات آنها را سرکوب کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نیروهای پلیس بحرین عصر شنبه بار دیگر به جمعی از تظاهرکنندگان در منامه، پایتخت این کشور حمله بردند و با استفاده از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی تظاهرات را سرکوب کردند.
در این تظاهرات که با حضور صدها تن و پس از مراسم تشییع جنازه یکی از تظاهرکنندگان بحرینی، برگزار شد شرکت‌‌کنندگان تلاش کردند تا خود را به میدان «لوءلوء»، یکی از مراکز اصلی تجمع مخالفان بحرینی برسانند که این اقدام با حمله نیروهای پلیس و شلیک گلوله و گاز اشک‌آور ناکام ماند.
بنا به گفته شاهدان عینی پس از حمله پلیس، درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان با پلیس به وقوع پیوست که در پی آن چند تن از تظاهرکنندگان به ضرب گلوله زخمی شدند.
تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی را علیه رژیم آل خلیفه سر دادند.
این تظاهرات به دنبال مرگ یوسف علی النشمی، یکی از تظاهرکنندگان فعال بحرینی در بیمارستانی در منامه برگزار شد که به گفته فعالان بحرینی وی از زمان دستگیری‌اش از 17 اوت از سوی پلیس آل خلیفه مورد شکنجه قرار گرفته است.
معترضان در حالی که پرچم بحرین و تصاویر شهید النشمی را در دست داشتند فریاد قصاص سر دادند.
آنان ضمن محکوم کردن سیاست رژیم آل خلیفه در زمینه سرکوب شهروندان بی‌دفاع، نسبت به ادامه انقلاب تا تحقق خواسته‌هایشان و محاکمه قاتلان شهدا و شکنجه‌گران زندانیان بحرینی متعهد شدند.
موج تظاهرات مخالفان در بحرین از 14 فوریه 2011 آغاز شده و به رغم اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


دادگاه فدرال آمریکا سرانجام شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی توسط آژانس امنیتی ملی این کشور را «قانونی» اعلام کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی «العالم»، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا پس از رایزنی با دادگاه فدرال اعلام کرد، این دادگاه با خواسته آنها مبنی بر «قانونی» شدن شنود مکالمات تلفنی موافقت کرده است.بر اساس این گزارش دو طرف در یک نشست غیرعلنی به بررسی اطلاعات موجود درباره اقدامات دستگاه‌های امنیتی علیه «تروریست‌های احتمالی جاسوسان» پرداخته سرانجام با «قانونی شدن» جاسوسی از شهروندان آمریکایی به توافق رسیدند!
این دادگاه چندی پیش نیز چنین اقداماتی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا را «مغایر با قانون آزادی فردی» ندانسته بود.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:54 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

برخلاف دکتر ظریف انگلیس عجله‌ای ندارد(خبر ویژه) حمایت دولت انگلیس از تحریم‌های ضدایرانی کمتر از کنگره آمریکا نیست. رضا-ت از عناصر اپوزیسیون مقیم لندن که با بی‌بی‌سی و رادیوفردا همکاری دارد، در وبسایت رادیوفردا به بررسی تعیین «کاردار غیر مقیم» از سوی دو کشور ایران و انگلیس که پس از دیدار دکتر ظریف با هیگ صورت گرفت، پرداخت و نوشت: دولت بریتانیا، پیش از داخل شدن ایران در هر نوع سازش موضوعی با غرب پیرامون بخش‌های حساس برنامه اتمی خود و همچنین موافقت با قطع تدریجی کمک‌های نظامی به دولت اسد، عادی‌سازی مناسبات تهران - واشنگتن را گامی سازنده و در جهت تقویت امنیت منطقه‌ای تلقی نمی‌کند. تعیین «کاردار غیرمقیم» به جای گشایش بدون پیش‌شرط سفارت بریتانیا در تهران، نشانه رفتار محتاطانه لندن در رابطه با دولت تازه جمهوری اسلامی است. وی خاطر نشان کرد: دولت دیوید کامرون از «ابتکار سیاسی» جک استراو، وزیرخارجه پیشین بریتانیا، برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی و توسل به «دیپلماسی خط دوم»برای عادی‌سازی سریع‌تر مناسبات با تهران حمایت نکرد. همکار بی‌بی‌سی ادامه می‌دهد: در جمع کشورهای موسوم به 1+5، سیاست‌های بریتانیا نسبت به ایران، با واشنگتن همسوتر از سایرین و در جهاتی حتی سختگیرانه‌تر از آن بوده است. قطعنامه‌های تنبیهی شورای امنیت علیه ایران اغلب توسط هیئت نمایندگی بریتانیا تنظیم و پس از مشورت با آمریکا پیشنهاد شده‌اند. وی همچنین نوشت: در مورد لغو احتمالی پاره‌ای از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران، که تهران به حصول توافق پیرامون آن با دولت آمریکا علاقه‌مند است، مقاومت و مخالفت دولت بریتانیا کمتر از کنگره آمریکا نخواهد بود. دولت بریتانیا محتاطانه به دولت اوباما هشدار می‌دهد که به جای تعجیل در دادن امتیازهای سیاسی و یا اقتصادی به دولت تازه تهران، تا دست یافتن به نتایج موضوعی و لمسی در مذاکرات اتمی و تغییر روش ایران در قبال سوریه تنها به تقویت بخش‌های تبلیغاتی کمک به دولت روحانی، از جمله مبادلات ورزشی و ادامه چهره‌سازی مثبت از او در رسانه‌ها، بسنده کند. با این اوصاف به نظر می‌رسد حق با ملت ایران است که در کنار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر روباه پیر (انگلیس) سر می‌دهند. دولت اوباما در آستانه مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد و قادر به توافق با ایران نیست. روزنامه لبنانی السفیر ضمن ارائه این ارزیابی، اوباما را «اردک لنگ» توصیف کرد و نوشت: دلایل و عواملی که باعث شد اوباما در سال 2009 به کاخ‌سفید راه پیدا کند، مخصوص همان دوره بوده و اکنون دیگر لزوما وضعیت به همان‌گونه نیست. اوباما به عنوان یک سخنران چیره‌دست و بلندپرواز، کسی بود که نظیرش در آن زمان در میان طبقه نخبه آمریکا کم بود و بدین ترتیب او با کم‌ترین هزینه ممکن واجد شرایط «نجات آمریکا از باتلاق‌های خاورمیانه» شد. با این حال سخنوری اوباما نتوانست به او کمک کند تا با توجه به تغییرات سریع خاورمیانه برنامه‌اش را پیش‌ ببرد تا جایی که اکنون پس از پایان دوره نخست ریاست‌جمهوری یک سال از دوره دوم هنوز نتوانسته هیچ کاری از پیش ببرد. السفیر می‌نویسد: اوباما در برابر اصرار اسرائیل بر گسترش شهرک‌سازی‌ها در زمین‌های اشغالی کرانه باختری تسلیم شده تا روند صلح متوقف شود. در عین حال قمار اوباما بر سر ترکیه و هم‌پیمانی با اخوان‌المسلمین شکست خورد. اوباما قصد داشت قطب جدیدی در معادلات خاورمیانه ایجاد کند. هنگامی که اوباما بر سر کار آمد، ارث جرج بوش در تنش با ایران را پیش رو داشت و مانند سلف خود قول داد که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. این روزنامه خاطرنشان می‌کند: شکست‌های اوباما منحصر به خاورمیانه نشد، بطوریکه وعده‌های او برای سازماندهی عدالت اجتماعی در داخل آمریکا نیز محقق نشد. اکنون و پس از تعطیل شدن دولت آمریکا به نظر می‌رسد که اوباما مانند اردکی لنگ (لقب روسای‌جمهور آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری) شده است. السفیر خاطرنشان کرد: بدین ترتیب به نظر می‌رسد این خود اوباما است که تبدیل به مانعی در راه بهبود روابط واشنگتن و تهران شده است. او قدرت اندکی در مقابله با گروه‌های تاثیرگذار کنگره دارد. مشخص است که رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس قانون این کشور اختیارات اجرایی زیادی دارد، اما اختیارات قانون‌گذاری کنگره باعث شده تا قدرت رئیس‌جمهور در اجرای سیاست‌هایش نسبتا محدود شود. مفهوم این وضعیت این است که در مورد رابطه آمریکا و ایران، رئیس‌جمهور آمریکا اختیارات چندانی در رفع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ندارد. مصطفی اللباء نویسنده تحلیل السفیر معتقد است: باید توجه داشت که تحریم‌ها یکی از موانع اصلی سر راه بهبود رابطه بوده و ایران نیز بر همین اساس معادله‌ای پیشنهاد داده مبنی بر «ارائه تضمینی دال بر مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای در مقابل رفع تحریم‌ها». ناتوانی اوباما در لغو تحریم‌ها، روند نزدیکی ایران و آمریکا را با شکست مواجه خواهد کرد. تهران هیچ تمایلی ندارد که به خاطر چند عکس یادگاری با آمریکا مذاکره کند، بلکه خواستار دستاوردهای ملموس در رفع تحریم‌های اقتصادی و اعتراف آمریکا به نقش این کشور در خاورمیانه است. السفیر ادامه می‌دهد: دیدار هفته قبل نتانیاهو و اوباما به روشنی نشان داد که اسرائیل تا چه اندازه قدرت دارد تا رئیس‌جمهور آمریکا را مجبور کند تا بگوید که «گزینه نظامی علیه ایران هنوز هم بر روی میز است» و او منتظر «عمل ایران و نه قول‌های شفاهی» است. ضرباهنگ نزدیکی لزوما به سود روحانی نیست، به خصوص که اوباما روند اثبات حسن‌نیت را بر دوش ایران انداخت، در حالی که روحانی خواستار اقداماتی سریع از طرف آمریکایی برای رفع تحریم‌ها است. نویسنده السفیر معتقد است برخلاف طرف آمریکایی، دولت و رئیس‌جمهور ایران از حمایت کامل رهبر عالی این کشور بهره‌مند است.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


حمایت دولت انگلیس از تحریم‌های ضدایرانی کمتر از کنگره آمریکا نیست.
رضا-ت از عناصر اپوزیسیون مقیم لندن که با بی‌بی‌سی و رادیوفردا همکاری دارد، در وبسایت رادیوفردا به بررسی تعیین «کاردار غیر مقیم» از سوی دو کشور ایران و انگلیس که پس از دیدار دکتر ظریف با هیگ صورت گرفت، پرداخت و نوشت: دولت بریتانیا، پیش از داخل شدن ایران در هر نوع سازش موضوعی با غرب پیرامون بخش‌های حساس برنامه اتمی خود و همچنین موافقت با قطع تدریجی کمک‌های نظامی به دولت اسد، عادی‌سازی مناسبات تهران - واشنگتن را گامی سازنده و در جهت تقویت امنیت منطقه‌ای تلقی نمی‌کند. تعیین «کاردار غیرمقیم» به جای گشایش بدون پیش‌شرط سفارت بریتانیا در تهران، نشانه رفتار محتاطانه لندن در رابطه با دولت تازه جمهوری اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: دولت دیوید کامرون از «ابتکار سیاسی» جک استراو، وزیرخارجه پیشین بریتانیا، برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی و توسل به «دیپلماسی خط دوم»برای عادی‌سازی سریع‌تر مناسبات با تهران حمایت نکرد.
همکار بی‌بی‌سی ادامه می‌دهد: در جمع کشورهای موسوم به 1+5، سیاست‌های بریتانیا نسبت به ایران، با واشنگتن همسوتر از سایرین و در جهاتی حتی سختگیرانه‌تر از آن بوده است. قطعنامه‌های تنبیهی شورای امنیت علیه ایران اغلب توسط هیئت نمایندگی بریتانیا تنظیم و پس از مشورت با آمریکا پیشنهاد شده‌اند.
وی همچنین نوشت: در مورد لغو احتمالی پاره‌ای از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران، که تهران به حصول توافق پیرامون آن با دولت آمریکا علاقه‌مند است، مقاومت و مخالفت دولت بریتانیا کمتر از کنگره آمریکا نخواهد بود. دولت بریتانیا محتاطانه به دولت اوباما هشدار می‌دهد که به جای تعجیل در دادن امتیازهای سیاسی و یا اقتصادی به دولت تازه تهران، تا دست یافتن به نتایج موضوعی و لمسی در مذاکرات اتمی و تغییر روش ایران در قبال سوریه تنها به تقویت بخش‌های تبلیغاتی کمک به دولت روحانی، از جمله مبادلات ورزشی و ادامه چهره‌سازی مثبت از او در رسانه‌ها، بسنده کند.
با این اوصاف به نظر می‌رسد حق با ملت ایران است که در کنار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر روباه پیر (انگلیس) سر می‌دهند.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:46 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 15 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب