آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور:امکان قطع یارانه نقدی وجود دارد


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از امکان قطع پرداخت یارانه نقدی در صورت تامین نشدن مطالبات دولت خبر داد.
به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین آمارها در زمینه پرداخت یارانه از بودجه دولت گفت: در بودجه دولت حدود یک هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد که با توجه به پیش‌بینی‌ها باید از محل افزایش قیمت‌ها تامین شود. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای جبران کسری بودجه، دولت قیمت سوخت را افزایش خواهد داد یا خیر؟ گفت: قبل از این که به موضوع افزایش قیمت‌ها بپردازیم باید بگویم که مجلس دولت را موظف کرده که 38 درصد از قیمت‌ها را افزایش دهد، ولی این موضوع تا به امروز اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: طبق ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نباید مبلغ پرداختی به صورت مساوی در بین مردم توزیع شود، لذا باید دهک‌هایی که نیازمند دریافت یارانه هستند شناسایی شده و یارانه به آن‌ها پرداخت شود.
نوبخت درباره اینکه دولت موافق حذف سه دهک از یارانه‌ها است اظهار داشت: بنده در اولین حضورم در رسانه ملی در برنامه پایش پس از پیروزی دکتر روحانی اعلام کردم که چند دهک ثروتمند باید از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حذف شود که این موضوع از سوی رسانه‌ها نیز منعکس شد لذا ما باید به این موضوع به صورت عادلانه و منطقی برخورد کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در شرایطی که دولت یازدهم قصد دارد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به ثمر برساند باید تصمیمی به جا گرفته شود، لذا دولت فعلی چهار گروه را برای شناسایی خانوارهای نیازمند به یارانه‌ها ترسیم کرده است.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره حذف سه دهک از یارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم ما در دولت یازدهم آنچه را که قصد داشته باشیم انجام دهیم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و اعتقاد داریم از نظر عدالت حذف سه دهک بالا از یارانه‌ها مقبول است ولی این موضوع به راحتی قابل اجرا نیست. دولت یازدهم اعتقاد دارد بر روی تک‌تک مصوبات باید بحث و بررسی دقیقی صورت گیرد.
معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما معتقدیم افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید با یک مطالعه دقیق صورت گیرد و بین دولت و مجلس در این زمینه همکاری‌های قانونی وجود داشته باشد چنانچه این موضوع در حال حاضر وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بودجه 92 با مجلس رایزنی داشته‌ایم، لذا به طور حتم نسبت به بودجه سال آینده نیز همین کار را ادامه خواهیم داد.
نوبخت با اشاره به این که اعتقاد داریم راجع به هدفمند کردن یارانه‌ها باید با پختگی عمل شود، اظهار داشت به طور حتم مردم زمانی از عملکرد دولت نسبت به این قانون استقبال خواهند کرد که منطق در آن وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره قطع شدن یارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم اگر مطالبات دولت به طور کافی صورت نگیرد، امکان روی دادن این اتفاق وجود دارد و از نظر دولت یازدهم باید کسانی که نیاز به یارانه دارند دهک‌هایشان مشخص شود.
وی افزود: مردم اطمینان حاصل کنند که دولت تدبیر و امید هر برنامه‌ای را انجام می‌دهد، منافع مردم را در نظر می‌گیرد و آن چه تصمیم جمعی دولت یازدهم است توجه به این نکته است که بیشترین آرامش و رفاه را برای مردم ایجاد کند.
نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادی منفی 4/5 درصد و همچنین وجود تورم 36 درصدی در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید بر آن است تا با امید مردم مشکلات آن‌ها را یک به یک رفع کرده و آن‌ها را تقلیل دهد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع اجرای هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه به مردم گفت: دولت ماهانه 3500 میلیارد تومان یارانه به بیش از 76 میلیون ایرانی پرداخت می‌کند.
راههای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف دهک‌ها
در همین حال جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی عدم توازن بین منابع و مصارف وجود دارد یا باید منابع را افزایش داد و یا مصارف را کم کرد، اگر هم همزمان بشود که منابع را افزایش و مصارف را کاهش داد می‌توان در جهت حل مشکل پیش رفت.
وی افزود: در بحث منابع هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی در برخی موارد ممکن است سخت باشد زیرا امکان جایگزینی برای مصرف‌کننده وجود ندارد و این کار صرفا هزینه‌های تولید را بالا می‌برد؛ مثلا در شرایطی که امکان جایگزینی برای گازوئیل نیست اگر ما قیمت را افزایش دهیم این افزایش آثار و پیامد تورمی به دنبال دارد زیرا هزینه تولید را بالا می‌برد.
نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: شاید این محدودیت برای افزایش قیمت بنزین وجود نداشته باشد، در این رابطه چند راه‌حل وجود دارد، یکی اینکه سهمیه بنزین به جای خودرو به خانوارها اختصاص یابد که در این صورت صرفه‌جویی قابل توجهی انجام می‌شود زیرا برخی خانوارها ممکن است چند خودرو داشته باشند و برخی هم که خودرو ندارند از این طریق به آنها کمک می‌شود و بخشی از هزینه‌های آنها جبران می‌شود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: حالت دیگر این است که قیمت بنزین را قدری اضافه کنند و برای اینکه افزایش قیمت روی حمل‌ونقل عمومی درون شهری و برون شهری اثر سوء نگذارد ظرفیت جایگاه‌های CNG به خودروهای عمومی اعم از تاکسی، وانت، تاکسی تلفنی و تاکسی‌های مسافربری بین‌شهری اختصاص یابد، در این صورت قیمت CNG می‌تواند افزایش نیابد و در مقابل قیمت بنزین افزایش پیدا کند که آثار و پیامد تورمی ندارد.
همچنین ممکن است تا حدی امکان افزایش قیمت برخی دیگر از حامل‌های انرژی نیز وجود داشته باشد.
قادری حذف یارانه برخی دهک‌ها را از جمله راه‌حل‌های کاهش مصارف هدفمندی دانست و اظهار کرد: البته این کار ممکن است چند ماهی به زمان نیاز داشته باشد اما به هر حال انجام می‌شود، راهکار دیگر این است که پرداخت‌ها به سمت واگذاری سهام سوق پیدا کند، دولت می‌تواند سهام کارخانجات موجود در اختیارش را به قیمت روز به افراد بدهد و در مقابلش صرفه‌جویی‌هایی که انجام می‌شود در احداث واحدهای جدید به کار گیرد، در اینجا کمک می‌شود که عرضه کل، ظرفیت تولید درآمد، درآمدهای مالیاتی و اشتغال در جامعه افزایش یابد.
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند پرداخت یارانه‌‌ها را از حالت نقدی به شکل غیرنقدی تغییر دهد، گفت: در این صورت می‌شود کالاهایی که بیشتر مورد استفاده قشرهای کم‌درآمد جامعه است مثل بهداشت و درمان، مسکن و حمل و نقل عمومی مشمول یارانه شوند و پرداخت نقدی به حداقل برسد.
قادری با تاکید بر لزوم پیش‌بینی منابع و مصارف واقعی برای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93، تصریح کرد: ما انتظار داریم دولت با مطالعه و کار کارشناسی پیشنهادات قابل اجرایی به مجلس ارائه کند و سراغ روش‌های قابل اجرا برود نه اینکه پیشنهاداتی بدهند بعد به بهانه‌های مختلف آن را قابل اجرا ندانند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب