آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

جنگ و نابسامانی زندگی اجتماعی بشر ، همواره دل انسانهای صلح جو را به درد آورده و آنها را به تامل درباره این موضوع واداشته است . در میان این افراد نام " هانری دونان " در خاطره ها ماندگار شده است . چرا که نام وی با نام صلیب سرخ پیوند خورده است . در واقع ایده تشکیل صلیب سرخ و تدوین حقوق بین المللی بشر دوستانه به حدود 150 سال پیش باز می گردد. همه چیز از یک جنگ آغاز شد. دهکده سولفرینو ( Solferino ) واقع در شمال ایتالیا در سال 1859 شاهد نبرد خونینی بین قوای اتریش و فرانسه بود و جمعا" حدود 50 هزار نفر در این جنگ جان خود را از دست دادند. "ژان هانری دونان" (Jean Henry Donant ) تاجر جوان سوئیسی ، با دیدن سربازان مجروح در میدان این جنگ که بدون هیچ گونه مراقبتی رها شده بودند ، متأثر شد و با نوشتن کتاب " خاطره ای از سولفرینو " ضمن شرح مصائب جنگ ، خواستار تشکیل جمعیت های امدادی داوطلب برای تسکین آلام این گونه آسیب دیدگان از جنگ شد .
هانری دونان در کتاب خود نوشت :
" آیا نباید امکاناتی در زمان صلح و آرامش وجود داشته باشد و جمعیت های امدادی با داوطلبانی ایثارگر و کاملا" صالح تشکیل شوند که هدفشان مراقبت از زخمی ها در زمان جنگ باشد ؟" پیام دونان این بود که هر کس می تواند از هر راه ممکن و در حد توانایی و امکانات خود ، کاری کند که خیر و نیکی پیشرفت کند. این پیشنهاد وی با استقبال خوبی مواجه شد . بویژه آنکه دولتها نیز خواستار حفظ جان نظامیان و غیرنظامیان خود در جریان جنگها بودند. در نتیجه ، یک کنفرانس بین المللی با شرکت نمایندگان 16 کشور در ژنو تشکیل شد و موافقتنامه سال 1864 میلادی برای بهبود وضع مجروحان جنگ ، تدوین شد و به امضای نمایندگان دوازده دولت از کشورهای شرکت کننده رسید.
به جز " کمیته بین المللی صلیب سرخ" که در سال 1863 میلادی تشیکل شد ، نهاد دیگری به نام " اتحادیه جمعیت های صلیب سرخ " نیز در سال 1919 میلادی بوجود آمد که هدفش کمک های متقابل و همکاری و توسعه فعالیت های مربوطه در زمان صلح است .
در سال 1876 میلادی ، امپراتوری عثمانی به جای استفاده از نشان صلیب سرخ از هلال ماه قرمز رنگ ( هلال احمر ) در زمینه سفید برای جمعیت ملی صلیب سرخ خود استفاده کرد . از آن به بعد در کشورهای اسلامی به جای صلیب سرخ ، هلال احمر به عنوان نماد این سازمان به کار گرفته شد .
فعالیت صلیب سرخ بین المللی از پایان جنگ جهانی دوم توسعه فراوانی یافت ، به طوری که در حال حاضر این نهاد بین المللی بزرگ ترین شبکه امدادرسانی و بشر دوستانه غیر سیاسی را تشکیل می دهد. امروزه در سطح بین المللی یکی از معیارهای سنجش میزان فعالیت های بشر دوستانه در هر کشور ، وضعیت جمعیت ملی صلیب سرخ و یا هلال احمر آن است .

کمیته بین المللی صلیب سرخ ( ICRC) که مقر آن در ژنو ( سوئیس ) قرار دارد ، سازمانی است بی طرف و مستقل که منحصراً وظیفه آن حفاظت از زندگی و کرامت قربانیان جنگ و نیز خشونت داخلی و یاری رساندن به آنها است . این کمیته بر طبق اساسنامه خود در مسائل سیاسی ، دینی و عقیدتی ، باید بی طرف باشد . کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ، کار هدایت و هماهنگ سازی فعالیت های امدادی نهضت را در منازعات به عهده دارد و در عین حال تلاش می کند با ترویج و تقویت حقوق بین المللی بشر دوستانه ، از بروز آلام انسانی جلوگیری کند.
گوینده اول :
امروزه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با عضویت 187 جمعیت ملی ، و با تمسک به هفت اصل بنیادین خود یعنی انسانیت ، خدمات داوطلبانه ، استقلال ، بی طرفی ، بی غرضی ، یگانگی و جهانشمولی ، برای صلح و آرامش در جهان می کوشد . اعضاء و داوطلبان هلال احمر و صلیب سرخ می کوشند فارغ از هر گونه مناقشات سیاسی ، قومی ، مذهبی و نژادی در عرصه های سخت و دشوار حوادث ، بحران ها ، سوانح و جنگ ها ، به گره گشایی از کار دردمندان و گرفتاران در دام ناملایمات بپردازند . هرچند این جمعیت خود با اعمال نفوذهای دولتهای غربی مواجه است.
جمعیت هلال احمر ایران از بدو تاسیس تاکنون همواره نقش فعال و موثری در عرصه جهانی در راستای اهداف این سازمان برعهده داشته است . این جمعیت علاوه بر فعالیتهای گسترده در داخل کشور ، در صحنه بین المللی نیز فعالیت چشمگیری دارد. جمعیت هلال احمر ایران به دلیل تجربیات و تواناییهای گسترده امداد رسانی خود ، عضو کمیسیون امداد فدراسیون بین المللی صلیب سرخ است .
" پی یر ریتر " رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران ، جمعیت هلال احمر ایران را یکی از پر قدرت ترین اعضای این کمیته به دلیل مدیریت جوان و داوطلبان متعهد آن دانسته که نقش راهبردی این جمعیت چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی نیز روز به روز بیشتر می شود . وی معتقد است : " ایران در عرصه بشر دوستانه از تجربیات منحصر به فردی برخوردار است که جامعه بشر دوستانه بین المللی می تواند از آن استفاده کند ."
ایران ، به عنوان یکی از دولتهای بزرگ و اعضای موثر کنوانسیون ژنو از سال 1874 ، از نخستین کشورهایی بود که برای ترویج و اجرای حقوق بین المللی بشر دوستانه ، کمیته ملی تاسیس کرد که این کمیته ملی ، که جمعیت هلال احمر ایران میزبانی و ریاست آن را برعهده دارد ، وظیفه آگاهی رسانی درمورد حقوق بین المللی بشر دوستانه را در ایران بر دوش دارد .
مناسب است به نقش ارزنده جمعیت هلال احمر ایران در بحران های مختلف منطقه ای و جهانی نیز اشاره ای داشته باشیم .
امداد رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی محدود به مناطق و بحران های خاص نبوده است ، بلکه این کمکها از بحران مواد غذایی در کره شمالی تا سیل و آتشفشان در اندونزی، و از زلزله و سونامی مهیب شرق آسیا تا بحران برف سنگین در بولیوی و توفان و گردباد نیکاراگوئه در آمریکای لاتین را در بر گرفته است .
علاوه بر آن امداد رسانی به زلزله زدگان شهر وان ترکیه ، سیل سریلانکا ، زلزله در ازبکستان ، سیل زیمبابوه و قحطی و گرسنگی در سومالی ، کنیا و اتیوپی و آوارگان جنگ سوریه ، نمونه های دیگری از اقدامات بشر دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است .
به گفته رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، این جمعیت در دو سال اخیر بیش از ۷۷ محموله امدادی و درمانی به ارزش ۳۵ میلیون دلار به کشورهای یاد شده ارسال کرده است. براساس اظهارات وی : " جمعیت هلال احمر ایران هم اکنون دارای ۲۶ مرکز درمانی فعال در ۱۹ کشور دنیا است و در دو سال اخیر بالغ بر چهار میلیون و چهار صد هزار بیمار را تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار داده است. "
اعضای جمعیت هلال احمرایران جوانانی پر شور ، باپشتکار و صلح دوست هستند و تلاش آنها در راستای ماموریت همگانی بشر جهت استقرار صلح در جهان است . آنان تلاش می کنند با تبلیغ اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و یاری رساندن به مردمِ نیازمند کمک در نقاط مختلف جهان، به کاهش آلام آنها و برقراری صلح و آرامش کمک کند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب