آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

واکنش نمایندگان مجلس به مذاکرات ژنو: مردم و مجلس به پذیرش پروتکل الحاقی حساسیت دارند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مذاکرات هسته‌ای در ژنو واکنش نشان داده و بر حفاظت از حقوق قانونی ایران در این زمینه تاکید کردند.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص دلایل محرمانه بودن محتوای مذاکرات ژنو گفت: با توجه به سیاست تخریبی رژیم صهیونیستی و این که به دنبال این هستند تا موضوع هسته‌ای کشورمان به پایان نرسد و به عنوان یک اهرم فشار استمرار پیدا کند، به همین دلیل عدم اطلاع آن‌‌ها از ریز مذاکرات و توافقات می‌تواند محرمانه بودن محتوای مذاکرات را توجیه کند.
بروجردی با بیان این که البته هیچ‌گاه در این خصوص به غربی‌‌ها  اعتماد نداشته ایم، گفت: بار‌ها شاهد بودیم که مطالب از سوی غربی‌‌ها درز پیدا کرده و در نشریات آن‌‌ها منتشر شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که غرب در یک دوره راستی آزمایی سیر می‌کند، گفت: اگر آن‌‌ها به توافقات خود عمل نکردند اتفاق خاصی نخواهد افتاد و ما نیز در جای اول خودمان می‌ایستیم.
وی همچنین در خصوص برخی اخبار منتشر شده در سایت‌های رژیم صهیونیستی در خصوص جزئیاتی از مذاکرات گفت: انتشار یک سری مطالب در سایت‌های صهیونیستی ملاک نیست و اعتباری ندارد.
حساسیت مجلس و مردم
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه هر دو طرف مذاکره کننده مدعی هستند روند مذاکرات خوب و مثبت بوده گفت: مهم نتیجه مذاکرات است، هنوز نتیجه‌ای از مذاکرات بیرون نیامده است؛ گفته‌‌ها و پیشنهادات همیشه خوب است اما باید این گفته‌‌ها نتیجه بخش باشد.
وی افزود: استکبار جهانی تصور می‌کند که ما تحت فشار تصمیمات آن‌‌ها به خصوص اعمال تحریم‌‌ها قرار گرفتیم و از این رو باز همان خواسته‌های نا به حق خود را به اشکال مختلف تکرار می‌کند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت ایرانی مذاکره کننده باید هوشیارتر عمل کند والا مجلس وارد عمل خواهد شد، نباید نسبت به طرف غربی خوشبینانه نگاه کنیم و تصور کنیم که همه چیز به نفع ما جلو رفته چرا که این مسئله تبعات منفی بسیاری به دنبال دارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پذیرش پروتکل الحاقی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: قطعا مجلس نسبت به این مسئله حساسیت نشان خواهد داد؛ هیئت مذاکره کننده ایرانی و به خصوص آقای ظریف باید بداند که برای پذیرش پروتکل الحاقی نه تن‌ها مجلس بلکه تمام ملت حساسیت دارد.
همچنین جلیل جعفری نماینده خلخال در مجلس با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان ایرانی در مذاکره هسته‌ای در ژنو بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مذاکرات در ژنو به پایان رسید و مذاکره‌کنندگان ایرانی این نکته را مورد توجه قرار دادند که حقوق ملت و بحث حفظ غنی‌سازی و فناوری هسته‌ای چیزی نیست که بتوان از آن عبور کرد.
به گزارش فارس، جعفری گفت:‌ اگر آن‌‌ها می‌خواهند این مذاکرات به نتیجه برسد، خود نمایندگان آمریکا و سناتور‌ها باید بدانند که ملت ایران و نمایندگان مجلس هیچ وقت اجازه نخواهند داد که حقوق ملت در انرژی هسته‌ای پایمال شود.
منصور حقیقت‌پور نیز در مورد نتایج دور اول مذاکرات ژنو با مثبت ارزیابی کردن فضای این مذاکرات اظهار داشت: هر چند در مورد بسته پیشنهادی ایران و اعلام تمایل طرف مقابل جزئیات بیشتری منتشر نشده اما صدور بیانیه پایانی و برخی اظهار نظرهای طرف‌های مذاکره نشان می‌دهد که فضای تعاملی مثبت در این دوره از مذاکرات مهیا بوده است.
وی با بیان اینکه برگزاری این مذاکرات می‌تواند گامی رو به جلو در رسیدن به اهداف متعالی باشد، تصریح کرد: غرب به خوبی می‌داند که ایران از حق مسلم هسته‌ای خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید و به همین دلیل با مدیریت این مذاکرات در دورهای بعدی می‌توان تفکرات سازنده جمهوری اسلامی ایران را در باب استفاده از انرژی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به دنیا بیشتر از گذشته نشان داد. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: هر چند برخی خبرهای کذب مبنی بر پذیرش پروتکل الحاقی است اما باید گفت که هرگونه پذیرش این موضوع نیاز به مصوبه مجلس دارد و این کار خودسرانه صورت نمی‌گیرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:50 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب