آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

....پس از اَفرینش اَدم خدا گفت به او: نازنینم اَدم

!..با تو رازی دارم
..اندکی پیشتر اَی
!!.اَدم اَرام و نجیب ، اَمد پیش
... زیر چشمی به خدا می نگریست
محو لبخند غم آلود خدا ! .. دلش انگار گریست .

!!!..نازنینم اَدم!!. ( قطره ای اشک ز چشمان خداوند چکید ) 
 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:19 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

می دانم هر از گاهی دلت تنگ می شود. همان دل های بزرگی که جای من در آن است، آن قدر تنگ می شود که حتی یادت می رود من آنجایم. 
دلتنگی هایت را از خودت بپرس و نگران هیچ چیز نباش! 
هنوز من هستم. 

هنوز خدایت همان خداست! 
هنوز روحت از جنس من است! 
اما من نمی خواهم تو همان باشی! 
تو باید در هر زمان بهترین باشی. 
نگران شکستن دلت نباش!  
 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:13 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

جاهل قاصر به کسی گفته می‌شود که به هیچ طریق معتبر عقلی یا شرعی دسترسی ندارد. این مطلب هم در حوزه احکام شرعی و هم در حوزه اعتقادات مطرح می‌شود. بدین معنا که هم در بحث احکام دینی و هم در بحث ایمان آوردن به دین و مذهب حق به کار می‌رود. در بخش اعتقادات که مورد سؤال است، این‌طور سؤال می‌شود که آیا همه کسانی که پیرو دین اسلام و مذهب شیعه نیستند، اهل نجات هم نخواهند بود؟


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ایفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

ای آنکه بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای! دستی برآر و ما قبرستان ‌نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش

 

برای دیدن عکس شهدای دلبران به ادامه مطلب بروید 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:, ] [ 14:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

آیین عبادی سیاسی نماز وحدت بخش جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین فیض کرمیان امام جمعه دلبران در مسجد جامع شهر برگزار شد.

امام جمعه دلبران در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت:امام علی (ع)فرمودند:توصیه به تقوا بهترین توصیه انبیاء و

اولیاء الهی به بندگان است که موجب فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت میشود.

ایشان ضمن اشاره به وقایع سوریه که تروریست ها در سوریه فکر میکنند جهاد میکنندو اخیرأ نکاح می کنند و به ناموس

مردم آسیب می رسانند و ادعای جهاد می کنند فرمودند:در حادثه کربلا حضرت ابوالفضل(ع)سمعأ تابع امام حسین

(ع) بود در این عصر ما هم باید از خضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) تبعیت کنیم که همان تبعیت از امام زمان(عج)است.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 9 آذر 1392برچسب:, ] [ 15:43 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

(مقام معظم رهبری(مدظله العالی

 

سؤال: استفاده از آلات موسيقى (مانند ارگ) و يا استفاده از طبل و سنج در مراسم عزادارى ائمه معصومين «عليهم السلام» چه حكمى‏ دارد؟

 

جواب: استفاده از آلات موسيقى، مناسب با عزادارى سالار شهيدان عليه السلام نيست و شايسته است

 

مراسم عزادارى به همان صورت متعارفى كه از قديم متداول بوده برگزار شود. البته استفاده از طبل و سنج به

نحو متعارف اشكال ندارد


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, ] [ 13:47 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

روز سه شنبه 5 آذر 92 جلسه ای با حضور امام جمعه شهر دلبران حجة الاسلام و المسلمین فیض کرمیان به همراه مسئول برنامه ریزی حجت الاسلام عبدی جهت هماهنگی و پیشبرد بهتر کارها در رابطه با وبلاگ آدینه دلبران و رسیدگی به مشکلات آن{که  توسط ستاد نماز جمعه دلبران طراحی شده است که اخبار و اطلاعات شهر دلبران را به روز کرده و اطلاع رسانی نماید} برگزار شد.


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 5 آذر 1392برچسب:, ] [ 13:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

گردهمایی بسیجیان دلبران در روز 5 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج در مسجد جامع شهر دلبران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فیض کرمیان امام جمعه شهر دلبران در این همایش ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان به نقش و جایگاه بسیج اشاره کرده و فرمودند:که بسیج باید ثابت قدم باشد و بسیجی یعنی کسی که برای رسیدن به سعادت و کمال مخلصانه قدم بردارد و مطیع امر امامش باشد و در هر صحنه ای آماده باشد.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 آذر 1392برچسب:, ] [ 13:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

پرهيز از افراط و تفريط:

 

امام زمام (عج) در توقيعي مي فرمايند:

«تقوا پيشه کنيد، تسليم ما باشيد و کار را به ما واگذاريد که بر ماست شما را از سرچشمه سيراب بيرون آوريم چنانکه بردن شما به سرچشمه از سوي ما بود ... به سمت راست ميل نکنيد و به سوي چپ نيز منحرف نشويد.» (1)

توجه به آن حضرت همراه با محبت

امام زمان (ع) در توقيع شريفي خطاب به شيعيان مي فرمايند: «توجه خود را همراه با محبت و دوستي به سوي ما قرار دهيد و در مسير دستورات روشن و قطعي دين حرکت کنيد که همانا من براي شما خيرخواهي مي کنم و خداوند گواه است بر من و شما و اگر نبود علاقه ما به نيکو بودن شما و رحمت و مهربانيمان بر شما، به سخن گفتن با شما نمي پرداختيم.»(2)

 

ولايت حضرت علي (ع)

در تشرف مرحوم علي بغدادي (ره) در مسير کاظمين، ايشان پرسش هايي را از محضر امام زمان (ع) مي پرسد از جمله مي گويد:

پرسيدم: «روزي نزد مرحوم شيخ عبدالرزاق که مدرس حوزه بود، رفتم. شنيدم که بر روي منبر مي گفت: کسي که در طول عمر خود روزها روزه باشد و شب ها را به عبادت به سر برد و چهل حج عمره بجاي بجاي آورد و در ميان صفا و مروه بميرد ولي از دوستداران و محبان و مواليان اميرالمؤمنين (ع) نباشد براي او چيزي محسوب نمي شود.» امام زمان (ع) فرمودند: «آري والله براي او چيزي نيست.»


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 21:48 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

چرا همواره در مورد ياران مهدي (ع) از مردان سخن به ميان آمده ، آيا زنان در اين راستا هيچ نقشي ندارند ؟
اينكه بيشتر از مردان سخن به ميان مي آيد ، از اين رو است كه در آغاز قيام ، بيشتر مسأله جهاد و جنگ و دفاع ، مطرح است ، كه طبعاً مردان در ميدانها هستند ، ولي بانوان در پشت جبهه به تلاش و حمايت از راه مهدي (ع) مي پردازند .در مورد 313 نفر ياران مخصوص حضرت مهدي (ع) اتفاقاً در بعضي از روايات شركت زنان نيز مطرح شده از جمله امام باقر (ع) فرمود :
... و يحيئي والله ثلاث ماه و بضعه عضر رجلاً فيهم خمسون امرئه يجتمعون بمكه علي غير ميعاد قزعاً كقزع الخريف:
‹‹سوگند به خدا سيصد و اندي نفر مردمي آيند ، در ميانشان پنجاه نفر زن هستند ، در مكه اجتماع مي كنند ، بي آنكه قبلاً وعده داده باشند ، آمدنشان همانند ابرهاي پاييزي است.›› (كه با حركات تند مي آيند و در آن مركز جمع مي شوند). (بحارالانوار، ج52 ، ص223- اعيان الشيعه ، ج2 ، ص84.)


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 21:47 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

پس از ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه اتفاقاتی می‌افتد، برخی می‌گویند: حضرت علی علیه السلام بر می‌گردند و حکومت می‌نمایند؟

 

 

بدیهی است اتفاقاتی که پس از ظهور منجی بشریت در جهان رخ خواهد داد قابل شمارش نمی‌باشد. انقلاب اسلامی در ایران، به رغم آن که نه تنها جهانی نیست، بلکه به هیچ وجه قابل مقایسه با ظهور حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی‌باشد (بلکه إن شاء الله گامی در زمینه‌سازی است)، تمامی معادلات سیاسی جهان را دگرگون نمود و امروزه موج بیداری اسلامی در تمامی کشورهای اسلامی و موج اسلامگرایی [به رغم تشدید اسلام‌هراسی] در اروپا و آمریکا نیز رو به گسترش است.

ظهور با حکومت، دو مقوله‌ی متفاوت است. ظهور آغاز یک قیام جهانی است و حکومت به انجام رسیدن آن و استقرار یک نظام سیاسی و حکومتی می‌باشد. لذا طبعاً در آغاز ظهور و مدت‌ها پس از آن جنگ و درگیری شدید کفار و مشرکین از یک سو و گرایش فوج فوج مردم جهان از سوی دیگر ادامه خواهد داشت، تا آن که بالاخره با شکست کامل دشمنان و گرایش اکثریت مردم جهان، حکومت جهانی حضرت مهدی سلام الله علیه برپا شده و استقرار خواهد یافت.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

تمام افعال ارادى انسان، تابع حسن و قبحى است كه تشخیص مى‏دهد. «حجاب و بی‏حجابى» نیز از این چارچوب برون نیست. عده‏اى حجاب را نیك مى‏دانند و بدان پایبندند و در مقابل، بى‏حجابى را زشت مى‏شمارند و از آن بیزارى مى‏جویند؛ چنان كه گروهى بى‏حجابى را پسندیده، به آن اهتمام مى‏ورزند و حجاب را عملى مرتجعانه و زشت دانسته و به آن علاقمند نیستند.

بر این اساس اکنون که مقوله ی سبک زندگی در کشور بحث روز حوزه اجتماعی است پرداختن به موضوع هایی که نشان دهنده ی سبک زندگی و باورهای مردم است می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد. از این رو در این مجال گزیده ای از "تیپولوژی حجاب" که بخشی از رفتار و باور مردم در عرصه ی اجتماعی است به صورت مختصر ارائه می گردد.

 

 

بدحجابی

 

 

 

تیپ اول:

 

بی حجابی که بی دینی نیست. دلت پاک باشد: دختر جوان که حسابی به مد روز راه می رود و به تعبیر امروزی ها شیک پوش و آرایش کرده در خیابان ها قدم می گذارد در طول مسیر که می آید بارها و بارها با افراد مختلفی مواجه می شود که برای او مزاحمت ایجاد می کنند:

هرچند بیچــاره اصـلاً اهل این حرفها نبود و این اتفاق به شدت آزارش می داد ولی حاضر به تغییر در ظاهر خود نیست. چون به شدت دوست دارد در جامعه آزادانه لباس بپوشد و حجاب داشته باشد و به این امر اعتقاد فراوانی دارد.

حال وقتی از این دخترجوان می پرسند چرا موهایت بیرون است؟ جواب می دهد به خودم مربوط است تو چه کار داری؟

برایش توضیح بیشتری که می دهند می گوید: حجاب که مهم نیست. خدا کند آدم دلش پاک باشد!

عده ای با بیان این جمله، بی حجابی را در جامعه توجیه می کنند. حال اگر به فرض، قبول کردیم بی حجابی بی دینی نیست، اما این تناقض چگونه حل می شود؛ حجاب طبق آیات و روایات صریح از ضرورت های بارز دین است. پس چگونه می شود که قلب پاک از اجرای حکم قطعی دین سرپیچی نماید؟ این قلب از چه چیز پاک است؟ از گناه یا از اطاعت؟! «نُۆْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْض‏» تعبیر این گونه رفتارهاست.

حال سوال اینجاست؛ یعنی امکان ندارد دل و ظاهر با هم پاک باشند؟ امام علی(ع) فرمودند: ایمان به قلب و زبان و عمل است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

مقام معظم رهبری در هنگام حضور در مناطق جنگی لباس نظامی می‌پوشیدند، روزهای جمعه که برای دادن گزارش جنگ به امام (ره) باید خودشان را به تهران می‌رساندند و برای اقامه نماز جمعه آماده می‌شدند.

 


 

 

 

خاطره رهبر انقلاب از جبهه

 

 

 

« ایشان وقتی به اتاق امام (ره) رسیدند شروع کردند به باز کردن بند پوتین‌هایشان در حالی که حضرت امام (ره) پشت پنجره ایستاده بود و با لبخند به رهبر انقلاب نگاه می‌کردند.»

 

«وقتی ایشان وارد اتاق امام (ره) شدند و بر دستان رهبر کبیر انقلاب بوسه زدند، امام (ره) آرام به پشتش زد و فرمود زمانی پوشیدن لباس سربازی در عرف ما خلاف مروت بود، ولی الآن می‌بینیم چقدر برازنده شما است.» که در این زمان مقام معظم رهبری بسیار شادمان شدند.

 

این خاطره به یاد ماندنی را ایشان در دیدار با طلاب و روحانیونی که در تاریخ 24 آبان 66 عازم جبهه بودند، نیز بازگو کردند.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
نخ دندان

 

آیا می دانید که مراقبت از دندان ها و لثه نه تنها موجب افزایش طول عمر شده بلکه خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت و حتی اختلالات حافظه مانند بیماری آلزایمر را کاهش می دهد؟

بعضی از مردم، فقط وقتی که گوشت یا خوراکی دیگری لای دندان هایشان گیر کند، از نخ دندان استفاده می کنند. وظیفه ی اصلی نخ دندان، خارج کردن «پلاک» دندانی از لابه لای دندان هاست. بنابراین باید همیشه از نخ دندان استفاده کنیم تا دندان ها و لثه های خوب و سالمی داشته باشیم. پس بیایید استفاده از نخ دندان را یاد بگیریم.

لثه ی بعضی افراد با استفاده از نخ زدن دندان دچار خونریزی اندکی می شود. اگر با هر تماسی چه مسواک یا نخ دندان لثه های فرد شروع به خونریزی کنند، این مسئله نشانه ای از التهاب ناحیه است. این التهاب به مدت زمانی بستگی دارد که از مسواک یا نخ دندان استفاده نکرده ای. پس ناامید نشو و به کارت ادامه بده!


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
معنای یوم التغابن چیست و چرا به تغابن نام گذاری شده است؟
«...ذلِک یوْمُ التَّغابُنِ...»؛[1] آن روز، روز افسوس خوردن است‏. این جمله بخشی از یک آیه قرآن کریم است که در باره روز قیامت بحث می کند. روزی که خداوند تمام مردم را در آن روز جمع می کند، برای پاداش و جزای اعمال نیک و بدشان در دنیا، آن روز، روز تغابن است.

در این که «تغابن» به چه معنا است، و چرا یکی از اسامی قیامت روز تغابن نامیده شده، مفسران با توجه به روایات وارده در تفسیر این آیه، نظریاتی ارائه نموده اند. پیش از بیان آرای مفسران در این باره، تبیین معنای تغابن ضروری به نظر می رسد.

«غبن» به معنای زیان وارد کردن بر کسی در معامله، فریفتن، زیان دیدن در خرید و فروش، افسوس، و دریغ است.[2] 

واژه «تغابن» باب تفاعل[3] از مصدر «غبن» به این معنا است که انسان با کسى که با او معامله مى ‏کند از راهى که او متوجه نشود، کلاه سر او بگذارد.

به عنوان مثال اگر چیزی مى ‏خرد پول کمترى بدهد، و اگر مى ‏فروشد پول بیشترى بگیرد.

منظور از «یوم التغابن» که در قرآن آمده، روز قیامت است؛ چون در آن روز براى همه مردم کشف مى ‏شود که در معامله ‏اى که آیات قرآن[4] بدان اشاره نموده، مغبون شده‏اند، در روز قیامت براى همه این معامله ‏گران کشف مى‏ شود که مغبون شده‏اند، آن کس که معامله نکرده مى ‏فهمد که از معامله نکردن مغبون شده، و آن کس که در معامله ‏اش بهاى اندک دنیا به دست آورده مى ‏فهمد که از معامله کردنش مغبون شده، پس همه مردم در آن روز مغبون خواهند بود.[5]

با توجه به این معنا از «غبن»، نظر برخی از مفسران را در فلسفه نام گذاری قیامت به روز غبن، مرور می کنیم.

یک. غبن در آیه مورد اشاره، استعاره از تاجرى است که در معاملات خود زیان کرده، و علاوه بر آن که سودى عایدش نشده، ضرر هم کرده و سرمایه خود را تلف نموده است.

چنین است حال کفّار و اشقیا در قیامت که سرمایه عمرى که می توانستند با آن کمالات و فیوضات تمام عوالم وجود را به دست آورند، بیهوده تلف نموده و در قیامت مثل تاجر ورشکسته به حسرت و ندامت مبتلا می گردند


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 17:36 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

در قرآن کریم عذاب‌های روحی دوزخیان در آیات متعدد و به مناسبت‌های مختلف بیان شده است. در این فرصت به عنوان نمونه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1. از چشم خدا افتادن و محروم شدن از ارتباط با پروردگار: «قَالَ اخْسَۆُوا فِیهَا وَلَا تُكَلِّمُونِ»؛

(خداوند گوید) ذلیلانه در آنجا ساكت و دور گردید و هرگز با من سخن نگویید

 

2. دوری از رحمت خدا: «وَقِیلَ الْیَوْمَ نَنسَاكُمْ كَمَا نَسِیتُمْ لِقَاء یَوْمِكُمْ هَذَا وَمَأْوَاكُمْ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن نَّاصِرِینَ»؛[2] 

و (به آنها) گفته مى‏شود: امروز شما را فراموش مى‏كنیم (در میان عذاب رها مى‏كنیم) چنان كه شمادیدارامروزتان را(در دنیا) فراموش كردید، و جایگاه شما آتش است و شما را هرگز یارى‏كنندگانى نیست.

 

3. مشاهده نعمت‌هایی که به دوستان و آشنایانشان در بهشت داده می‌شود: «وَنَادَى أَصْحَابُ النَّارِ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ أَفِیضُواْ عَلَیْنَا مِنَ الْمَاء أَوْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللّهُ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ حَرَّمَهُمَا عَلَى الْكَافِرِینَ »؛

و اهل آتش بهشتیان را ندا كنند كه از آب یا از آنچه خدا شما را روزى كرده بر ما فرو ریزید. گویند: همانا خداوند این دو را بر كافران حرام نموده است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 17:36 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

اثر صوت قرآن کریم بر مولکول‌های آب

بهترین فرمولی که شاید در دهه اخیر به طور علمی و تجربی برای همگان با انجام یکسری آزمایشات، آشکار شد، این بود که، اصوات، در ایجاد آرامش و رفع اضطراب از انسان ها بسیار می تواند تأثیر گذار باشد.

پروفسور «ماسارو ایموتو» (Masaru Emoto) که یک محقق ژاپنی است؛ با ایجاد صوت های مختلف بر روی آب و انجماد سریع آن، متوجه این مطلب شد که اصوات با توجه به خصوصیاتی که دارند، هر یک اثر خاصی، بر مولکول های آب می گذارند.

شکل بلور‌های آب، بسته به نوع لهجه [ژاپنی، انگلیسی، فرانسوی، ایرانی و عربی و ...] و لحن و معنای کلام [مهربان، عصبانی، آمرانه، محترمانه و ...] که با آن، بر آب خوانده می شود، متغیّر است.

از آنجا که بیش از دو سوم بدن انسان را، آب تشکیل داده، تأثیر گذاری آن بر انسان نیز مشهود است. به گونه‌ای که شکل مولکول‌های آب بدن ما، بسته به نوع سخنانی که می شنویم و حتی دعاها و نفرین هایی که از دور و نزدیک نثارمان می شود و حتی محیطی که در آن قرار داریم؛ قابل تغییر است.

در ایران نیز مشابه همین آزمایش، با قرائت صوت قرآن کریم، بر روی مولکول آب، امتحان شد و محققان دریافتند؛ زمانی که صوت قرآن بر آب پخش می شود؛ مولکول های آب، در بهترین و منظم ترین حالت ممکن قرار می گیرند، به طوری که هیچ یک از دیگر اصوات، قادر به چنین اثری نیستند و در یک کلام زیباترین شکل بلور آب، زمانی است که قرآن بر آن خوانده می شود.

 

شفا با قرآن

با علنی شدن نتایج این آزمایش بود که معنای این آیه بصورت کامل تری برای ما مسلمانان مشخص شد: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُۆْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا  و از قرآن آنچه را كه براى مۆمنین شفا و رحمت است فرو مى‏فرستیم (شفا از امراض معنوى و اجتماعى) و بر ستمكاران جز زیان (روحى و اجتماعى) نمى‏افزاید.

دو نکته در این آیه قرآن حائز اهمیّت است:

1. قرآن کریم از هر جهت شفاء است

قرآن کریم به واسطه استدلال هایش، رکود فکری افراد را شفا می دهد و به واسطه موعظه هایش، قساوت قلب را از بین می برد و از سوی دیگر لحن آهنگین کلامش، سبب رفع اضطراب و افسردگی می گردد


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 17:36 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 2 آذر 1392برچسب:, ] [ 14:41 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

شجره طیبه صالحین "اصطلاحی است که چندی پیش از سوی سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به طرح صالحین اطلاق شد و اکنون همه رده های مقاومت بسیح ظهور طرح صالحین را شجره ی طیبه ای می دانند که امید است زمینه ساز تعجیل در فرج منجی عالم بشریت امام عصر(عج) گردد.
و مگر نه این است که منتظران مصلح باید خود صالح باشند پس اکنون در این عرصه جهاد فرهنگی عاجزانه به پیشگاه حضرت حق دست تضرع بلند می کنیم و از درگاه رئوفش طلب می کنیم که:   اللهم برحمتک فی الصالحین فأدخلنا
 
:گزارش تصویری کلاس های طرح صالحین شهر دلبران در ادامه مطلب 

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 21:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

همزمان با ایام محرم و به همت پایگاه بسیج خواهران الزهراء(س) شهر دلبران محفل نورانی و ملکوتی انس با قرآن کریم با حضور قاریان این شهر در حسینیه سیدالشهداء برگزار گردید.

:گزارش تصویری در ادامه مطلب


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 21:13 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نماز جمعه 1 آذر در دلبران به امامت حجة الاسلام والمسلمین فیض کرمیان در مسجد جامع دلبران برگزار شد.

ایشان در خطبه اول ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم شهر دلبران به جهت عزاداری باشکوه سیدالشهدا(ع)وتقدیر از همه زحمتکشان در برگزاری این مراسم به وقایع عاشورا اشاراتی داشتند.وفرمودند سریع ترین راه جهت اصلاح امت رسول الله(ص),مکتب امام حسین(ع) است که این اصلاح با خطبه ها و اشک های حضرت زینب (س) و گریه های امام سجاد(ع)ادامه دارد تا به امروز.

و همچنین ایشان پرنفوذترین و موثرترین راه برای هرچیزی را اقامه عزلی آن بزرگوار دانستند وفرمودند:که امام حسین(ع) چراغ هدایت است و برای سعادت جامعه و اصلاح امور باید این مراسم ها ادامه داشته باشد و مختص به دهه اول نباشد چرا که مجالس امام حسین (ع) مجالس انسان سازی است.و باعث رغت قلب و مورد عنایت خداوند و رسول الله (ص) است.

شرکت در مجالس صرف ثواب نیست بلکه ثواب عامل تشویقی است.مانند وعده خدا به بهشت.وفرمودند عزا بر امام حسین(ع) موجب تکامل و بصیرت ماست.اسبابی است برای عزم اراده جهت انقلاب های روحی و معنوی جهت پشت کردن به گناهان.بدانید که خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست.

ملت ایران به برکت امام حسین(ع) حکومت اسلامی تشکیل دادند و در ادامه افزود که مسولین و دولت مردان باید امام حسین(ع) را الگوی خویش قرار دهند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
شهید منتظر مرگ نمی‌ ماند، يلكه اوست که مرگ را برمی‌ گزیند.
 
شهید پیش از آنکه مرگ ناخواسته به سراغ او بیاید،
 
به اختیار خویش می‌ میردو لذت زیستن را نیز می یابد
 
نه همانند  کسي که دغدغه مرگ حتی آنی او را به خود  وا نمی‌ گذاردش
و خود را به ریسمان پوسیده غفلت می‌آویزد

 

در این آیین که عصر پنجشنبه با حضور جمعی از فرماندهان و بسیجیان شهر به همراه خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در بهشت جعفریه شهر دلبران بزگرار شد، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

بعد از تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریكا انتظار آن می رفت كه از سوی دشمن شماره یك یعنی آمریكای جهانخوار توطئه ها و تحریكها بر ضد این كشور انقلابی شدت یافته و با گسترش آنها زمینه را برای دخالت نظامی آماده نماید ، تا با حمله مسلحانه به ایران و انقلاب اسلامی ، رژیم مردمی جمهوری اسلامی را از پای در آورد ، و حاكمیت طاغوت را دوباره برقرار سازد . بنابراین مشخص بود كه در این جنگ جدید امت اسلام نمی تواند فقط و فقط از مشت خویش استفاده كرده و به دفاع برخیزد بلكه ضرورت مسلح شدن و آموزش نظامی دیدن برای همه مشخص بود و احساس می شد كه اگر همه مردم وارد صحنه نشوند و با كیفیت و طرز كار سلاحها آشنایی نداشته باشند نمی توانند این سلاح ها را علیه شیطان بزرگ بكار گیرند . از اینرو تشكیل بسیج در تمام قشرها ( دانش اموزی ، دانشجویی ، كامند، كارگری ، عشایری و ... ) به شكل وسیعی صورت گرفت و امام امت فرمان تاریخی تشكیل بسیج عمومی را صادر و در رابطه با ضرورت آن چنین فرمودند : « الان در راس همه مسائل اسلامی ما قضیه مواجهه با آمریكاست . باید تمام تجهیزات ما بطرف این دشمن باشد. مبادا یك وقتی یك تبلیغات سویی بشود و نظرهای ما تشتت پیدا بكند و افكارمان افكار مختلف بشود ... باید الان همه افكار ها یك چیز باشد . چطور در ان وقتی كه ما مواجه با این قدرت شیطانی داخلی بودیم هیچ دیگر تشتتی در كار نبود . همه با هم یك فكر داشتید و الله اكبر می گفتید و مقابله با یك چنین قدرتی می كردید شما الان می دانید كه مقابله ما با یك قدرتی است كه قدرتش صدها برابر زیادتر از آن قدرت قبلی است . شما امروز یك چنین حالی دارید و مملكتمان یك چنین حالی دارد . مملكت شما الان یك حالی دارد كه اگر دیر بجنبیم برای همیشه تا آخر از بین رفته ایم . همه باید یكصدا باشند .سرو صدای امروز حفظ مقابله با آمریكاست ... باید همه قوایمان را مجتمع كنیم برای نجات دادن این كشور باید اگر مسائلی برایمان پیش بیاید هرچه هم سخت باشد تحمل كنیم . باز هم من تكرار می كنم كه بدانید شما با یك قدرتی مواجه هستید كه اگر غفلت بشود مملكتتان از بین می رود ، غفلت نباید بكیند غفلت نكردن به این است كه همه قوا را و هرچه فریاد دارید بر سر آمریكا بكشید ، هرچه تظاهرات بر ضد آمریكا بكنید قوای خودتان را مجهز بكیند و تعلیمات پیدا كنید و به دوستانتان تعلیم بدهید » ، كه امام (ره) دقیقا با فرمایشات پیامبرگونه خود ضرورت تشكیل بسیج را ترسیم نمودند .


برچسب‌ها:
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 17:44 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

تاریخچه تشكیل بسیج

بسیج یك حركت اجتماعی است كه در هر جامعه ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشكال مختلفی در اثر شرایط خاص بوجود می آید . حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله كفار و منافقین علیه مسلمانان زمانی كه فرمان تشكیل نیروی مبارز علیه آنها داده می شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج كنند .
امام خمینی (ره) در این رابطه چنین می فرمایند :
« قضیه بسیج ، همان مساله ای است كه در صدر اسلام بوده است این مساله جدید نیست ، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است ، باید هر جوانی یك نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر كسی در هر شغلی كه هست مهیا باشد برای جلوگیری از كفر و هجوم بیگانگان » .
( پرتو خورشید ، مركز مطالعات )
در طول تاریخ اسلام و ایران همواره دشمنان سعی كرده اند به اشكال مختلف از پیشرفت و ترقی مسلمانان جلوگیری كنند .
انقلاب اسلامی ایران كه الهام گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده از نخستین روزهای پیروزی با توطئه های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردید . عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه های دشمنان ، ایجاب می كرد كه برای حفظ و سیانت از انقلاب اسلامی و ارزشها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرتها دفاع كند بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را درون اقشار میلیونی به طور خودجوش ، حركتی در جهت حفظ و حراست دست آوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی كه نصیب امت اسلامی شده بود ، بوجود آمد . و بنابراین بسیج در دو مرحله شكل گرفت .


 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 17:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

سلام بر بسیج ،

این كوچك های بزرگ !...

و این بزرگ های كوچك!

بسیج ، فقط كلمه ای بود، ساده وسطحی،

نوشته در قاموس ها و فرهنگنامه ها،

خفته درخاطره ها و زاویه ذهن ها .

ناگهان،

" بسیج " ، معنایی یافت، عمیق و ژرف،

مفهومی به خود گرفت، زنده و درمتن زندگی .

بسیج ، مدرسه عشق شد، دانشگاه شهادت گشت، معبد "عارفان مسلح " شد. و... بسیجی ، شیر روز و زاهد شب و دیده بیدار، در شبهای خوف و خطر، در شهرها ، و جبهه ها .

می خواستیم بسیج را درك كنیم و بسیجی را بشناسیم . سراغ آدرس مدرسه ای را می گرفتیم كه اینان، در كلاسهایشان عشق را آموخته اند، عشق را تفسیر و معنی كرده اند.

گفتند:

- بروید جبهه!

پرسیدیم : كجای جبهه ؟ جبهه وسیع است ، به كدام نشانی ؟

گفتند : نشانی نمی خواهد. جبهه، خودش نشانی است. آدرسی روشن تر از " جبهه " نمی توان داد. و اصلاً آدرسهای دیگر را هم با نشانی جبهه پیدا می كنند. اگر بروید جبهه ، بسیجیان همه جا هستند. حضوری سرخ و حماسی ، حضوری سرشار ازایمان و عرفان ، بالای هر ارتفاع ، در شیار هر كوه، در سینه هر صحرا، در پنهه هر دشت ، دركناره  هر رود خانه، در موج های ملایم هر جزیره و ساحل، حول و حوش هر میدان مین، پشت هر خاكریز، درون هر سنگر، ... از غرب تا جنوب، در خشكی و آب ،

كوچك و بزرگ ،

پیر و جوان ،

شهری و روستایی ، و ... چه می دانیم ، خودتان بروید از نزدیك ببیینید و بشناسید.                                                 

بیشترشان اهل كاغذ و قلم و كتاب و دفتر و كلاس و امتحان اند ... ولی نه همه .

ازجاهای دیگر هم آمده اند:

از روستاها ، زراعت را رها كرده و آمده اند،

از پشت نیمكت های كلاس درس،

از لابلای دستگاههای تولیدی كارخانجات،

از اطاق های ادارت و نهادها،

از انجمهای اسلامی ،

از پشت ترازو و پیشخوان كسب و كار،

از حجره های مدارس علمیه و حوزه های دینی،


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 17:24 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

همه ما از عنایات و توجه ویژه امام زمان به حضرت ابوالفضل العباس‌ را شنیده ایم و این که امام زمان در مصیبتی که بر جد و عموی بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس‌ گریه می کنند و انتظار فرج را میکشند.

مصلح بزرگ، حجت خدا و بقیة الله الاعظم، امام زمان (عج) - قائم آل محمد (ص) در بخشى از سخنان زیباى خود درباره عمویش عباس (ع) چنین می ‏گوید:

«سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر كه جانش را فداى او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنكه فدایى برادر بود و از او حفاظت كرد و براى رساندن آب به او كوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیكم بن طفیل طایى» را لعنت كند...»


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 16:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

روستای باباگرگر در 18 كیلومتری شمال شهر قروه قرار گرفته است در كنار این روستا  آرامگاه یكی از امامزادگان به نام سید جلال مشهور به باباگرگر وجود دارد كه در تمام  منطقه كردستان مشهور است و حتی از سایر استانها جهت زیارت آن به این استان می‌آیند. این امامزاده مورد توجه تمامی اهالی از تشیع و تسنن می‌باشد. مدفن این امام زاده بر  صخره سنگی بلندی حاصل از آب ها و گازهای معدنی ساخته شده است. مقبره امامزاده از  چند بخش تشکیل یافته، اتاق اصلی و گنبدی شکل آن در بخش جنوبی و اتاق های دیگر در  ضلع شرقی جای دارد. ورودی بنا به صورت دیوارچینی از خشت و قلوه است و پوشش چوبی  دارد و اتاق مقبره دارای گنبدی شلجمی است. در ساخت گنبد از سنگ های لاشه ای محلی  روی پایه های خشتی و سنگی استفاده شده است. این بقعه دارای تزئینات خاصی نیست. تاریخ دقیق ساخت بقعه مشخص نیست، ولی به نظر می رسد که پیش از دوره حاکمیت دولت  ترکی- آزربایجانی قاجار و توسط معماران محلی ساخته شده باشد.

در نزدیکی این بنا چشمه آب کربنات کلسیم  وجود دارد. این چشمه باعث پوششی در آن منطقه شده که به اسم دراگون شهرت یافته است. گفته می شود چشمه آب از شکافهای زیادی در آن حوالی سرچشمه می گیرد و دارای طعم تلخ  و شوری می باشد. این چشمه برای درمان امراض پوستی مفید است. این منطقه پتانسیل خوبی  برای جذب توریست در استان دارد.

 

در كنار این امامزاده چندین چشمه آب گرم  معدنی با خواص درمانی وجود دارد كه بزرگترین آن به دكتر مشهور است و دارای خواص  درمانی بی شماری است. یكی از عارضه‌های طبیعی جالب در كنار این مجموعه گدازه  آتشفشانی مشهور به «سنگ اژدها» بوده و ظاهر آن شبیه حیوانات عظیم‌الجثه ماقبل تاریخ  است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:, ] [ 14:54 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 

 

سلام ای سرباز كوچك عاشورا

ای بزرگترین سند مظلومیّت پدر
سلام ای سنگین ترین وزنه تاریخ شهادت
ای سوره‌ی كوچك قرآن كربلا
تو را نمی‌توان گفت مگر با بغضی غیور كه حنجره را می فشرد و سوزی غریب كه شعله‌ورمان می سازد .

پدر قنوت گرفته ترا برای خدا

سنگ هم كه باشی برای گریستن می توانی بهانه داشته باشی

گوش كن! این صدا صدای بی‌قراری رودخانه است

ای مظلوم! ای پسر مظلوم! قرن‌هاست كه قرار قلب‌ها را برده‌ای و جگرها را گداخته ای

پدر قنوت گرفته ترا برای خدا
وشیاطین تاب دیدن هیچ صحنه ی عبادتی را ندارند

واین گرمی امضای رنگین توست بر صحیفه‌ی كربلا

که هنوز جاری است گاه و بیگاه از گلوی شیرخوارگان و کودکان، در بمباران‌ها و حملات یزیدیان زمان


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
 

 

 

دستیابی به سعادتمندی، کامیابی و خوشبختی، عظمت بالایی دارد و حضرت علی(ع) از خداوند متعال آن را درخواست می کند. ایشان می فرماید:

«نسأل ا... منازلَ الشُّهَداءِ و معایش السّعداء و مرافقه الانبیاء»: «از خداوند متعال درجات شهیدان و زندگی سعادتمندان و همنشینی با پیامبران را

درخواست می کنیم.» (خطبه ۲۳ نهج البلاغه)...

 

 

توجه به عوامل خوشبختی و تصمیم به استفاده از یکایک آنها، یقینا پایانی جز آرامش و شادی و نشاط نخواهد داشت، گرچه در این مسیر دشواری هایی

وجود دارد اما همراه با شادکامی خواهد بود. به همین دلیل لازم است به اسباب سعادت و خوشبختی در زندگی از دیدگاه دین اشاره کنیم:

اولین عامل خوشبختی از نگاه دین، آگاهی است. عمر طولانی، دارایی و تمام امکانات رویایی و غیررویایی، در صورتی زمینه ساز خوشبختی و سعادت خواهند بود که در راه روشن و انگیزه ای الهی به کار گرفته شوند. این مهم هم بدون بینش و بصیرت که همان آگاهی و بصیرت و شناخت است، میسر نخواهد بود. با این مشعل روشنگر معرفت و شناخت، تمام لحظه های انسان، روشن خواهد شد و همه نعمت ها، کیمیایی ارزشمند در راه رسیدن به خوشبختی و سعادت خواهد بود.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به وجود مسیرهای متعدد و متفاوت برای تأثیرگذاری و تأثیرپذیری، اظهار کرد: ‌برخی از انسان‌ها خود به برپایی مراسم عزاداری اقدام می‌کنند و می‌خواهند ثواب برگزاری مراسم عزاداری را ببرند برخی هم شرکت‌کننده در این مراسم هستند که هر کدام ثواب خود را می‌برند.

گروه اجتماعی: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه یکی از فلسفه‌های عزاداری تأثیر و تأثر است، گفت: عزاداری و تماشای عزاداری که منجر به تأثیر و تأثر شود مقبول است به شرطی که از محدوده شرع خارج نشویم

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگذاری بین المللی قرآن(ایکنا)در تبیین این مسئله که آیا تماشای عزاداری مردان توسط بانوان موجب بهره‌مندی بانوان از ثواب عزاداری می‌شود یا خیر، گفت: یکی از فلسفه‌های عزاداری تأثیر و تأثر است.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 15 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب